Spring naar bijdragen

Gamer

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    68
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Gamer's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

35

Waardering in de gemeenschap

  1. En hoeveel stemmen heeft dat opgeleverd? De SP krijgt jarenlang kritiek dat ze niet hard genoeg zijn. En dan komen ze ineens hiermee. Prachtig filmpje, goed in elkaar gezet en met een duidelijke boodschap. Vergeet ook even niet in welke hoedanigheid Frans in de EU zit....iets met vicevoorzitter en de commissie Juncker...volgens mij is hij zijn eigen partij (PVDA) en de Nederlandse burgers al lang vergeten. Oh en de zogenaamde enorme tweedeling binnen de SP....allemaal weer lekker uitvergroot. Alsof je altijd binnen een partij over alles hetzelfde moet denken. Kleine uitleg over Brusselmans door Ron Meyer: https://www.gids.tv/video/63163/ron-meyer-sp-over-omstreden-video-frans-timmermans-moet-tegen-satire-kunnen
  2. Waarom vinden we het als mens acceptabel dat deze vrachtwagentjes met topsleeper mogen? Ik heb zwaar respect voor de chauffeurs of chauffeuses die hiermee rijden maar waarom wordt het algemeen geaccepteerd? Ik ken ook Nederlandse bedrijven die zo naar het buitenland rijden. Twee weken of langer met zo'n kist op je dak waar je in moet klimmen via een luikje. Lekker met +30 graden. En ook goed voor je rug. En het is ook niet geheel ongevaarlijk (wind, sneeuw, ijs) Transportbedrijven moeten zich schamen om zo hun mensen naar het buitenland te sturen. Soms met twee man in zo'n ding en dan gevaarlijke stoffen of waardevolle spullen. Vaak hebben de rijders alleen een b-rijbewijs en zijn ze overbeladen. Lekker veilig voor de rest van de wereld. Chauffeurs of chauffeuses moeten ook wat meer van zich afbijten. Ondertussen moet er een EU-verbod komen op die dingen voor in ieder geval internationaal transport. Tik die grote bedrijven maar eens op de vinger en op de kont! En flink ook!
  3. Alleen als je een pot met geld meeneemt vanuit het UWV, Gemeente of een of ander reintegratiebureau wordt iemand geholpen aan z'n vrachtwagenrijbewijs. Ook jongeren vinden het weer een leuk beroep op ROC's, de bedrijven beweren een hoop onzin op voorlichtingsavonden. Ook bij detacherings/uitzendbureau's gaan ze niet verder zonder subsidie. Er zijn genoeg mensen die vrachtwagen willen rijden, alleen de transportsector is zo verrot en speelt zichzelf in een slachtofferrol. Magazijnen worden groter, wagenparken groter, trailers langer maar fatsoenlijk mensen aannemen als mvo en duurzame ondernemer...nee dat willen ze niet. Er moet altijd iets tegenover staan. De getallen vliegen om je oren, hoeveel geld ze wel niet voor je uitgeven met de opleiding en dankbaar moet zijn dat je het via hun "krijgt" maar uiteindelijk betaal je toch een hoop zelf. Hetzij met een lager uurloon, hetzij ingehouden geld op loon of secundaire voorwaarden die jij dan niet krijgt vanwege de opleiding. En dan willen de ondernemers ook bepalen wat je in je vrije tijd doet. Wel genoeg sporten he want ja de transportondernemer is ook niet vies van discriminatie qua gewicht. Feitje: mensen die sporten vallen eerder uit qua werkzaamheden vanwege een sportblessure. Je moet "fysiek gezond zijn" maar overgewicht hebben en sporten dat kan niet want dan zou er geen overgewicht zijn. Hele foute aanname. Lekker snuiven en zuipen in je vrije tijd en je bent welkom want ja je hebt geen overgewicht en je loopt over van energie dus zal het wel goed zijn. Kortzichtig gedoe.
  4. Wat versta je onder een beste chauffeur en juiste instelling voor een zij-instromer die uit een andere bedrijfstak en cultuur komt? zonder rijervaring?
  5. "Je komt direct in dienst bij Simon Loos en gaat gedurende je opleiding aan het werk in de loods als magazijnmedewerker/belader" Dat is wat ze je vertellen maar het is gewoon niet waar. Een maatje van mij had maar een enkele keuze en dat was twee maanden bij Heineken als bijrijder en daarna zou hij pas een contract krijgen. Werken in een magazijn was geen optie, moest 45 km rijden naar Houten terwijl hij praktisch naast een standplaats woont. Dat heeft hij niet gedaan omdat hij het gevoel kreeg dat ze gewoon voor de zomermaanden even goedkope krachten nodig hadden en hem daarna eruit zouden gooien. Dit dacht hij omdat hij na de zomer pas een testdag in Wognum zou krijgen waarna hij na goede resultaten pas in het opleidingstraject zou komen (hij had de STL dag al achter de rug). Ook bij Simon Loos zijn ze niet beroerd om afspraken te buigen. Chauffeurstekort? Laat mij niet lachen. Reden dat hij daar niet werkt is HR en een vastgeroeste manager/recruiter. Waren de afspraken vastgelegd in een contract dan had hij daar nu gewoon keihard gewerkt. Ik zou het lekker zelf halen, heb dit een tijd geleden ook gedaan en bevalt uitstekend! Maatje gaat het ook doen.
  6. Gamer

    Mooy

    Laten klappen en dan lekker daarna doorgaan onder een nieuwe naam en sommige mensen neem je mee en de "dure" moeten op zoek naar een andere hobby. Of je gooit iedereen er gewoon uit. En start fris en fruitig, alsof er niks gebeurt is. Er is al belangstelling....goh....verrassend... https://www.ad.nl/gouda/waddinxveens-transportbedrijf-mooy-failliet-260-ontslagen~a3aa66ff/
  7. Zelf rijbewijs halen heb je meer kans (wel C + E halen) , je komt toch waarschijnlijk i.v.m. leeftijd, afstand of om een of andere reden (smoes) niet binnen bij een bedrijf die het wel via STL wilt regelen. Oh ja en kom je wel binnen dan mag je iedere dag het zware werk opknappen. Kies voor de vrije keuze van werkgever!
  8. Nee, dat is zeker niet vreemd, alleen is het beeld niet helemaal juist van het "bijna gratis" rijbewijs. Dat rijbewijs is niet gratis, je betaalt zelf ook een bijdrage. Werkgever krijgt voor een groot deel subsidie met een zij-instroom traject. Dus voor beide partijen is het "bijna" gratis. Maar is het dan vreemd om een beetje selectief te zijn met het werk wat je moet doen? Waarom mag de werkgever alleen selectief zijn? Je werkt lange dagen, weekenden en misschien ook nachten. Vroeg beginnen, laat eindigen of de hele nacht rijden doe ik dan het liefste met werk wat mij het beste ligt. Daar profiteert de werkgever ook het meeste van qua arbeidsrelatie. Een globaal voorbeeld is minder ziekteverzuim bij tevreden werknemers. Daarnaast kan kan je dan ook nog eens beter uit je bed komen.
  9. Misschien vanwege het feit dat je vaak wasmachines, fusten of zware meubels kan lopen sjouwen als je kiest voor een zij-instroom traject? En dat mensen dat gewoon niet volhouden omdat ze het werk niet gewend zijn? Het is niet alleen een roze bril, het is ook het werk wat je moet doen, vaak krijgt men ook een verkeerd beeld of wordt het een psychologisch spelletje...je wilt immers werken voor je gezin. Tip: Haal zelf onafhankelijk je rijbewijs of vind een werkgever waar je niet eerder genoemde zaken hoeft te sjouwen. En nee een beetje kieskeurig zijn is niet omdat je niet wilt werken, maar gewoon omdat je je verstand gebruikt. Als het goed is moet je nog wat jaartjes er tegenaan.
  10. Gamer

    calais

    Ondertussen in Calais (25-11-2015):
  11. Kort en krachtig: Ja, je bent abuis. Waar werkt Trieftol ook alweer? Volgens mij niet in mijn buurt of ik vergis mij nu.
  12. Laat even weten hoe het daar was. Ik ben erg benieuwd of je daadwerkelijk op die manier aan een baan kan raken. Overal waar ik kom als 33-jarige wordt voor mijn neus de deur dicht gesmeten.
  13. Gamer

    Vacature of tips gezocht

    Kleine toevoeging: Bij Tielbeke ging het toendertijd om een opleidingsplaats. Ik woonde te ver van Lemmerveld en ik was te oud. Nu staat er een leeftijd vermeld tot 23 jaar in de advertentie. Het grappige is dat als ze mij hadden opgeleid naar hun maatstaven ze een chauffeur in dienst hadden gehad die in deze regio woonde... maar ja verder denkt men niet. Vandaag weer twee sollicitaties de deur uit gedaan. We wachten weer af...
  14. Gamer

    Vacature of tips gezocht

    Ooh ik weet ook wel dat ik niet de enige ben. Aan de ene kant is dat geruststellend, maar aan de andere kant te erg voor woorden. Tiel is inderdaad een logistieke hotspot, echter kom je niet gemakkelijk aan het werk. Zie vaak vacatures "in het kader van de jeugdwerkloosheid nemen wij jongeren aan t/m 27 jaar". Ik geef het niet op want ik ben niet bejaard en een grote jongen maar leuk is anders. Lummelen is een leuke hobby maar ik ben er wel klaar mee. @Rudi Ik had bij Tielbeke een soortgelijke ervaring.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden