Spring naar bijdragen

potvis

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    53
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over potvis

  • Verjaardag 04-12-1969

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Lelystad

Converted

  • Biografie
    Heb ruim 20 jaar als chauffeur gewerkt
    Na de invoering van de digitale, zag ik dat er niet echt meer te verdienen was, en heb ik me laten omscholen tot kraanmachinist
    Nu inmiddels al een aantal jaren machinist op een LTM 11200
  • Locatie
    Lelystad
  • Interests
    Computers,trucks en kranen
  • Beroep
    Kraanmachinist LTM 11200 bij Sarens

potvis's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

24

Waardering in de gemeenschap

  1. Geloof me Al die waardetransporteurs proberen een graantje mee te pikken op andere markten ook (uiteraard wel waarde gerelateerd) maar grotendeels zijn de transporten al in percentage achteruit gegaan Nu proberen ze zich toe te spitsen op het servicen van treinkaart automaten, parkeer automaten en ga zo maar door De reguliere (bulk) transporten zullen gewoon blijven bestaan, maar het geld of waarde ophalen bij retailers wordt steeds minder Dit is inderdaad een overblijfsel van Brinks, en toen deze overging in Securcash, wisten de meesten al dat dit maar een tijdelijke (tussen) oplossing was Het waarde transport is helaas een uitstervend beroep, en over 10 jaar alleen maar voorbehouden aan een heel selectief groepje chauffeurs Ikzelf ben 10 jaar geleden hiermee gestopt (na 10 jaar dienst) en heb me laten omscholen gewoon, omdat ik deze bui al zag hangen Maar... Ik moet wel zeggen dat de 10 jaar die ik waarde transporteur ben geweest, wel de mooiste 10 jaren binnen het transport waren voor mij De extra opleidingen die worden gegeven en aangeboden, vind je in geen enkel andere transport branche terug
  2. IJSSELSTEIN - In IJsselstein is een huwelijksaanzoek zaterdagochtend helemaal fout gelopen. Een man wilde zijn vriendin vragen om met hem te trouwen en had daarvoor een mobiele kraan met manbak gehuurd. Maar die viel bovenop het dak van de buren. Tijdens de berging ging het opnieuw mis en viel de kraanarm voor de tweede keer op het huis. De omringende woningen zijn volgens getuigen uit voorzorg ontruimd. De hijskraan sloeg zaterdagochtend om 8.45 uur al een groot gat in het dak van een huis aan de Maria van Henegouwenstraat. De kamer onder het kapotte dak was toen net verlaten. De dochter van het gezin dat daar woont, was even voor de crash opgestaan. De onfortuinlijke vrijer kon zelf uit het bakje springen. De man raakte niet gewond. http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1272396/gat-in-dak-door-huwelijksaanzoek.html Ik weet zeker dat ze met hun 25 jarig jubileum dit aanzoek nog ter sprake zullen brengen
  3. Eigen rechter spelen mag niet nee Maar deze ilegalen weten ook dat ze van de rechterlijke macht niet een auto mogen openbreken, en dat doen ze dus ook is naar mijn idee ook voor eigen rechter spelen Het is dat je er geen tijd voor hebt meestal, maar anders zou het een idee zijn om die mensen (als je weet dat ze in je oplegger zijn gekropen) te trakteren op een lekker wild ritje door Calais heen, en dan vooral de drempels en rotondes mee pakken zonder vaart te minderen Ik denk dat iedereen wel zou proberen om die mensen uit je lading vandaan te halen als je weet dat ze er in gekropen zijn Het is : Of een boete betalen voor illegalen meesmokkelen naar GB Of een boete betalen voor het "hardhandig" verwijderen van illegalen Je bent hoe dan ook de LUL daar in Frankrijk Maar goed dat waren we daar al even als chauffeur
  4. Hetzelfde bericht, maar nu de waarheid !!!!!!!!!!!!! HOOGEVEEN - De Chauffeur wordt vooral beroofd door logistiek en transportsector. Maar liefst 80% van alle diefstallen gebeurt van binnenuit met hulp van logistiek en transportsector. Foto: Beter Bed Dat constateert topman Egbert-Jan van Hasselt van de Nationale Politie. De landelijk projectmanager infrastructuur – en daarmee belast met de bestrijding van transportcriminaliteit – pleit voor een betere screening „omdat daar nog een wereld te winnen is”. De schade door transportcriminaliteit is opgelopen tot €350 miljoen per jaar. Schrappen van uren,beneden het CAO betalen,goedkope Oost Europeanen te werk stellen Vaak wordt dit soort zaken gefaciliteerd door mensen die aan de voorkant bij TLN werken . Bewustwording De politietopman zegt dat chauffeurs zich veel beter bewust moeten zijn dat hun baan beschermd moet worden en mensen die een transportbedrijf hebben goed gescreend moeten worden. „Er is ook een speciale site ontwikkeld vol tips ter voorkoming van transportcriminaliteit”, stelt Van Hasselt. „Wie die raadplegingen opvolgt, heeft de grootste klap aan criminelen al uitgedeeld. Vaak zit voorkomen in kleine dingen.” Ook minister Opstelten (Veiligheid en Justitie) roept op transportbedrijven beter te screenen en te selecteren. „Om zo min mogelijk kans te maken criminele werkgevers binnen te halen, moet om een Verklaring Omtrent het Gedrag worden gevraagd. Ook moet veel beter worden gekeken in het Waarschuwingsregister Logistieke Sector, waarin werkgevers die de boel in het verleden hebben opgelicht, zijn ondergebracht. Dat is er niet voor niets, maar nu maakt slechts 10% daar gebruik van.” Volgens Arthur van Dijk, voorzitter van Transport en Logistiek Nederland, moet er weer een landelijke officier van justitie komen die zich met deze specifieke misdaad bezighoudt. „Onze vrees is helaas een beetje bewaarheid dat de aanpak van transportcriminaliteit zou teruglopen door het weglekken van specialistische kennis en aandacht.” Dat wordt bevestigd door recente cijfers van het gezaghebbende Transport Asset Protection Association, die aantonen dat vrachtwagenchauffeurs in Nederland de meeste kans lopen slachtoffer te worden van transportcriminaliteit als onderbetaling en ontslag. Met 590 incidenten in het eerste kwartaal is Nederland koploper en laat het voor het eerst landen als Italië, Frankrijk en Engeland ver achter zich.
  5. potvis

    weer geen nieuw CAO !!!!

    Of het goed of slecht is? Ikzelf vind het een slecht iets In 3 jaar 5% erbij, klinkt goed Maar we lopen al een paar jaar achter In 2014 krijgen we er helemaal niets bij, dus weer een extra jaar achterstand Ikzelf ben van mening dat de bedrijven die nu zijn overgebleven, het geld echt wel hebben om die 5% te verdelen over 3 jaar 2% in 2014 1.5% in 2015 en 1.5 in 2016 Dan zou het er echt niet zo slecht uit zien Maar ja........ De heren moeten eerst nog onderhandelen, en er over praten en wellicht nog wat debatteren We zien wel waar dit schip strand
  6. UTRECHT - In de nacht van 5 op 6 november is er opnieuw geen overeenstemming bereikt over een nieuwe cao voor het beroepsgoederenvervoer. Wel hebben de werkgevers een eindbod bij de onderhandelingsdelegaties van de vakbonden neergelegd. Dit geldt voor de cao voor de jaren 2014, 2015 en 2016. Born: http://www.transport-online.nl/site/52895/onderhandelaars-cnv-vakmensen-wijzen-cao-eindbod-af/ Ikzelf zeg dat het terecht is dat het bod is afgewezen We worden er anders in 2014 met z'n allen wederom niet beter van
  7. potvis

    Zo kan het dus ook

    Nee idd Ik ben daar binnen komen "lopen"als chauffeur toen der tijd, en zat toen al in E6 (was waarschijnlijk net de goede tijd in 2008) En toen ik op de (grote) kraan kwam ben ik verder gegroeid Ik realiseer mij ook terdege dat de branche waar ik in zit niet te vergelijken is met het "gewone"transport Kraanmachinisten die meerdere weken van huis willen zijn,zijn niet zo goed te vinden, en daar wordt dus voor betaald Als een buitenlandse machinist in NL op de kraan wil draaien, moet hij zijn NL certificaat halen , EN Nederlands spreken (in ieder geval de kraan commando's in het Nederlands begrijpen) Als je op een grote kraan zit (vanaf 600 Ton) dan moet je deze kraan ook zelf samenbouwen en demonteren. ook dat is specialistisch werk , en daar wordt voor betaald Neemt niet weg dat ik de jaren dat ik chauffeur was, heel leuk heb gevonden, en dat ik nog steeds van mening ben dat het een van de mooiste beroepen is Alleen, zoals op meerdere plekken op dit forum is te lezen, wordt deze sector naar de knoppen gewerkt door de Transportbedrijven die : A) niet volgens het CAO kunnen/willen betalen omdat de vrachtprijzen te laag zijn B) in een (apen) land een vestiging openen , om op die manier buitenlandse chauffeurs op hun wagen kunnen krijgen die geen drol kosten C) Niet gezamelijk proberen op te staan om de transportprijzen omhoog te krijgen Dus....... Ik ben blij dat ik van horizontaal transport ben over gegaan naar verticaal transport
  8. potvis

    Zo kan het dus ook

    Het CAO heet volledig: Collectieve Arbeidsovereenkomst voor het Beroepsgoederenvervoer over de weg en de verhuur van mobiele kranen 1 januari 2012 – 1 januari 2014 Dus.... ja , ik mag nog steeds deel uitmaken van deze CAO
  9. potvis

    Zo kan het dus ook

    Valkje, Deze brief ligt thuis, en ik zit nu in het buitenland Wordt een beetje moeilijk In het kort komt het erop neer dat een eerder gemaakte afspraak tussen Sarens, de bond en werknemers over TVT uren blijft gehandhaafd. Dit houdt in het kort in dat , indien de machinist zijn 40 (werk) uren per week niet haalt, de missende uren kunnen/ mogen aangevuld uit de TVT pot van de werknemer Het geheel zit iets omslachtiger in elkaar, maar de kern komt daar op neer
  10. potvis

    Zo kan het dus ook

    De blauwe (mijn oude kraan) is nu in Dubai deze kraan is overgekocht De grijze kraan is ook aan diezelfde klant verkocht, maar zal nog tot zeker het eind van het jaar voor Sarens blijven werken
  11. potvis

    Zo kan het dus ook

    Ik ben in dienst bij Sarens Nederland (Dordrecht), maar wordt 1 op 1 "doorverhuurd"aan Sarens België (hoofdkantoor) Daar heb ik eerst op een 600 tons rupskraan gedraaid Later heb ik 2 jaar op de LTM 11200 (1200 tons telescoopkraan) gedraaid, en nu ben ik helemaal van de kranen af Ik ben nu werkzaam als lifting supervisor, wereldwijd Ondanks dit alles vallen wij (ik) nog steeds onder het transport CAO.
  12. potvis

    Zo kan het dus ook

    Afgelopen week kreeg ik al een brief hierover, maar nu is het officieel Sarens (mijn werkgever) heeft met de bond afgesproken dat we er 3% loonsverhoging bij krijgen Hieruit blijkt maar dat het dus WEL kan http://www.transport-online.nl/site/48411/ook-kraanbedrijf-sarens-doorbreekt-cao-impasse/
  13. Butlerbob, Ik heb (net pas) de hele discussie gelezen Het feit dat jij wilde dat iedereen 1 euro zou overmaken als "ludieke"actie had inderdaad geen nut gehad, omdat alles geautomatiseerd loopt. Zolang jij de juiste gegevens invult op de overschrijving worden alle bedragen bij elkaar opgeteld, tot het bedrag is voldaan Het feit dat jij deze vordering hebt gehad, lijkt mijns inziens een overijverige daad van de instanties Als je pas 2 dagen is verlopen, dan hadden ze wellicht iets coulanter kunnen zijn. Maar........ wat anderen schrijven klopt ook wel...... je kan je pas 3 maanden van te voren opnieuw aanvragen Maar in deze volledig geautomatiseerde wereld, wordt je 3X gebeld door de garage als je keuring is verlopen, krijg je 10 aanbiedingen als je telefoon abonnement bijna verloopt, en krijg je 5 aanbiedingen als je contract voor gas/licht verloopt maar een herinnering sturen dat je digipas verloopt kan niet geautomatiseerd verzonden worden??? Ik vind het echt rottig dat je in deze situatie bent beland, en hoop echt dat je er weer uit komt, want ik weet dat problemen met financiën je hele leven beheersen. Alleen vind ik sommige opmerkingen van mede forum leden hier redelijk kort door de bocht, zoals eigen schuld, en had je je pas maar eerder moet aanvragen. Maar..... jouw opmerkingen naar hun toe zijn ook niet altijd even correct, en soms denigrerend te noemen Zoals ik kan lezen zijn de meeste mensen hier heel begaan met je lot, maar weten te weinig van het ontstaan van jouw problemen af Het is een menselijk iets dat ze meer over het ontstaan daarvan willen weten Het is nog menselijker als jij dat niet wil vertellen op het forum Maar laten we proberen om deze discussie als normale mensen te voeren Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar probeer je antwoord normaal te houden Verder wens ik je alle wijsheid en geluk toe met deze situatie, en hoop dat deze problemen snel worden opgelost Ed
  14. potvis

    stelen diesel

    Naar mijn idee redelijk simpel op te lossen in plaats van chauffeurtje pesten met (soms onzinnige) controles, kan de politie ook iets vaker over parkeerplaatsen en terreinen rijden waar vrachtwagens staan Dan kunnen ze zich met dit soort zaken bezighouden
  15. Ik snap het niet met sommige mensen We klagen wat af op dit forum Het liefste over die Oostblokkers, en dat ons salaris zo slecht is We willen allemaal dat de transportsector (of is het "het transportsector", voordat ik verbeterd wordt) weer gezond gaat worden. Ik snap best dat met zo'n klein opgezette actie, er geen deuren worden ingetrapt in Den Haag, maar elke actie moet ergens gaan beginnen Maar als elk persoon dat van klagen zijn tweede beroep heeft gemaakt op dit forum naar Frans op den bult komt, denk ik dat de bijeenkomst op de parkeerplaats moet worden gehouden. Met andere woorden..... Klagers op dit forum, ga naar de bijeenkomst, en als je daar bent geweest ga gewoon door met klagen en anders.....blijf lekker thuis, maar loop dan niet alles af te zeiken op dit forum. Ik wens Joop veel succes toe met dit initiatief, en hoop dat er echt een vervolg aan komt Ik kom NIET daarnaartoe , maar dat heeft er mee te maken, dat ik moet werken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden