Spring naar bijdragen

Quovadis

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    7
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Quovadis

  • Verjaardag 31-07-1970

Converted

  • Locatie
    in het Brabantse

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Quovadis's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Quovadis

    Sicilie

    "La Picozza" Bar Ristorante PizzeriaMotoristorante‎ [TABLE=width: 400] [TD=class: basicinfo]S.S. 115 Vittoria - Gela km 285.800, E45 97011 Acate Ragusa, Italia 338 355 9733 lapicozza.it‎ [/TD] [/TABLE]
  2. Ik heb ook eens een blauwe maandag bij die mens gereden. Na een half jaar moest ik weer weg, want ikhad nog nooit bij z'n ouders in de keuken koffie mogen drinken omdat ik altijd te hard 'dun dam op kwam rijen' en dan werd de was weer vuil die buiten aan de lijn hing... Maar vorige week was ik op Binzen (Eimeldingen) op de Shell autohof en wie zit daar...??? Juist, boertje himself. Ik hoopte maar dat ie me niet zou herkennen, maar helaas. Hij reed zelf maar, omdat chauffeurs niet te vertrouwen waren en veels te duur waren voor zijn manier van werken... Zegt genoeg toch
  3. Quovadis

    Keuzes maken

    Dat gesloten trekt mij zeker en ik neig er ook steeds meer naar om daarheen te gaan. En qua uren zit het daar ook wel goed. Het thuisfront is het er ook mee eens, dus de keus lijkt gemaakt te zijn. Wat ik een beetje raar vind: het ene bedrijf wil niet meer betalen dan die D5 terwijl anderen geen problemen maken over E6. Kijk ik rij zelf bijna 20 jaar, over het algemeen buitenland. Bij al die bedrijven waar ik gewerkt heb heb ik altijd in de E-schaal gezeten. Heb 2 jaar distributiewerk gedaan en daar kwam ik in de D5. Dus ik ben altijd van mening geweest dat D voor het binnenland staat en E voor buitenland. Maar gezien de reacties en andere berichten hier is dat blijkbaar niet zo.
  4. Quovadis

    Keuzes maken

    Goedemorgen, Ik ben weer op het punt om bij een nieuwe werkgever te moeten gaan werken. Bij mijn vorige werd het jaarcontract niet verlengd ivm 'teruglopende werkzaamheden'... Ik denk er het mijne over, maar dat is niet de orde van dit topic. Nu wil het feit dat ik bij 2 bedrijven aan de slag kan die mij kunnen bieden wat ik zoek. Ik ga geen namen noemen en ga er ook geen zoekplaatje van maken. Ik hoop dat jullie met een eerlijk antwoord kunnen komen. Bij bedrijf A kan ik aan de slag als repatrieeringsmedewerker. Daar ga ik op een 6-lader of 8-lader Europa in om gestrande voertuigen op te halen. Dit bedrijf wil mij D5 geven. De kans op weekenden is normaal buiten hoogseizoen nihill. In het hoogseizoen (eind juni tot half september) kunnen meermaals weekenden erin zitten. Bij bedrijf B kan ik aan de slag op een gesloten autotransporter. Daarmee ga ik ook Europa door om bij autoshows, evenementen en fotoshoots de nieuwste en nog niet uitgekomen auto's te laden/lossen. Dit bedrijf geeft mij E6. De kans op weekenden is veel groter. Ik heb beide takken van transport gedaan, maar mijn voorkeur geniet toch het gesloten transport omdat je dan toch op plekken komt waar de 'gewone man' bijna niet komt. Wat mij ook steekt is dat bedrijf A niet hoger wil dan D5 terwijl het werk op zich nagenoeg gelijk is. Je bent op pad met die auto's en je weet dat er weekenden in kunnen zitten. Of zie ik dit verkeerd? Zijn er jongens/meisjes hier die deze takken van transport doen of gedaan hebben en wat zijn hen ervaringen. En wanneer behoort een bedrijf zijn personeel in de D of E schaal te plaatsen? Of zijn daar geen regels voor? Als ik naar dat 'D5 bedrijf" zou gaan dan lever ik zowat 300 euro per maand bruto in (volgens de TLN-CAO) en dat is veel geld. Nogmaals, we gaan er geen zoekplaatje van maken welke bedrijven ik bedoel maar wil gewoon een eerlijk advies/mening van jullie.
  5. Quovadis

    Voorkomen in Belgie

    Zaak loopt al via de VNB. Heb nadat ik de politie gesproken had gelijk die mensen gebeld. En net wat jij zegt, als hun het gaan aankaarten geeft mij ook wat betere moed erin. Maar was gewoon eens benieuwd wat de straffen zouden kunnen zijn voor zoiets.
  6. Quovadis

    Voorkomen in Belgie

    Dat is het nou juist, ik had GEEN schade op de oplegger. Je zou op zn minst een kras dr op moeten hebben of het breedtelichtje kapot hebben. En ik ben nog terug gelopen naar de plek waar het gebeurd zou moeten zijn, maar daar stond dus niemand (meer). Ik heb het vermoeden dat er iemand al schade aan zn auto gehad heeft en die mij hiervoor wil laten opdraaien. En deze regel in dat strafboek is ook wel een beetje vreemd of niet: ...de vlucht neemt om zich aan de dienstige vaststellingen te onttrekken, zelfs wanneer het ongeval niet aan zijn schuld te wijten is.
  7. Quovadis

    Voorkomen in Belgie

    Hallo, Ik heb mezelf vorig jaar in Antwerpen schuldig gemaakt aan een 'vluchtmisdrijf'. Ik werd aangesproken door een voorbijganger dat ik bij het indraaien van een straat een auto geraakt zou hebben. Ik ben naar dat punt terug gelopen en trof niemand daar aan. 7 maanden geleden (net na carnaval) zit de politie Breda bij mijn baas op kantoor. Ik krijg die man later zelf aan de telefoon en vertel het hele verhaal. Ik hoor daar verder niks over en heb zelfs niet eens een verklaring hoeven tekenen ofzo, tot 1 maand geleden. Ik (en ook mijn baas) krijg een aangetekende brief thuis van de procureur dat ik in november moet voorkomen voor het gerecht. Nu mijn vraag: Watvoor straf kan ik tegemoet zien? En wat zou mijn baas nog kunnen krijgen hiervoor. Ik wil namelijk niet dat hij gaat boeten wat ik gedaan zou hebben. Zijn er mensen die hier al 'ervaring' mee hebben. Het hele spulletje word nu afgehandeld door de bond, maar ik zit er niet lekker mee
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden