Spring naar bijdragen

AH-trucker

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    41
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over AH-trucker

  • Verjaardag 13-05-1974

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

AH-trucker's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Wij (Leo de Bruijn chauffeurs) hebben gisteren te horen gekregen dat de fusie niet doorgaat. Het hoe-en-waarom is mij (nog) niet bekend.
  2. AH-trucker

    fijne collega......

    Blijven leuke situaties.... De Pipo in kwestie (want C1000 heeft een klacht neer gelegd bij de buren) blijkt een ex-C1000 chauffeur die "erg gefrustreerd" weg is gegaan...die grappen zoals vanochtend doet hij óók met de vrachtwagen (zo'n "gas bijgeef" en "geen ruimte geven" flikker....je kent ze wel...). En ach,bergen en dalen ontmoeten elkaar nóóit...chauffeurs wèl...komt wel goed.
  3. AH-trucker

    fijne collega......

    Ikzelf was dus óók echt niet terug gegaan... Het is inderdaad een 2 baans weg waarvan op 1 baan vrachtwagens staan geparkeerd.De wagens van ons reden "tegen het verkeer in".....
  4. AH-trucker

    fijne collega......

    Deze ochtend reed ik,vrolijk als altijd,naar het C1000 DC in Breda. In de straat waar de in- en uitgang van het DC gevestigd is,staan nog al eens wachtende/rustende collega's met hun span...staan niet echt in de weg,dus prima,niks meer aan doen. Nu draai ik de straat in,met een luxe wagen en een Heuveltrans voor me....wat schertst mijn verbazing:de luxe wagen gaat stilstaan náást een geparkeerde vrachtwagen,recht voor 2 aankomende collega's en zegt (nou ja...schreeuwt) "terug jullie,het is hier altijd hetzelfde...omdat jullie groter zijn duwen jullie maar door bla bla bla"....na veel gezeur,gepraat en gescheld zijn mijn collega's in de stromende regen en pikke donker zo'n 50 meter achteruit gereden,zodat meneer verder kon.... Voor de vorm:mijn 2 collega's reden al "links" voordat de pipo in kwestie de hoek om kwam (want er stonden 2 combinaties geparkeerd waar ze langs moesten) en het mooiste :de bestuurder in de luxe wagen is zèlf vrachtwagenchauffeur bij de buren...
  5. Heb ik als Leo de Bruijn-chauffeur ff gemist.... Ik persoonlijk zie dit als een positieve ontwikkeling qua werkgarantie (voor zover daar tegenwoordig nog sprake van is in het transport....),maar het is nog even afwachten wat en of er daadwerkelijk voor de chauffeurs iets gaat veranderen.Tot die tijd....een spannend muziekje.
  6. AH-trucker

    scania 82m gestolen

    Ze waren de aanhanger er vergeten bij te stelen,haha
  7. AH-trucker

    scania 82m gestolen

    De Scania is terecht (incl.draaimolen) Bedankt voor de moeite!!
  8. AH-trucker

    scania 82m gestolen

    Klopt,was niet helemaal volledig....mijn fout Maar Knoalster bedankt.Top!
  9. AH-trucker

    scania 82m gestolen

    Vandaag is een Scania 82m (bakwagen),geladen met een draaimolen,gestolen. Kenteken BJ-80-SB Creme-witte cabine met goudkleurige accenten (instappen,spiegels en grille),witte bak met dHollandia laadklep. Aan de bestuurderszijde hangt er een zwarte kelderbak onder. Alvast bedankt voor de moeite van het uitkijken naar dit oude,maar heerlijk rijdende,beestje...
  10. AH-trucker

    It's a girl

    Vanmorgen (30-7) is om 11.55 uur onze dochter Bo geboren na een probleemloze keizersnede. Moeder,dochter en (trotse) vader maken het goed,broertje Tygo (19 maanden) moet nog ff wennen (maar gaat het ongetwijfeld leuk vinden). De bedoeling was eigenlijk 5 augustus,maar het blijkt een ongeduldige dame (what's new?) te zijn,en besloot een weekje eerder te komen... NÃ "Hugo" en "Tygo" prijkt er binnenkort dus ook "Bo" op een kentekenplaat voor de raam van m'n Scania'tje ..... Rij voorzichtig,allemaal....
  11. Uit het hoofd (oei..) is die APK voor kermis in 2004 in gegaan. Heel veel zaken moesten toen ineens een extra as hebben,terwijl ze af-fabriek 20 jaar geleden als 2-asser zijn geleverd (dat levert soms een beetje rare constructies op;bv een as die achter aan de aanhanger wordt geschoven,om hem bij het opbouwen weer te verwijderen,omdat anders het spul niet meer past). Ik heb er wel ergens een foto als voorbeeld.
  12. Hoe kom je daar nou bij? Kermismateriaal is gewoon APK-plichtig,hoor.De buitenmaatse voertuigen,zoals bv onze woonwagen,zijn voorzien van een "ZZ"-kenteken. Er is destijds wel een ruime overgangsperiode geweest ivm de vele aanpassingen die vaak gedaan moesten worden aan (vaak oude) kermiswagens (zoals zij-reflectoren en fietsenvangers). Ikzelf rij al jáááren rond met 25 meter of meer (of met oplegger-aanhanger vanaf Lithouwen),maar eenLZV-certificaat?Tacho?chauffeursdiploma (heb ik wel,maar hoeft niet op de kermis). Het is een vak apart.....
  13. Onlangs heb ik hier op het forum een vraag gesteld met betrekking op het aanlopen van de remmen op onze aanhangers die achter een MAN uit het jaar stillekes hingen. Het bleek inderdaad aan de MAN zijn luchtsysteem te liggen (te weinig druk) en reparatie was een dure grap,dus hebben we besloten om de MAN in te laten slapen..... Voor het beeld,de MAN met kassawagen: Kortom..vervanging moest er komen,en die vonden we bij van Leeuwen Containerservice in Oosterhout,en wel in de vorm van deze prachtige en goed bijgehouden Scania Topliner: Wat een genot om in te rijden,deze Scania (zowiezo in élke Scania). Mooi spul,hé........(voor de liefhebbers,combinatie met de woonwagen is 27.60 mtr...)
  14. Die remmentest gaan we zeker doen,dat kan nooit kwaad. De aanhangers zijn bladgeveerd,dus dat gaat niet op. Ik dacht zelf ook aan aanlopende banden,maar dat kan het eigenlijk niet zijn,want de vorige eigenaar van de wagens heeft er jaren mee rond gereden zonder problemen (naar eigen zeggen...). Feit is wèl dat die MAN de meest enge auto is waar ik ooit mee gereden heb.... Er moet een andere vrachtwagen komen,dat is duidelijk,maar er staan zg "Philips-bakken" op (bakken zijn 8.20mtr),en die maat wordt vrijwel niet meer gebruikt.....nu gaan we waarschijnlijk een gewoon afzetchassis verlengen,twist-locks op maat zetten en voorzien van een hoge vangmuil. Weet er iemand nog wat "fatsoenlijk-voor-weinig" te staan? Bedankt voor de tips en het mee denken (en de botswagenbaan staat volgende week in Puttershoek.....).Rij voorzichtig..
  15. Het volgende:mijn maat heeft een botswagenbaan gekocht met bijbehorend wagenmateriaal. Het betreft hier een MAN ondervloer met afzetbakken uit '89. Nu rij ik erg veel met dat spul en we hebben op 6 ritten al 5 klapbanden gehad (zelfs nieuwe banden!!). Nu heb ik er zojuist een nagelnieuwe diesel-agregaat achter gehad,en de remmen waren loeiheet na de rit van zo'n 75 km. Mijn vraag: kan het zijn dat de MAN op een of andere manier de remdruk (lichtjes?) op de aanhanger houd?Of heeft er iemand een andere theorie of oplossing?? Zonder remmen is geen optie,daar de aanhangers goed zwaar zijn (niet tè zwaar). Wie-o-wie kan ons helpen? BVD.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden