Spring naar bijdragen

ScaniaV8-580

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    12
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

ScaniaV8-580's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Mag ik even? Henk Wind. Henk Wind weet wel van wanten met failliet gaan en doorstarten. En inderdaad, we kunnen het hier al lezen, Henk Wind start weer door. En laat me raden, het zal niet met zijn nog actieve VOF'je zijn, Henk zal wel weer een BV uit de kast toveren. En dat is zuur, zeer zuur. De gemiddelde charter-transporteur rijdt voor een bedrag tussen de 90 cent per km en de 1 euro. Henk Wind echter heeft zo'n ingewikkeld werk, dat kan een Bulgaarse charter met zijn ogen dicht nog wel doen. En daardoor betaald de opdrachtgever aan Henk Wind gemiddeld zo'n 80 cent per km. Dat is te weinig. Als Henk Wind nu failliet was en failliet zou blijven, zouden er misschien anderen een kans hebben die zouden zeggen: voor 90 cent doe ik het, voor minder niet. En als iedereen dat zou zeggen, zou de prijs vanzelf omhoog gaan bij die opdrachtgever, want hij zal toch auto's moeten hebben. Maar nu start Henk Wind weer door. En voor diezelfde 80 cent als waarmee hij failliet is gegaan. Zeker weten. Wie is hier blij? De opdrachtgever. Want die interesseert het niet hoe Henk Wind het voor elkaar krijgt om maar steeds auto's te leveren, als hij ze maar levert. En hoe vaak hij failliet gaat en doorstart, zal de opdrachtgever ook niet interesseren. Als hij maar een mafketel kan vinden die voor 80 cent de vrachten weg rijdt. Voordeel dat Henk Wind wel heeft: hij hoeft niet bang te zijn voor Bulgaarse charters. Die komen niet voor het tarief van Henkie de vrachten wegrijden hier. Henk, succes! Lekker op het noorden blijven rijden, da's een echte specialisatie.
  2. wij reden met koeler naar Noorwegen. Dan heb je een dikke auto nodig als je met zware vrachten daar rijdt. We reden tot vrij boven in Noorwegen. Moet je niet met 400 pk naartoe gaan, de vracht heeft haast. Sties mapje nog nooit gezien daar. Had er ook nooit van gehoord. Nederlandse koelerchauffeurs in Noorwegen zwaaien allemaal naar elkaar. Soonius niet, maar die komen niet in Noorwegen. Maar zoals ik schreef, dat zijn geen Westlanders, die komen uit Drenthe. Stug volk. NVO hetzelfde. Zwaait alleen naar elkaar. Trekt de bek niet open. Wie denkt er dan dat die wat is? Ik met wit stuur en 580 pk of zo'n Soonius / NVO chauffeur met zijn 420 pk?
  3. Oh, wie dan? En wat dan, dat ze uit Drenthe komen? Of dat ze nu voor 2 loonschalen minder rijden?
  4. Zijn daar voorbeelden van hier dan op dit forum, dat mensen zich beter voelen omdat ze een niet standaard auto hebben? Ja tafel op de ferry. De meesten denken dat die uit het Westland komen, maar daar komen alleen de auto's vandaan. 80% van die chauffeurs wonen in Drenthe (Mera, voorheen Soonius. Toen E-6, nu E-4).
  5. Maar toch interessant genoeg om er al 9 pagina's lollig over te doen. Jammer is dat. Hou je je auto niet bij, is het niet goed. Leuk je hem wat op, is het ook niet goed. Ik val er toch niemand mee lastig met een wit stuur of met een Scania jas of van mijn part een oud mapje op het dashboard? En al leg ik er de plattegrond van Napels neer, wie val ik ermee lastig? Respect geven wordt steeds zeldzamer. Overigens die witte sturen zijn niet zo lomp en groot, zijn zelfs nog klein beetje kleiner dan het standaard stuur: dewatersportzaak.nl » Dé online watersportzaak van Nederland voor al uw watersportartikelen
  6. Ik heb ook een Scania jas, en ja hoor, en een wit stuur. Die speren had ik ook maar is een punt vanaf gebroken, laatst weggegooid. Ondanks dat ik enkele jaren Spanje heb gereden, maar nu niet meer, vinden jullie me dus ook zo'n type van ik-wil-wel-maar-ik-kan-niet? De jas kreeg ik gratis bij de auto, en dat witte stuur is simpelweg mooi. Waarom kun je mensen die dat mooi vinden niet gewoon in hun waarde laten? Zo'n stiesmapje heb ik eigenlijk nog nooit gezien. Maar als iemand dat mooi vind, waarom mag hij dat dan niet in zijn auto leggen?
  7. Wij hebben ook een adres waar je altijd je paspoort moet afgeven als je komt laden. Krijg je een badge van het bedrijf. Krijg je pas terug als je klaar bent met laden en oplegger verzegeld is en je de badge terug bregnt. Niets afplakken in het paspoort. En geef je het niet, wordt je niet geladen. Bellen ze de opdrachtgever, en je baas hoeft er niet meer terug te komen.
  8. ScaniaV8-580

    La Cantina Amsterdam

    Dan is het toch goed als je 's-middags komt eten, want dat is juist goed voor de uitbater zeg je eigenlijk. Maar dan ben je niet welkom, mag je broodjes betalen en meenemen. Wat ik zelf denk is dat het na 2004 gewoon een stuk minder is gegaan. De Nederlandse chauffeur, die voorheen wel stopte bij een chauffeursrestaurant is steeds meer vervangen door een oosteuropeaan. En die gaat in de regel niet eten in een voor hem te duur wegrestaurant in Nederland. Dus die 50 chauffeurs die er voor 2004 zaten, zijn er nu misschien nog maar 10. En dat de restaurants die eerst georienteerd waren op chauffeurs nu andere, voor hun meer interessante doelgroepen hebben, zoals vertegenwoordigers en dagjesmensen. De Lichtmis is toch ook niet voor niets een pannenkoekenrestaurant erbij begonnen? Dat loopt goed, het chauffeursgedeelte liep al jaren slecht.
  9. ScaniaV8-580

    La Cantina Amsterdam

    Zo kom je ook van je bedrijf af. Nu is het wel wat? Al een tijd niet meer geweest.
  10. Zal wel HH Logistics worden. Iets met HH, hem kennende. HH naar de AA.
  11. ScaniaV8-580

    La Cantina Amsterdam

    Die was failliet gegaan of afgefikt? Was begonnen als chauffeurstent, maar had daarna liever geen chauffeurs meer binnen.
  12. De 5e keer al denk ik? Onder welke naam gaat hij nu weer verder?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden