Mag ik even?
Henk Wind. Henk Wind weet wel van wanten met failliet gaan en doorstarten. En inderdaad, we kunnen het hier al lezen, Henk Wind start weer door. En laat me raden, het zal niet met zijn nog actieve VOF'je zijn, Henk zal wel weer een BV uit de kast toveren. En dat is zuur, zeer zuur. De gemiddelde charter-transporteur rijdt voor een bedrag tussen de 90 cent per km en de 1 euro. Henk Wind echter heeft zo'n ingewikkeld werk, dat kan een Bulgaarse charter met zijn ogen dicht nog wel doen. En daardoor betaald de opdrachtgever aan Henk Wind gemiddeld zo'n 80 cent per km. Dat is te weinig. Als Henk Wind nu failliet was en failliet zou blijven, zouden er misschien anderen een kans hebben die zouden zeggen: voor 90 cent doe ik het, voor minder niet. En als iedereen dat zou zeggen, zou de prijs vanzelf omhoog gaan bij die opdrachtgever, want hij zal toch auto's moeten hebben.
Maar nu start Henk Wind weer door. En voor diezelfde 80 cent als waarmee hij failliet is gegaan. Zeker weten. Wie is hier blij? De opdrachtgever. Want die interesseert het niet hoe Henk Wind het voor elkaar krijgt om maar steeds auto's te leveren, als hij ze maar levert. En hoe vaak hij failliet gaat en doorstart, zal de opdrachtgever ook niet interesseren. Als hij maar een mafketel kan vinden die voor 80 cent de vrachten weg rijdt.
Voordeel dat Henk Wind wel heeft: hij hoeft niet bang te zijn voor Bulgaarse charters. Die komen niet voor het tarief van Henkie de vrachten wegrijden hier.
Henk, succes! Lekker op het noorden blijven rijden, da's een echte specialisatie.