Spring naar bijdragen

Lotus

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    13
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Lotus's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Daar is soms overdag zelfs niet een fatsoenlijk plekje te vinden. Helemaal als er een fastfood keten gevestigd is. Parking vol met luxe wagens. Ook in Duitsland wordt er weinig gedaan aan de parkeerplaatsen.
  2. Lotus

    Dubbele bemanning

    Duidelijk allemaal, vandaag even getest en er verschijnt inderdaad een vierkantje met streep er doorheen. Jan
  3. Lotus

    Dubbele bemanning

    Bedankt zoetwatermatroos, Ik denk dat ik het dan verkeerd gezien heb, het zal geen wieltje geweest zijn maar een vierkantje met schuine streep. Zal morgen eens kijken of dit zo is. Jan
  4. Lotus

    Dubbele bemanning

    Als je bij een dubbele bemanning 2 chauffeurskaarten in de digitale VDO tachograaf hebt zitten doordat je met 2 chauffeurs gaat rijden, waar moeten het symbool van de bijrijderskaart dan op staan. Je hebt de keuze tussen arbeid, rust, en automatisch op rijden (wieltje). Als ik hem op rust zet dat verspringt het bedje naar rijtijd heb ik het idee. Zodra er gereden wordt. Is dit juist, of doe ik iets verkeerd. Graag advies of tips. Jan
  5. Lotus

    Rijtijd over na rust

    Ja hoor ik overnacht wel als dit moet, soms redt je het niet met de rijtijd. 9 uur nachtrust is mijn minimum wat ik nodig heb dus dat past prima in de rijtijdenwet. ik heb een stopwatch in de auto en pak er inderdaad ook een minuutje bij voor de zekerheid. Is echt zuur als je denkt dat je voldoet aan de wet en dan afgerekend wordt op een minuutje.
  6. Lotus

    Rijtijd over na rust

    Ok bedankt het is me helemaal duidelijk.
  7. Lotus

    Rijtijd over na rust

    Nal, voor de duidelijkheid ik heb geen C rijbewijs en ook geen curcus o.i.d. gevolgd. Ik val onder de groep die met een aanhanger achter een bestelbus rijden. Dan moet je een tacho in de bus en moet ik me gewoon houden net als een chauffeur op de grootste vrachtwagen aan de rijtijdenwet. Vandaar mij vraag. Ik kan veel uit de handleiding halen maar niet alles.
  8. Lotus

    Rijtijd over na rust

    Ok dat is duidelijk en ik hou me daar ook aan. Dus na 2 keer 45 minuten kan ik het half uur weer gebruiken. Ik zal dus zoveel mogelijk proberen tot de laatste 5 minuten door te rijden en dan mijn pauze of rust nemen. Lukt trouwens niet altijd, stond vanmorgen vroeg nog op een industrieterreintje in een woonwijk omdat ik de snelweg af moest omdat er geen parking was die open was. Drie achter elkaar afgesloten voor werkzaamheden. Was in Duitsland richting Nijmegen vanaf Duisburg.
  9. Lotus

    Rijtijd over na rust

    Hoe gaan jullie met de rijtijd om die je over hebt na een rust periode. Voorbeeld je hebt 4 uur gereden en om wat voor reden ga je 45 minuten pauze maken. Dan zou je nog een half uur rijtijd over hebben, kun je deze zomaar aan de volgende 4.5 uur plakken en dus na de pauze van drie kwartier nog 5 uur rijden . of moet je eerst pauze maken na 4.5 uur
  10. Lotus

    Rust invoeren Tacho

    Heren bedankt, en zo te lezen aan de reactie's was ik niet de enige die niet precies wist hoe het moest. Van de week maar meteen in praktijk brengen. Jan
  11. Lotus

    Rust invoeren Tacho

    Corne64, voer je de tijd van rust in met de tijd op de display of moet ik terugrekenen naar UTC 2 uur terug. VDO tacho overigens
  12. Lotus

    Rust invoeren Tacho

    Bedankt Corne, ik dacht met mijn boerenverstand dat het ook zo moest maar misschien is er een andere optie. Ik heb de tacho pas 4 dagen dus ben al een keer de fout in gegaan door op nee te drukken en kreeg op de uitdraai een vraagteken met daarachter 10H45 Heb daarvoor maar even een briefje van activiteiten gemaakt dat ik vrij was in die periode. Dit zal wel voldoende zijn. Hoe werkt het eigenlijk als je bv niet rijdt een dag of 5 wordt dit dan evengoed bij de 28 dagen geteld of zijn het juist 28 werkdagen die op je pas staan.
  13. Lotus

    Rust invoeren Tacho

    Hallo beste chauffeurs M/V, Zal me even voorstellen, ik ben Jan. Geen beroepschauffeur maar ondernemer die vaak op markten en beurzen staat in het buitenland. De landen waar ik kom zijn Duitsland, België, Oostenrijk, Italië, Denemarken, Engeland, Frankrijk en natuurlijk Nederland. Het vervoer...een bestelwagen 3500 TTM en een aanhanger 1700 TTM dus tachograafplichtig. (commerciele goederen) Doordat de bestelwagen een Tachograaf heeft zijn de rij en rusttijden gelijk aan die van de beroepschauffeurs. Tachograaf is digitaal van VDO Nu mijn vraag. Hoe dan jullie dat met rusttijden. Halen jullie de kaart eruit aan het einde van de werkdag of laten jullie deze in de tachograaf zitten en druk je op het bedje als jullie in Nederland blijven de hele week. Als je dit niet doet is het werktijd. Of melden jullie je weer aan s'morgens en gaan dan in het menu de activiteit rust toevoegen als dit gevraagd wordt. Dit lijkt mij in het buitenland wel nodig vanwege het land waar je overnacht. Ik gebruik de bus alleen voor het werk dus als ik thuis ben staat deze stil en maak ik ook geen rijtijden. Wat is een waterdichte oplossing. Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Jan
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden