Grenslander
Forumlid-
Aantal bijdragen
22 -
Geregistreerd
-
Laatst bezocht
Converted
-
Locatie
Glanerbrug
Grenslander's Achievements
Newbie (1/14)
17
Waardering in de gemeenschap
-
Voorwaarden nachtarbeid
vraag reageerde op een Rubster van Grenslander in Vraagbaak voor de (beginnende) chauffeur
Ik ,bij ons zijn altijd 4-5 chauffeurs s,nachts aan het werk, 5 dagen per week, De andere 6 om de week.,dus elke dag beginnen deze wagens rond 19.00 uur s,avonds te rijden tot minimaal de klok rond. Tja ,je moet het maar willen. Grenslander- 46 reacties
-
- 1
-
- nachtarbeid
- rijtijdenbesluit
-
(en %d meer)
Getagt met:
-
Calamiteitendienst 's nachts en weekend
discussie reageerde op een rosaspina van Grenslander in rij-en rusttijden
Ik heb vroeger bergingswerk gedaan ,zeg maar van 8.00 tot 17.00 uur. Daarnaast aansluitend 24/7 diensten gedraaid ,dit om de 5 weken. Volgens mij is dit normaal in deze sector, alleen als het een drukke avond/nacht was konden/mochten wij later beginnen. Nooit over nagedacht hoe het zat met het rijtijden besluit ,ben ook nooit aangehouden ,ook niet in Duitsland. Grenslander -
Hendriks Lottum (bergingsbedrijf) met Roemenen?
vraag reageerde op een bolle Jan van Grenslander in Allerhande vragen
Shompie, Helemaal waar ,Wolves rijd al sinds 2013 met witte platen CZ of SL. In 2013 geregeld naar Slovenie/Kroatie gereden en ook Dekkers uit Rijssen rijd voor hun, toen nog in eigen kleur, nu ook in gele uitvoering. -
Klopt dit? (50k te weinig chauffeurs 2015)
een vraag reageerde op Grenslander in Vraagbaak voor de (beginnende) chauffeur
Kijk op posting 505-508 dat is precies wat Reindert bedoeld. Waarom denken jullie dat ik zolang uitzendkracht ben geweest ,net zolang gereden totdat ik de juiste werkgever heb gevonden die volgens waarden handelde. Reindert ,helaas denkt menig werkgever/planner niet zo, zou een wereld van verschil zijn! -
Klopt dit? (50k te weinig chauffeurs 2015)
een vraag reageerde op Grenslander in Vraagbaak voor de (beginnende) chauffeur
Ik denk dat de tijd nu veranderd ,waarom?. Oudere chauffeurs zijn vrij van thuisfront , vaak geen kinderen meer thuis wonend ,vrouw blij van hem tijdelijk af te zijn?. enz.......... En wel het belangrijkste denk ik ,mijn leeftijdgenoten weten nog wat werken is........ Mijn werkgever gaat op dit moment liever met oudere chauffeurs aan de slag ,deze zijn betrouwbaarder. -
Klopt dit? (50k te weinig chauffeurs 2015)
een vraag reageerde op Grenslander in Vraagbaak voor de (beginnende) chauffeur
Nou ja ,schades kan iedereen maken ,waar het om gaat is de oorzaak ervan. In 3 jaar tijd heb ik verschillende jongere chauffeurs meegemaakt ,die naar mijn mening totaal geen verantwoordelijkheid meer heeft/kent tegenover zijn werkgever. Velen denken alleen maar rechten te hebben en vooral geen plichten!. Om het jezelf naar de zin te maken moet je toch echt in deze tijd met enige regelmaat even praten met je planner/werkgever op normaal niveau. Na verloop van tijd weet hij en ik waar ik aan begin en wat hij van mij kan verwachten en andersom. Mijn motto is en zal altijd blijven ,ga fluitend heen en weer terug ,gebeurd dit niet ,weg wezen!. -
Klopt dit? (50k te weinig chauffeurs 2015)
een vraag reageerde op Grenslander in Vraagbaak voor de (beginnende) chauffeur
Wat mij opvalt is dat jongere chauffeurs geen ruggegraad meer hebben en problemen meenemen in de ziektewet in plaats van hierover te praten met hun leidinggevende. Ik ben helemaal geen heilige ,maar zeg wel hoe ik over zaken denk en wel en niet doe. En laten we eerlijk zijn ,werken moeten we allemaal en waar een wil is,is een weg. Ik heb na jaren als uitzendkracht en contract voor onbepaalde tijd aangeboden gekregen ,ondanks dat ik de planning/wergever wel eens dwars lig. Zo zie je maar weer dat eerlijkheid ook beloond kan worden. Och ja, ik ben trouwens 55 jaar. -
Zijn er echt zo weinig chauffeurs te vinden die op een conventionele combi kunnen of willen rijden?. Of ligt het aan de werkgever die bewust een ervaren rijder wil ?.
-
Als ik het goed lees ! Ongeacht het aantal diensturen op koningsdag in ruil voor 8 rust uren?.
-
Mag je als werkgever een sport verbieden?
discussie reageerde op een Schots en Scheef van Grenslander in Transportnieuws
Heren, Ik heb ooit met zo`n niet ziek zijn premie gewerkt en werkt bij sommige maar tijdelijk. Op zich best een leuk systeem om werknemers te motieveren niet thuis te blijven. 500,= euro op jaarbasis met kwartaal afrekeningen a 125,=euro. Het werkte als volgt 1 dag ziek -25,= /2 dag ziek -50,=/3 dag ziek -75,=/4 dag ziek -100,=/hele week ziek geen bonus dit kwartaal. Bij het volgende kwartaal ding je gewoon weer mee /3 maand niet ziek 125 ,= euries. Groet, andere huub -
Nog even nagekeken maar Dokus heeft gelijk ,zowel nachttoeslag als overuren vallen onder de 49%. Het zogenaamde bijzonder tarief.
-
Nachttoeslag per 01-01-2016 is nu 2,66 p/u. Elke chauffeur zou gewoon volgens CAO betaald moeten worden en nachtritten al helemaal. Als ik `s avonds om 20.00 uur begin t/m 7.30 uur `s morgens hoor ik te ontvangen. 11.30 uur x 13.35 (d5) 8.00 uur x 2.66 (schaal n.v.t) rato x Verblijfskosten En ga ik Zondags weg komt er nog eens 100% bovenop de normale (d5) uren t/m 00.00 uur Zo is het en niet anders
-
Er staat bruto =dus 42%.normaal belast ,dit zijn geen overuren ! Zijn er nog chauffeurs die zondag uren kennen?. d.w.z tot 00,00 uur 200%.
-
Oplegger of aanhanger?
vraag reageerde op een Dukevanes van Grenslander in Vraagbaak voor de (beginnende) chauffeur
Volgens mij heeft Rijschool Brunen Enschede een traditionele staan bij Frans op den bult. Tja ,het is maar wat je gewend bent ,ik vind die Cityhoppers rot karren. -
Duitse transporteurs kampen met chauffeurstekort
discussie reageerde op een mark van Grenslander in Transportnieuws
Doen ze ook als ze hun eerste loonbetaling zien !