Spring naar bijdragen

Showfeur

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    435
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Waardering in de gemeenschap

410 Excellent

Over Showfeur

  • Rang
    Zeer gewaardeerd poster

Profile Information

  • Gender
    Male

Recente profielbezoeken

8396 profielweergaven
  1. Showfeur

    Zijn wij onder betaald?

    Had het er toevallig pas met de buren over, dat ik volgend jaar ook maar eens bezwaar ga maken. Dan ga je zeer waarschijnlijk over de 4 ton heen, gaat nergens over. Wordt gewoon automatisch door de computer gedaan idd, op basis van de huizenprijzen in je omgeving. Dit noemen ze modelmatige waardebepaling. Een kennis een paar straten verder had het ook met succes gedaan, iets van €35.000 er af. Scheelt 2x, in je WOZ aanslag en je huurwaardeforfait.
  2. Showfeur

    Zijn wij onder betaald?

    50€ is idd wel duur voor Zeeland, dat zijn bijna Amsterdamse prijzen. En om op je vraag terug te komen, we worden onderbetaald ja😉 Met een chauffeurssalaris kun je geen huisje kopen, zeker niet in de randstad.
  3. Showfeur

    Zijn wij onder betaald?

    Het zijn wel oude huizen dus. Zal je nog gauw een tonnetje tegen aan moeten gooien, om het wat te moderniseren. Maar dan nog blijft het redelijk betaalbaar, in een mooie omgeving.
  4. Showfeur

    Zijn wij onder betaald?

    €170.000? Dat is geen geld, waar is dat? Daar koop je hier serieus nog geen flat voor. Kreeg in februari mijn WOZ aanslag, en schrok me de pleuris: €384.000, of ik even ruim 1200€ over wilde maken naar de gemeente. En het betreft een simpele tussenwoning, met voor en achtertuin, geen garage of uitbouw.
  5. Ik vind het een goede zaak, dat het minimumloon fors verhoogd wordt. Het is natuurlijk gek dat je daar met een fulltime baan, niet van kunt leven in Nederland. Vervolgens moet met huursubsidie en toeslagen het inkomen aangevuld worden, om rond te kunnen komen. Feitelijk sponsort de rest van werkend Nederland dus de werkgevers in de horeca, supermarkt, detailhandel, schoonmaak, productie,e.d om deze lage salarissen te kunnen betalen. Nu kunnen die mensen ook juist wat meer bijdragen dmv de loonbelasting, ipv toeslagen te ontvangen.
  6. Showfeur

    CAO 2021

    Vorig jaar zaten ze redelijk in de buurt, bij de 15% die je noemt. 5% voor 2020, 4% voor 2021 en 4% voor 2022, maakt totaal 13% over 3 jaar. Het is dus niet zo, dat de bonden het niet zouden willen.
  7. Showfeur

    CAO 2021

    Klopt, is ook mager. Begin vorig jaar was het loonbod van de werkgevers nog 3 x 2,5%: https://www.nieuwsbladtransport.nl/wegvervoer/2020/02/19/transporteurs-bereid-tot-loonsverhoging-van-driemaal-25/ Maar toen gooide de corona crisis roet in het eten, anders had je in juli dit jaar er al 5% bijgehad. Zou je in D6 op een goeie €2800 gezeten hebben, maar helaas..
  8. Er is vandaag weer een nieuwe kleine CAO actie gehouden, in Alblasserdam: https://www.rijnmond.nl/nieuws/204073/Truckers-voeren-actie-voor-cao-Corona-of-niet-wij-gingen-gewoon-door
  9. Toch iets meer werk, dan van a naar b rijden en papiertjes op volgorde leggen... Maar goed jij je zin, 1870€ is meer dan zat voor ons dombo's. CAO onderhandelingen kunnen gestopt worden, bij deze....
  10. Niet woorden uit mijn mond hé. Maar wordt hier vaak als reden genoemd, waarom we niet wat beter beloond zouden mogen worden. Zoals hier bijvoorbeeld:
  11. Ja, zoals jij het omschrijft is het niet moeilijk nee. Dat is de boel bagatelliseren. Veel chauffeurs moeten eerst zelf laden/lading zekeren. In geval van ADR kun je niet zomaar blindelings je navigatiesysteem volgen, evenals adressen in de binnensteden en bouwplaatsen die een adres bij benadering hebben. Rijtijdenwet moet je kennen en naar handelen , etc Moet ik me er van jou ook al in verdiepen? Je bent de 2e al. Tja...., de arrogantie druipt er van af.
  12. Waarom zou je, als je als chauffeur geboren bent, geen fatsoenlijk salaris willen verdienen met 40 uur werk per week? Qua beroep is het niet te vergelijken, maar ik vergelijk het qua werktijden, uren en salaris. De salaris discussie is hier vaker gevoerd, en regelmatig werd genoemd: het is nu eenmaal ongeschoold werk, dus laagbetaald. Daarom heb ik een vergelijking gemaakt met werk , waar je ook niet geschoold voor hoeft te zijn, en een veel beter salaris verdient, met minder uren, op reguliere tijden. Ik vind persoonlijk dat we onszelf enorm tekort doen, als een beetje stu
  13. Ik kan ook echt niet begrijpen, dat mensen hier vinden dat D6 met 2670 bruto per maand redelijk goed betaald is. Het chauffeuren op zich, is misschien niet al te moeilijk, maar denk eens aan de onregelmatigheid en de lange dagen van het werk(ik weet dat het er bij hoort) Vaak ook fysiek pittig, je gezondheid moet goed in orde zijn. Elke 5 jaar een medische keuring, code 95, ADR cursus,etc Een foutje onderweg, kan je een dikke bekeuring opleveren. Een hele kale CAO, geen 13e maand, reiskostenvergoeding of iets extra,s Mijn vrouw werkt in het ziekenhuis, niet
  14. Waarom moet ik dit nalezen? Ik weet precies wat modaal betekent. Modaal betekent 79% gemiddeld inkomen per arbeidsjaar, niet enorm slecht, maar ook niet goed hé: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4740341/modale-inkomsten-worstelen-om-rondkomen-armoede
  15. D6 is 2457,12 bruto per 4 weken, en daar houd je inderdaad 1870 netto aan over. Per maand is het bruto 2670, en daar houd je netto 2025 aan over, dit is zonder verblijfskostenvergoeding o.i.d. Omdat dit een zeer laag salaris is (nog onder modaal, terwijl modaal al geen vetpot is), betaal je in eerste instantie weinig belasting, en heb je een hoge algemene heffingskorting en arbeidskorting. Omdat dit inkomensafhankelijk is en de algemene heffingskorting en arbeidskorting daalt naarmate je inkomen stijgt, wordt er veel (vaak 49%) geheven op je overuren en vakantiegeld.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden