Spring naar bijdragen

Les roues

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    14
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Les roues

  • Verjaardag 10-06-1962

Converted

  • Biografie
    Man, 50 jaar, nu 25 jaar chauffeur waarvan de eerste 18 jaar binnenland (combi met autolaadkraan) en alweer bijna 7 jaar bezig met het internationale avontuur. Doe bij mijn huidige werkgever vooral frankrijk-werk (groupage) en in het (bollen)seizoen hoofdzakelijk containers...later misschien meer
  • Locatie
    Lisse
  • Interests
    Mijn werk, vijver, muziek
  • Beroep
    int. Chauffeur

Les roues's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Hier wil wel even op reageren, je hebt in principe helemaal gelijk, echter is er een (heel) grote maar..... In de ogen van de desbetreffende buitenlandse controle-ambtenaar, die de wet zou moeten kennen en dat dus niet doet, ben jij de chauff die het dus wel ff beter weet en hem op zijn fout gaat wijzen....ga dat vooral maar doen als je van je geld af wil en nog een poos langer oponthoud wil hebben... Hij gaat je gewoon terugpakken omdat ie pissed is en alles, maar dan ook alles controleren en neem van mij aan dat ie van alles vindt, van een klein overtredinkje tot en met een ventieldopje met haarscheurtjes....je trekt gewoon aan het kortste eind...
  2. Sjongejonge, moeilijk doen over een adresje wat net aan een kwartiertje sturen van de grens af ligt....of durf je niet in Belgie te blijven staan? Dat wat europeaan zegt klopt inderdaad: rijden tijdens een rijverbod kost 90 euro... Ik heb collega's die vertrekken zondagsmiddags en staan zo tegen elf uur 's avonds voorbij Parijs....met een tautliner....dus mijns inziens zijn ze qua controle nogal wispelturig....
  3. Ook ik heb de enquete ingevuld, het is altijd beter dan niets...
  4. Of van die kruispunten waar je 2 minuten voor een rood verkeerslicht staat te wachten op groen licht, en dat terwijl er vanaf de andere richtingen helemaal geen verkeer komt...voetgangerslichten die een minuut op groen gaan terwijl er in velden of wegen geen wandelaar te bekennen is....heerlijk als je wil rekken maar ik rij liever door....
  5. Ik heb liever 20 krappe rotondes dan 3 verkeerd afgestelde verkeerslicht-systemen....maar het probleem in ons land zijn de verschillende rotondes en dus ook de verschillende regels.... maak de regels voor ALLE rotondes hetzelfde, dus niet buiten de bebouwde kom de fietsers geen voorrang en binnen de bebouwde kom wel...Hier in NL hebben we eigenlijk maar weinig rotondes, in F misschien te veel, maar uit ervaring kan ik wel zeggen dat het met rotondes wel beter doorrijdt....ok, moet iedereen zich wel aan de regels houden, wat hier in NL erg moeilijk schijnt te zijn.....
  6. Het probleem in Cyprus is de veel en veel te grote banken-sector, net als toendertijd in IJsland. Wat Dijsselbloem wil voorkomen is dat de europese belastingbetaler (waaronder wij chauffeurs dus ook) gaan opdraaien voor de fouten die die banken hebben gemaakt. En waarom is die bankensector in Cyprus zo groot? Niet omdat de gemiddelde cyprioot zo kapitaalkrachtig is, maar vooral omdat de buitenlandse (lees russische/aziatische) rijke stinkerds hun geld daar wilden stallen, ook ivm het zeer gunstige belastingklimaat. Europa heeft dit in het verleden allemaal laten gebeuren en nu Dijsselbloem het op de spaarders van die banken afwentelt valt iedereen over hem heen. De banken hebben zeer risicovol gehandeld met o.a. gebakken lucht in de wetenschap dat ze door de europese belastingbetaler gedekt zouden worden! Ikzelf vindt het helemaal geen gek plan van Dijsselbloem, immers: de mensen zullen hun geld nu eerder bij een gedegen bank onderbrengen, en niet bij die "korte termijn" denkers....
  7. Les roues

    deze vind ik slecht

    Dit is weer de zoveelste discussie over hoe veel/weinig wij als chauffeurs verdienen cq zouden moeten verdienen of hoe we ingeschaald zouden moeten worden. Rik Bos vindt D0 te weinig voor werk naar Duitsland...vanuit Nijmegen kan je het spugen en het Ruhrgebied is hetzelfde als naar Tiel rijden, dus waar hebben we het over? Dat hij E6 krijgt zal vast wel, maar voor hoelang nog? Ikzelf ben pas 30 jaar chauffeur, en rij stukgoed in Frankrijk, de ene keer rondom Parijs, dan rij ik weer in de franse Alpen, dan sta ik weer in Bretagne en regelmatig ook aan de middellandse zee...soms weinig adressen, soms veel, en dat allemaal voor een D5 loon, en ik heb er vrede mee. Veel andere chauffeurs zullen zeggen dat ik onderbetaald wordt, zal vast wel, het kan altijd beter maar niet in het werk wat ik doe...We zijn bruto gewoon te duur, maar daar zijn al andere discussies over. Die bedragen van 3000 - 3300 euro netto per maand zijn voor mij heel normaal, en ik ben elk weekend thuis, maar als ik weg ben probeer ik het maximale uit een dag te halen qua rijtijd en losadressen, dus in de dagen die ik onderweg ben toch gauw 65 a 70 uur per week. Wat mij ook opvalt is dat het meestal de binnenland-chauffeurs zijn die zeuren over de verloning. Ik weet het wel, ik heb dat werk ook 18 jaar lang gedaan, 48 a 50 uurtjes per week en verder niks geen extra's, dat is geen vetpot maar ik ben van mening dat alles een keuze is.... De meesten van ons op het forum hebben nog steeds een baan...of ie nu goed of minder goed is, wees er zuinig op, zeker in deze tijd. Les Roues, een tevreden cammionneur :-)
  8. alle vragen beantwoord....ga ik nu door voor de live-shows?
  9. Ik geniet er elke dag met volle teugen van:ja:, nu ff thuis, morgen feestdag in de rest van europa (Allerheiligen) en zaterdag cursus (jaja, code 95 gedoe) dus nog een keer naar La France gaat em niet worden met als gevolg dat ik een lang weekend heb! Maar JPVisser, ik las in een heel ander topic dat je 70 uur per week aan het werk bent, met behoud van uitkering, nou, petje af, en mijn respect heb je alvast!
  10. Les roues

    De beslissing

    Klopt helemaal wat je zegt, is het de lading niet, is het wel de inhoud van de brandstoftanks.... stond vorige week donderdag aan het eind van de middag gruwelijk in de file op de A6, noordwaarts een 10 km ten zuiden van Evry, had eerst nog goede moed om voor 18:00 te gaan laden in Vaujours (thv Bobigny, bij Parijs) maar het oponthoud was zodanig dat ik al blij mocht zijn als ik binen de 10 uur de pomp bij Lisses zou halen. Dat lukte nog wel maar ik had het op mijn vingers kunnen uittellen: de vrachtwagens stonden er zo ongeveer gestapelt, dus geen plek ... Dan maar naar Evry, ik wist wel een plekkie waar ik rustig kon staan, vlak bij een bedrijf waar ik wel vaker kom om staal te lossen. Daar aangekomen had ik inderdaad nog een plekkie om een uur of half 7 's avonds, en niet geheel onbelangrijk: binnen mijn 10 uren:ja:. Wekker gezet op kwart voor 5 de volgende morgen, kon vanaf 6 uur laden in Vaujours. Wordt ik dus wakker op dat vroege tijdstip en na me snel aangekleed te hebben om de aardappels af te gieten (de druk in de blaas was behoorlijk hoog) ging ik naar buiten en....rende er snel iemand weg, stapte verderop in een luxe wagen en reed met gedoofde lichten snel weg....wat krijgen we nou?? dacht ik...dus de lantaren erbij gepakt en een rondje om de trailer gemaakt...zeilen allebei heel, deuren dicht...nog maar een rondje dan...en ja hoor: aan de bijrijderskant de dop van de tank weg...hij/ze had/hadden alleen de pech dat de vulopeningen voorzien zijn van zo'n korf, heeft bij mij in elk geval geholpen !
  11. Vanmorgen hoorde ik het orakel van de VVD op radio 1, hij sprak over een gigantische nivellering van de lonen door de invoering van de inkomens-afhankelijke zorgpremie, als voorbeeld nam hij een normaal modaal gezin, waarvan beide partners fulltime werken waardoor het bruto inkomen al snel boven de 70.000 euro uitkomt. Nu betalen ze ca. 2000 euro zorgpremie, in 2014 zou volgens Wiegel dat op kunnen lopen tot haast 10.000 euro !!! Zo'n nivellering is zelfs door het toenmalige kabinet "den Uijl" niet laten zien.... Wel wees hij er terecht op dat in de 1e kamer (senaat) de VVD en de PvdA geen meerderheid heeft en het nog erg lastig zal gaan worden dit als wet te realiseren... Ikzelf zit ook de de bovengenoemde situatie, en hoop van harte dat die dropl** van de PvdA niet zijn zin gaat krijgen, met zo'n maatregel trap je de nederlandse economie compleet de grond in, en het overgrote deel van de gezinnen aan de bedelstaf... Solidariteit moet 2 kanten op gaan, maar dit slaat helemaal nergens op, De verschillen tussen werken en thuis zitten met een uitkering worden nog kleiner, zodat er nog veel meer mensen hun handje gaan ophouden omdat dat wel zo makkelijk is... En ik weet het, en lees het ook wel hier op het forum van leden die thuis zitten dat ze het allemaal maar heel normaal vinden dat ze elke maand zowat net zoveel geld op hun rekening gestort krijgen als iemand die net boven het minimum-loon verdient, maar er wel voor moet werken. Laat de mensen met een uitkering OOK solidair zijn, waarom moeten de hard werkende Nederlanders allen de pijn dragen? En kom niet met die fabel van de belastingverlaging, die 4% geldt alleen over hetgeen je boven de 38duizendnogwat verdient... en dat staat tot geen verhouding van wat ons werkenden te wachten staat...
  12. Les roues

    omschakeling?

    Niet helemaal juist, voor die gele ferryboer wordt al een poosje niet meer gereden, nog wel voor die "rooie" ferryboer met de witte olifant
  13. Mooi blok voor tractor-pulling ...bij dat soort evenementen zie je de meest uiteenlopende mechanische creaties voorbijkomen, tot straal-aandrijving aan toe....
  14. komt ie ook in "clubman" uitvoering? Met van die kekke achterdeurtjes?
  15. Ik rij nu goed 7 jaar internationaal, dus ben omgerekend iets langer getrouwd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden