Spring naar bijdragen

Leidse glibber

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    34
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Leidse glibber's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Dedicated Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

12

Waardering in de gemeenschap

  1. Boodschap is duidelijk, ik zal niets meer posten. vrgrt,
  2. Niet op de man spelen Vledder! Niemand bepaalt wat en waarom ik iets post. Die vrijheid is er voor jou en voor mij op dit forum.
  3. Ik heb gehoord dat er een Westland gebouwd wordt in Roemenië volledig gefinancierd met EU geld. Als de productie van gewassen daar op gang komt, dan is het gedaan met ons Westland. De gewassen gaan door goedkope chauffeurs verspreid worden over de EU. Wie weet hier meer van?
  4. Wordt er in de toekomst gelost en geladen door wharehouse medewerkers bijvoorbeeld? En dat de auto’s chauffeurloos van A naar B rijden? Of dat de lange afstanden autonoom gereden gaan worden?
  5. In 2020 wordt een 5G netwerk over ons land uitgerold en deze is oa nodig om vrachtwagens zonder chauffeur te laten rijden. Het zgn. Autonome rijden. Loopt het volgens jullie zo’n vaart niet of loopt het jullie dun door de broek?
  6. Niet naar wat we in onze portemonnee hebben, maar waar het geproduceerd is. Ons eten kopen we zoveel mogelijk direct bij de boer. We eten de gewassen met de seizoenen mee. Dus geen spruitjes uit Kenia. Schoenen van Nederlandse schoenmakers. Enz. Helemaal Nederlands gaan lukt helaas niet. De Britten krijgen weer zeggenschap over eigen visgronden, eigen landbouw en eigen maakindustrie. Daarmee kunnen ze de 17% importheffing die grotendeels naar Brussel gaat, naar zichzelf compenseren. Arbeidskrachten genoeg in GB; grenzen dicht. Replacement migration stoppen. (Pact van Marrakech) Smokkelen was er altijd al en zal altijd blijven. Ten aanzien van DAF, ik heb het over productie en werkgelegenheid ondersteunen door zoveel mogelijk hier te stimuleren. Ik sta open voor welvaart voor iedereen, ook andere landen. Maar ik ben van mening dat er een gezonde concurrentie moet zijn, op basis van kwaliteit en prijs. En dat overheden hier op afstand moeten blijven. De EU heeft zich allerlei rechten toegedicht die in niemands belang zijn. Althans niet in het belang vd middenklasse. Hier niet en ook in bv. Roemenië niet..
  7. Een Nexit en herstel van onze maakindustrie zal misschien wel een generatie duren, maar zoals het nu gaat, kan het niet langer. Remain is jong omdat ze kortgeleden geïndoctrineerd zijn op school. Ik heb er grote problemen voor over om eruit te stappen en vele Britten ook. De Britten krijgen hun visgronden terug, zeggenschap over landbouw, importtarieven worden gunstiger dus producten goedkoper. Binnen de EU is er een glijdende schaal omlaag gecreëerd.
  8. Zonder nexit besteed ik m’n geld al anders. Die 17% importheffingen kunnen omlaag na Brexit. Corbin is een draaikont wat betreft Brexit, de champagnecommunist! Na een Nexit ia de vrijheid om zelf concurrende tarieven te hanteren groter. Na Nexit wordt dit niet meer door Brussel gedicteerd. De zgn Eurovignet-verliezen zullen een verlies zijn voor de staat. Maar heb je wel eens bedacht dat we ‘de staat’ niet meer in deze hoedanigheid nodig hebben. 900.000 mensen werken in Ned bij de overheid. Naar mijn idee kan dat minder. DAF vrachtwagens kunnen mogelijk goedkoper gekocht worden in Ned omdat belastingtarieven concurrerender kunnen worden. Beslissing ligt bij Nederland en niet meer bij Brussel. Brussel zorgt bewust voor scheefgroei.
  9. Anders gaan consumeren, niet meer.
  10. Door bewust te besteden en het liefst producten die in Nederland zijn gemaakt. Import blijft altijd nodig. Maar waarom bij H&# kopen als het product onder dwang in China is gemaakt. Dan maar iets meer uitgeven en een binnenlands product kopen.
  11. Hoi Vledder, na een Nexit krijgt Nederland de mogelijkheid meer te decentraliseren. Het is een kans productie en consumptie op een andere manier op elkaar af te stemmen. Door voorrang te verlenen aan binnenlandse productie. Kostprijsverhogende en kostprijsverlagende prikkels door een gemotiveerde overheid is een middel. Transport zal altijd blijven bestaan natuurlijk, maar kan ongebogen worden.
  12. Inderdaad het complete pakket. Maar logistiek is naar mijn idee niet alleen afhankelijk vd vraag naar producten. Concurrende tarieven van vliegvelden, lonen van logistiek medewerkers, en verschillende belastingafdrachten van overheden zijn ook van grote invloed. De maakindustrie in Nederland heeft enorm te lijden onder de toegenomen globalisering. Er vind kaalslag plaats onder de middenklasse. Minder import-transport en meer binnenlands transport van producent naar consument, daar zou de binnenlandse markt het meest mee gediend zijn. Lijkt me een goed motief waarom we naar een Nexit toe moeten. Wie is het hier mee eens of juist niet?
  13. Hoi Vledder, alleen de logistiek idd, dus werkgelegenheid, export, import, e.d..
  14. Er is een denktank opgericht om de mogelijkheden voor een Nexit te overwegen. Wat voor invloed kan een Nexit op de Nederlandse logistiek hebben? Graag onderbouwde reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden