Goeie vraag,
Daar de werkgevers zelf het leeuwendeel van de soob premie ophoesten. Het eventueel gebruiken als scholingspot in de vorm van een persoonsgebondenbudget zou wel wat zijn. Nu verdwijnt het meeste in de zakken van de bonden en TNL en onder het zeer bekende dogma "chauffeurs tekort" in 2000 zoveel (mis)(ge)bruikt om weer massaal (goedkope) chauffeurs op te leiden via VTL waar bestuurders van zowel TNL als de bonden steeds een stoelendans doen in het dagelijksbestuur / cq directie. Niet voor niets dat de Soob CAO er zo snel door heen is gedrukt.
Aan de andere kant is een bijgeschoolde kracht een meerwaarde voor een bedrijf en zou mits het geleerde goed worden toegepast leiden tot een een kosten vermindering (zuiniger rijden, minder schades enzovoort) dus de werkgever zou zeker de nascholing moeten betalen, dat daar bij een scholings overeenkomst zit zou mij niet meer dan redelijk zijn, dus terug naar de lang dienstverbanden. En laat men ook het Soob geld daar voor gebruiken