Spring naar bijdragen

Amadeus

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    352
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Amadeus

  • Verjaardag 05-01-1966

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Amadeus's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Juist doordat je aan je zelf denkt trek je automatisch aan het stuur simpel omdat je het gevaar wilt afwenden.
  2. Dit is dus ook mijn mening, als het idd zo is dat je de weken af niet betaald wordt dan is dat aardig summier. Stel dat je 6 a 7 weken thuis "geparkeert" wordt, dat is dan meer dan een maand dat je eigenlijk geen werk hebt. Volgens mij mag je dan wel een uitkering aanvragen, immers zoveel kan je volgens mij niet verdienen om de volgende maand zonder salaris uit te zingen.
  3. Ik lees liever in de krant "vrachtwagen in de berm" dan "gezin dodelijk verongelukt", maar het is natuurlijk waar je voor kiest. Als er al sprake is van een keuze. Vaak is het e.e.a. te voorkomen door ver vooruit te kijken, maar in onoverzichtelijke stukken wordt dat natuurlijk een geheel ander verhaal.
  4. Maar dan ben je weer afhangkelijk van je toestel. Ten eerste het beeldkwaliteit en ten tweede als je gebeld wordt heb je even niets. Betere optie is een apparte camera, heb je verder geen omkijken meer naar.
  5. Dat is inderdaad de vraagstelling. Dat je 3 a 4 weken achtereen op pad bent en daarna een paar weken vrij hebt. Volgens mij is dat geen vetpot
  6. Een buur van mij werkt als gritstraler op een booreiland. Hij is dan een paar weken van huis en daarna een paar weken verlof, het verlof wordt dan betaald van de extra uren die hij heeft gemaakt in zijn "werkweken". Nu hoor ik dat binnen de transport ook dergelijke constructie's zijn Dus een paar weken werken en dan een paar weken vrij. Maar is dat uberhaupt toegestaan? Als je die paar weken thuis ook nog een normaal salaris wilt ontvangen dan moet je volgens mij wel verschrikkelijk veel uren maken, zeker als je ergens in d1 of 2 zit. iemand ervaring hierin?
  7. Eigen auto? Zo ken ik ook nog een verhaal, dit betrof een oud collega van mij. In de gouden tijd kreeg je met wat geluk een echte nieuwe auto, meestal had je dan al wel een half tot een jaar getuft. Zo ook hij, hij moest op een mooie dag bij de chef op kantoor komen, deze had een cadeautje voor hem. Maar ja een kale nieuwe bak moest natuurlijk nog van alles in, een radio/cassette ( voor de huidige generatie een cassette is zo'n plastic vierkant dingetje met twee rolletjes magnetisch tape waar muziek op staat ) koelkast oventje etc ect. De baas was heel welwillend en had het beste met het jong voor, dus een catalogus er bij ( een catalogus is een papieren boek waar je artikelen kon uitzoeken en bestellen, net zo iets als een website maar dan van papier ) en het e.e.a. werd uitgezocht en besteld, het was tenslotte een nieuwe wagen en dan kon dat beetje er ook nog wel van af. Het e.e.a werd mooi door het bedrijf ingebouwd en zag er keurig netjes uit. Klasse toch.................. Kortom hij was een gelukkig mens. Maar deze natte droom ( ik ga niet uitleggen wat een natte droom is ........) werd al gauw bekoeld. Einde van de maand kwam zijn salaris binnen, minus een klein bedrag. Hij naar de administratie om uitleg te vragen, meneer dat zijn uw goederen die u besteld heeft voor uw wagen. Owh, ik dacht dat...... Hahaha nee hoor, we hebben het enkel voorgeschoten en dat wordt netjes elke maand ingehouden. Maar dat was toch ............ Nee hoor, dat heeft u dat verkeert begrepen, goedendag meneer ............ Nou lekker, denk je dat je ook iets gekregen hebt. Na een klein jaartje sturen in deze prachtige wagen met alle mooie spulletjes moest hij weer op kantoor komen. Meneer we hebben klachten over u en als dat weer gebeurt dan kon dat uw contract wel eens in gevaar brengen. En dat zou zonde zijn want we zijn net aan het overleggen om u een vaste aanstelling te geven. Waar gaat dat over? Je hebt schade gereden in een loods en bent doorgereden. Hij wist van niets, maar ja het kon best wel eens gebeurt zijn. Een week of wat later moest hij weer op kantoor komen. Ha eindelijk zijn vaste aanstelling??????? Niets was minder waar, hij kon zijn spullen pakken en gaan. Zonder ook maar een woord uit te leggen, uw contract is afgelopen en we gaan niet met u verder. En mijn spullen dan die ingebouwt zitten? wanneer krijg ik die? Welke spullen? er is hier niets van u meneer. Mijn radio, oven etc etc........ Waar staat dat dat die spullen van u zijn? En hij kon naar zijn spulletjes fluiten....................... Mijn pa zei altijd, doe je ogen dicht en wat je dan ziet is van jou. En dat is een waarheid als een koe. Als het waar is weet ik niet, maar zoals ik mijn collega kon was het geen duimzuiger.
  8. Kan je niets van zeggen, dergelijke dingen gaan in een flits. En btw liever die truuk de slootwal in dan iemand ( al of niet door eigenschuld ) de dood in jagen.
  9. Ik heb dat ook wel eens overwogen zo'n camera te plaatsen. Vooral toen ik nog op de bus reed tijdens de zwoele zomernachten ( en dan gericht naar de achterbank hahahaha ). Heb op joetjoep verscheidene van die dashcams gezien, zelfs mensen die expres achteruitreden om zo verzekeringsgeld te claimen. Tja die stonden er dan gekleurd op................
  10. Hm waarschuwing, ik mocht gelijk aftikken voor een rood licht en geen gordel. 20,- voor een verwarnung en de dag moest nog beginnen. Maar oom en tante polizei gaven me wel een begeleiding door Bremen heen.
  11. Hoe zit dat belastingtechnisch? Afdrachten worden in duitsland gedaan, hoe wordt dit eigenlijk verekend met de jaarlijkse opgaves in nederland? En wat als je na (als voorbeeld ) na 4 of 6 maanden ontslagen word en terug moet vallen op ww in nederland? Je hebt in nederland dan geen rechten opgebouwt dus hoe zit het dan ivm een eventuele uitkering?
  12. Tja soms gebeuren er dingen waarvan je het zweet spontaan uitbreekt. Heb helaas een paar keer rare voorvallen gehad voor wat remmerij betreft. Tja als het gek gaat dan wil het zweet je wel uitbreken. Vooral als het de remmen betreft, heb ooit een gloednieuwe dafje gehad ( viertonnertje van defensie ). Dat ding hadden we amper twee weken binnen en moest dus mee naar Duitsland, Kamp Vogelzang. Op het kamp zelf heb je ook een behoorlijke afdaling ( percentage weet ik zo niet meer, maar was vrij dapper ) in deze korte afdalingen zaten twee scherpe bochten. Eén naar rechts en direct daarop naar links, en dan kwam je op een grote betonnen plaat, daar beneden had je de sportvelden. Had zelf deze afdaling al tig keren gedaan, en dat verneukt je. Het laatse stuk liet je je voertuig gewoon "vallen" en liet hem vervolgens mooi uitrollen op de betonplaat, deze plaat was ongeveer een meter of 50 lang, dus lang zat om hem rustig af te remmen en tot stilstand te komen. MAAR DAN MOET JE WEL REMMEN HEBBEN................................. De Ho-ijzer helemaal tot de bodem getrapt en niets njente nada, dan heb je even een klein schrikmoment. Eer ik de snelheid eruit had en de parkeerrem te pakken had was ik al bijna aan het einde van de plaat, maar achter die plaat was nog een gat van pak hem beet een 30 meter steil naar beneden en die val zou zeker debet gedaan hebben aan de garantie van die Daf. Dus heb ik er maar voor gekozen om hem langs het gebouw tot stilstand te brengen. Amper 30 km/h lijkt niets maar kan soms toch bloedsnel zijn. Ik onderschat dergelijke dingen nooit weer. Zo op de ene moment op de andere, niets meer. Er is toen wel onderzoek naar geweest naar het voorval, zowel van Daf sp als onze eigen Td. Ikzelf werd van alle blaam gezuivert, had immers geen keus op dat moment. Achteraf praten en oordelen is altijd gemakkelijk. Een paar jaar geleden op een gewone weg tussen Pekela en Winschoten. Ik reed toen op een lijnbus en had hem goed afgeladen. Rijd er voor mij zo'n 45km karretje, dus even gas los en het laatste stukje even bij remmen. Krijg ik ineens een flik op het stuur en wordt bijna het stuur uit mijn handen geslagen. Ja als dat gebeurt gaat draait natuurlijk die hele bus mee en met al die tegenliggers leek mij dat niet echt bevordelijk voor mijn passagiers, dus heb mijn kleine 70 kg maar aan het stuur gehangen om die bus op de goede rijbaan te houden en zo rustig aan uit laten rijden totdat ik stil stond. De gehele remmerij van de rechtervoorwiel was witheet verbrand, in mijn nederige opinie heeft die dus al een aardig tijdje lopen "slepen". En ook dit betrof weer een nieuw voertuig ( de hagelnieuwe mercedes bussen toen van QBuzz ). Sindsdien wil ik als het even kan geen nieuwe wagen meer, laat hem eerst maar goed ingereden zijn.
  13. Haha, nee Eerste rijbewijzen C,C/E op staatkosten gehaald ( defensie ). Daarna wederom C/E gedaan bij J Speelziek in Ede ( moest alles opnieuw doen voor de zogenaamde vakrijproef ), maar mocht gelukkig ook nog op "staatsteun". En D/E heb ik gehaald bij Schuringa in Wildervank
  14. Noop, ook ik heb geleerd om in dezelfde versnelling zowel omhoog als naar beneden te gaan. Zowel met C als CE
  15. Ik moet nog ergens een "glow in the dark" foto hebben van een "warmgelopen" rem.................... maar dan moet ik ff snuffelen tussen ongeveer 12572365837659386536 foto's
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden