Spring naar bijdragen

henny666

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    12
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over henny666

  • Verjaardag 27-09-1961

Converted

  • Biografie
    Ik ben van 1981 tot 2003 werkzaam geweest als internationaal chauffeur. Daarna ben ik van 2003 tot 2009 chauffeur geweest op een lijnbus en van 2009 tot 2012 werkzaam geweest bij politie Kennemerland. Nu sinds kort weer op de vrachtwagen omdat daar toch mijn hart ligt. Onder andere gewerkt bij v/d Kwaak Hillegom, Getru toen nog Roelofarendsveen, PB Kok Hilversum en den Hartogh in Rozenburg
  • Locatie
    Sassenheim
  • Interests
    Jiu-Jiutsu, motorrijden en vakantie houden in Turkije
  • Beroep
    Internationaal Vrachtwagenchauffeur

henny666's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Inderdaad mooi verhaal maar dat gaat toch echt over het internationale stukje. Je hebt het ook over Bos Logistics en misschien Nagel Transport die rijden toch alleen maar nationaal. Heb bij deze twee bedrijven via uitzendbureau gereden en zijn goede bedrijven. Het belangrijkste: betaling netjes op tijd, gemiddeld maak je een uurtje of 12 per dag. Je hebt één maal in de maand een week nachtdienst en dan kom je Schiphol niet af. Maar ja voor mij gaat er toch echt niets boven het internationaal rijden en dan het liefst zo ver mogelijk weg en als ik dan toch mag kiezen dan met een tankwagen.
  2. Wat gebeurt er dan eigenlijk met het martiaal, ik bedoel dat zal wel blijven rijden natuurlijk maar 2007 opgericht met zoveel martiaal. Ik ga er een klein beetje vanuit dat dat gekocht is met EU subsidie, ziet Europa hier nog iets van terug of is het weggegooid geld ????????
  3. Nu wil ik helemaal niet de sp gaan promoten maar Emil Roemer is wel de enige politici die ik regelmatig bij een vakbonds overleg heb aangetroffen. Hij belde hier persoonlijk over op of er nog iets interessants op de agenda stond. Dit siert de man toch een klein beetje..... Ik zeg niet dat dat je SP moet stemmen hoor.... maar ik heb nog nooit een andere politici bij zo`n overleg zien zitten.
  4. Oke hier ga ik mij dus weer even in verdiepen. Ik moet me nog aansluiten bij een bond dus zal deze twee zeker eens opzoeken.
  5. Wat is een grotere bond in het transport ??? Volgens mij zijn CNV en FNV bondgenoten toch wel de grootste of lul ik nu uit mijn nek. Maar even over dat de vakbond er niet is voor de chauffeur maar voor eigen belang, volgens mij zijn de kaderleden gewoon chauffeur die in hun spaarzame vrije tijd vrijwillig het vakbondswerk er naast doen. In mijn kaderlid periode weliswaar voor het openbaar vervoer, had ik regelmatig een cursus waar ook beroepsgoederen chauffeurs bij zaten en ik weet de namen niet maar er waren er twee bij één van den Hartogh tanktransport en één van schenk tanktransport die waren toch bloed fanatiek.
  6. Kom kom bonen, volgens mij profiteer jij nu toch ook een beetje van wat de bonden bereiken in het cao. De cao onderhandelingen gaan niet alleen over het salaris maar ook over je vakantie rechten, je vergoedingen, je overwerk, ontslagrecht en ga zo maar door. Ik wil niet zeggen dat het cao zaligmakend is maar het is wel een hele goede leidraad voor jezelf zodat je ongeveer weet wat de gerenommeerde bedrijven met de bonden afgesproken hebben. En ja er zullen altijd bedrijven zijn die de cao ontduiken maar dat is dan aan jou of je er wilt werken of niet. Ik heb bij een bedrijf gewerkt daar werd met mijn sollicitatie gesprek al vermeld dat ik gemiddeld 6 weekeinde van huis was en als ik een weekeind vrij wilde moest ik dat even aangeven. In de cao staat dat we 13 vrije weekeinde per half kalenderjaar horen te genieten. (art. 34) Dus de keus was aan mij zelf, het is niet volgens cao maar de afspraak heb ik zelf gemaakt dus wist waar ik aan begon. Ik bedoel dus alleen maar te zeggen dat het cao niet heilig is maar wel belangrijk en daar hebben de bonden toch een grote vinger in de pap geroerd. Dan even over de bedrijven die failliet gaan ik weet er niet veel van maar moet zo een ondernemer niet zijn vergunningen inleveren dan. Daar staat die man zijn naam op, dan kan hij toch nooit een doorstart of iets dergelijks maken. Ik heb dat nooit zo goed begrepen eigenlijk.
  7. henny666

    foto's vergane glorie

    Zit met plezier op deze topic te kijken. Ben al een paar zeer bekende vrachtwagens tegen gekomen. Toch wil ik er nog één bijvoegen.
  8. Was dat niet het zelfde in Nederland. Ik heb zelf in 1998 de Engelse cursus gedaan, 5 dagen in Lelystad bij het examen gaven ze nog net niet de antwoorden. Maar toen kon je ook voor weinig je diploma halen en voor je zelf beginnen, hier duurde de opleiding geloof ik een jaar of 2 en het was drie keer zo duur. Ik heb echter nooit iets met het diploma gedaan maar toch leuk om te weten dat het diploma in Nederland nog geldig is. Mocht ik ooit de staatsloterij winnen begin ik ongetwijfeld voor me zelf.
  9. Hij zal zijn baan toch ook wel kwijt zijn denk ik zo.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden