Hallo,
Ik wordt een stuk wijzer hierzo.
-De gebruikelijke rust en rij tijden.
-tweede tachograaf kunststof schijfje in plaatsen en niet meer naar omkijken, mits we altijd met één chauffeur rijden.
-Als chauffeur1 's-morgens vertrekt nieuwe schijf plaatsen, komt hij terug en denkt nog weg te moeten dezelfde dag schijf laten zitten. Op het einde van de werkdag schijf verwijderen en sluiten. Mocht onverhoopt iemand anders tussendoor met de auto weg moeten dan moet chauffeur 1 de schijf er uitnemen en sluiten, chauffeur 2 zet nieuwe schijf erin. Als chauffeur 2 terug is en chauffeur 1 moet opnieuw weg dan moet chauffeur 2 de zijn schijf sluiten en chauffeur 1 zijn schijf van die dag op de achterzijde invullen en deze schijf weer in de tachograaf plaatsen.
-uitstelling van tacho plicht is niet haalbaar ivm gewicht en straal van werkzaamheden groter dan 100km.
Echter nog één ding, zoals ik al zei, kan het voorkomen dat de auto een aantal dagen niet gebruikt wordt. Dwz er worden geen schijven geschreven/ingevuld, dus onze chauffeurs hebben geen gesloten schijf geschiedenis. Nu kan ik wel iedere keer een verklaring voor dit "gat" in de geschiedenis, maar dan moet ik per week voor één auto en iedere mogelijke chauffeur god weet hoeveel verklaringen maken, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Bestaat er een geldige algemene verklaring waaruit blijkt dat de chauffeurs het rijden als nevenactiviteit hebben, en wat daarmee hun "gat" in de schijfgeschiedenis legitiem is. Hoe heet zo'n verklaring?
Graatje