Spring naar bijdragen

Mcnab

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    26
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Mcnab's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Van Gansewinkel was zeker geen slechte optie geweest, maar zoals gezegd begin ik bij desco in wijnegem. Dat leek voor mij de meest geschikte job naar uren, verloning enz. Ben bij van gansewinkel geweest en hun loon vond ik toch niet aantrekkelijk. Van alle firma's die ik gedaan heb betaalden hun het minste (11.50euro/ uur). Ik ben van Belgie en hier betaald men chauffeurs nog tamelijk goed. Verder sta ik argwanend tov werkgevers die een opleiding e achter c betalen. Je zit er aan vast, ze doen met je wat ze willen en meestal is er wel een reden voor dat me de opleiding betaald en dat is dat het werk niet zo aantrekkelijk is. Zie een van dievel of michielsen in hulshout. Betalen ook de opleiding voor je, maar respecteren enkel je nachtrust en voor de rest is het springen als een hondje voor hun.
  2. Ik ben zelf ingeschreven bij een 15tal interim kantoren. Geen enkel belt me voor werk. Elke firma dat ik bij gesolliciteerd heb heb ik zelf aangeschreven. Ik heb geen ervaring op de baan dus voor interim kantoren ben ik blijkbaar niet interessant. Verder verdenk ik hun van nep vacatures op internet te zetten.. Als je belt voor zen vacature moet je eerst langskomen en dan jezelf inschrijven en daarna hoor je niks meer van hun. Volgens mij moeten die interims bepaalde quota halen ivm maandelijkse inschrijvingen en dergelijke.
  3. Ik ga je verhaal niet betwisten, maar van gansewinkel contacteerde me of ik container vervoer voor hun wou doen. Dan moest ik wel een mijn E achter de C gaan halen op hun kosten, natuurlijk op voorwaarde dat ik een contract bij hun tekende. Omdat ik niet graag vasthang aan een bedrijf (heb mijn c ook zelf betaald) en ik eerst ervaring wil opdoen met een bakwagen heb il hier uiteindelijk voor bedankt. Het was dit of huisvuil ophalen en beiden zijn op dit molent niet wat ik wil. De gesprekken met Nabuurs zijn spijtiggenoeg voorlopig afgesprongen. Mijn sollicitatie vonden ze heel positief, maar na mijn gesprek met hun zijn ze een grote klant verloren en hebben ze bijgevolg niet voldoende werk meer. Van zodra ze een chauffeur nodig hebben gaan ze me wel bellen. Nog een geluk dat ik mijn vast contract nog niet opgezegd had. Ondertussen ben ik ook bij van oirschot gaan solliciteren, maar die werken van 6u tot 14u en overuren zijn in recuo te nemen. Die valt dus ook al af. Gisteren ben ik dan bij desco gaan solliciteren. Heel vriendelijke mensen, open bedrijfsstructuur, mooie vrachtwagens. Ze willen me de kans geven om in te werken. Werkuren van 6u tot 17u. Verdelen van sanitair naat groothandel, pendelritten tussen vestigingen, ritten limburg, ritten kust enz. Elke dag wel iets anders dus ideaal om een brok ervaring op te bouwen. Alles boven de 38u week betaald aan 150procent en verloning volgens de metaalsector. Ziet er dus allemaal positief uit. Vandaag mijn ontslag gegeven. Mijn baas wou me direkt laten gaan(moet ik nu gevleid zijn of niet:-)) en maandag begin ik dus op mijn nieuwe job. Jullie horen nog wel hoe het gaat;-)
  4. Ik ben 32jaar en ben sinds een 5tal maand gestopt met roken. Ben ondertussen van 75 naar 85kilo verdikt. Ik wandel voor mijn werk 15km per dag dus aan te weinig beweging ligt het niet. Zoals hierboven aangehaald vertraagd je metabolisme als je stopt met roken en begin je dus bij te komen. Ik ben 1.84m groot dus 85kg is niet teveel, maar er zou wel een beetje af mogen want ik begin wat vet te worden. Vroeger deed ik veel powertraining en de enige correct manier om af te vallen is bewegen en 500kcal onder je onderhoud gaan eten. Je onderhoud is de dagelijkse aantal calorieen dat je lichaam nodig heeft om op gewicht te blijven. Als je bv 2800kcal per dag nodig hebt dan ga je 2300kcal eten om af te vallen. Eet je gezond dan ga je zien dat dit nog een hele hoop is dat je kan wegwerken per dag. Honger lijden is dus een fabeltje. Die 2300kcal moet je dan ook gaan opdelen in macro's. Zo moet een deel van je inname bestaan uit proteinen voor spierbehoud, een deel uit goede vetten, een deel koolhydraten enz. Zo kan je een volledig gezond en efficient voedingsschema uitwerken. Meten is weten! Ook moet je zoals al aangehaald je voedselinname opdelen in een 6tal maaltijden per dag en dit op vaste tijdstippen. Dit om je 'motor' op gang te brengen en te houden zodat je lichaam het signaal krijgt dat het op geregelde tijdstippen voldoende voedsel binnenkrijgt en dus voedsel kan verbranden ipv moet opslaan. Gewoon dieten en weinig eten zonder te meten en te weten wat je binnenhaalt is niet zo verstandig. Een goed voedingsschema in combinatie met wat sporten is de enige gezonde manier af te vallen.
  5. Haha je slaat de nagel wel op de kop. Als het niet hoeft zul je me niet snel de taalgrens zien oversteken, tenzij ik zoals nu er voor betaald zal worden ;p
  6. Ik ben van de kanten van Brussel(Grimbergen) en ben idd zo goed als tweetalig opgevoed. Mijn keuze staat ondertussen ook vast, het zal Nabuurs worden. Ben vandaag nog is bij vangansewinkel geweest en de werkuren zijn te beperkt. Der is wel een mogelijkheid om meer uren te doen, maar dat is ALS er voldoende werk is. Hoe frequent dat is wordt niets over gerept.
  7. Ik ben Belg dus wallonie is voor mij binnenland rijden. Bij nabuurs gingen ze me de eerste week wel met een coach op pad sturen en er de eerste weken wel rekening mee PROBEREN te houden dat ik het werk nog niet onder de knie heb en me met wat minder klanten de baan op sturen. Tis idd een sprong in het diepe, maar zo leer je het msch wel het snelst. Nadeel bij van gansewinkel is ook dat ik er, door de mindere uren die ik er maak, gemiddeld een 400euro per maand minder verdien. Maar goed tis wel een goede leerschool wat natuurlijk op zich ook veel waard is.
  8. Ik denk wel dat vangansewinkel de ideale plaats is om ervaring en zelfvertrouwen op te bouwen. Daar ben je altijd met twee op de baan en kan je dus rustig leren. De enige ervaring die ik heb is van mijn rijlessen dus het vertrouwen om echt alleen de baan op te gaan is niet zo groot. Uurloon is ongeveer hetzelfde bij beide bedrijven. Alleen bij nabuurs kan ik meer verdienen omdat ik er meer uren kan maken. Anderzijd lijkt vangansewinkel me de betere leerschool. Tis geen simpele beslissing:)
  9. Allemaal al bedankt voor het meedelen van jullie ervaringen:) Ik had gehoopt dat met een paar meningen te horen mijn keuze makkelijker ging worden, maar dat is dus niet het geval:-) Het enige dat me doet twijfelen voor nabuurs is mijn beperkte rijervaring. Maar de job op zich lijkt me wel plezanter dan bij van gansewinkel. Ik denk enkel dat als ik de eerste keer alleen de baan op ga bij Nabuurs naar wallonie of luxemburg dat ik serieus ga zweten. Maar goed, tis als je in het diepe gesmeten wordt dat je leert zwemmen zeggen ze he:-D
  10. Zijn er hier chauffeurs met werkervaring bij Nabuurs of vangansewinkel? Ik ben bij beide firma's aan het solliciteren en gezien de gesprekken vlot verlopen zal ik msch de knoop moeten doorhakken en kiezen waar ik aan de slag ga. Tis beiden heel verschillend werk. Bij Nabuurs is het diepgevroren goederen vervoeren naar klanten voornamelijk in wallonie. 10-15 stops op een dag. Gemiddeld 50-60u per week werken, starten tussen 4-5u. Grote firma met veel werknemers, werken met boordcomputer en coaches voor de chauffeurs. Vangansewinkel werkt in de afval sector. Beginnen als chauffeur ophalen papier en karton containers(rolcontainers op wieltjes). Rijden volgens vaste route met veel stops. Voordelen zijn de doorgroeimogelijkheden, veel manoevreren in kleine straatjes dus goed om werkervaring op te doen (ben beginnend chauffeur) en na 1jaar dienst kan je op kosten van de werkgever rijbewijs CE behalen.. Eveneens een heel grote firma. Ik ben beginnend chauffeur zonder rijervaring en zou beginnen met vaste vrachtwagen. Beide functies zijn heel verschillend en zien er goed uit op papier. Beide firma's zijn grote gerenommeerde firma's. Iemand bemerkingen of ervaringen bij een van deze firma's? Zowel positieve als negatieve ervaringen zijn welkom. Groeten, Mcnab
  11. Thanks, maar heb de job nog niet hoor. Volgende dinsdag weet ik meer. Hij had er wel een goed gevoel bij om me in dienst te nemen. Maar ik ga het vel van de beer niet verkopen voor hij geschoten is:-D
  12. Sollicitatie gedaan. Verliep goed. 50 tot 60uur werken per week. Normaal opstarten tussen 4-5 uur s'morgens. Een maal per week om 3u beginnen omwille van leveringen in luxemburg, die dag werk je dan wel gemiddeld een 14u op een dag. 10 a 15 klanten per dag. Enige wat mij wat tegenviel is dat ze alle doen en laten controleren via een boordcomputer en dat ze regelmatig coaches meesturen met chauffeurs om bij te sturen. Moet ik dit als iets positiefs of iets negatiefs zien? Hoe staan jullie daar tegenover?
  13. Haha idd er zijn wat opmerkelijke verschillen. Bakje patat met frietsaus noemen wij ne frut met mayonnaise. En een sleurhut noemen wij een caravan. Of vloeitjes om een saffie te draaien zeggen wij blaadjes om een koet te veizen:-D En zo kan je uren doorgaan. Maar ik vind jullie Nederlanders wel top gozers. Heb vroeger genoeg weekends in Nederland doorgebracht dus spreek uit ervaring;-)
  14. Hobbelen kun je het hier wel noemen:) Maar wij Belgen zijn niet anders gewend dus veel maakt het niet uit. Soms kom ik wel eens een klein stukje in Nederland voir het werk, kanten van Galder dan. En ik moet zeggen dat je dat wel onmiddelijk ziet aan de verkeersinfrastructuur. Alles is daar gewoon veel relaxter rijden lijkt me:)
  15. vandaag effe een gesprekje gehad met een chauffeur die kwam lossen bij ons. Hij had zijn deur open laten staan en zag dat hij toevallig een mio truck gps had. Hij liet me weten dat hij er heel tevreden over was. De man was al 25jaar chauffeur en deed zijn job nog graag, alleen was het mooie er wel grotendeels af vertelde hij. Agja ik ga me er niet door laten tegenhouden. Op elke job komt wel sleet. Ben deze middag bij randstad transport geweest en mag morgen op gesprek bij een firma die transport doet van diepvriesproducten aan warenhuizen in Belgie en Luxemburg. Ze vervoeren oa becker curryworsten. Tis een Nederlandse firma, maar meer ga ik niet zeggen:) Ik zie er alvast naar uit:)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden