Spring naar bijdragen

Showfeur

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    524
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Profile Information

  • Gender
    Male

Recente profielbezoeken

12225 profielweergaven

Showfeur's Achievements

Enthusiast

Enthusiast (6/14)

  • Posting Machine Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Very Popular Rare
  • First Post Rare
  • Collaborator Rare

Recent Badges

514

Waardering in de gemeenschap

  1. Showfeur

    Kaart uitnemen 54

    Nee, ik bedoel dat die VDO tacho toen vervangen is voor een smart tacho 2 van Stoneridge. En ik er dus na die reiniging anderhalf jaar geen probleem meer mee gehad heb. Het enige probleem dat ik nu met de Stoneridge heb, is een foutmelding "hardware sabotage" als ik in de file rijdt. Is een bekend probleem met de nieuwe Stoneridge Mijn collega's hebben hetzelfde probleem ook.
  2. Showfeur

    Kaart uitnemen 54

    Ja, dit was toen de oplossing. Daarna anderhalf jaar geen problemen meer gehad, totdat er een nieuwe smart tacho 2 in is gekomen.
  3. Heb even zitten kijken hoeveel een vrijwilligersvergoeding is. Boven de 21 jaar: €5,50 per uur, €210 per maand of €2100 per jaar is het belastingvrij Dus ga er vanuit dat dat de normale vrijwilligersvergoeding is In D6 kom je jaarlijks op circa €42.250, wat iets onder een modaal inkomen is in 2024 (€44.000) Het is zeker geen vetpot, maar de vergelijking met een vrijwilligersvergoeding gaat hier wel mank
  4. Er is zoveel werk momenteel, waarom zou je je laten naaien? 90% van C1, pfffff Bij Kivits Drunen weet ik eerder, dat je er met 0,0 ervaring gelijk in D6 kwam Durf niet te zeggen of dat nog steeds zo is
  5. Kastje voor de luchtvering ziet er zo uit: https://parts-api.s3.eu-central-1.amazonaws.com/prod/5134877/OND0/original.png Zit meestal links naast de bestuurdersstoel Maar ik ga er eigenlijk wel vanuit dat een DAF uit 2017 luchtvering heeft (achteras) vooras is meestal nog bladvering
  6. Nijverheidscentrum in Zevenhuizen, zit een mooie truckparking Tegenover Dekker
  7. Ik heb nog geen bericht gekregen van TomTom, over mijn Go6250 Maar als ik het goed begrijp wordt alleen de SIM niet meer ondersteund, en moet je connecten dmv bluetooth met je GSM Over de kaartupdates wordt niks gezegd. Maar geen enkele nieuwe TomTom beschikt nog een ingebouwde SIM card, lees ik Dus ook een nieuw model, kun je enkel verbinden met de bluetooth van je GSM voor Live Traffic Misschien is dit een aardige opvolger: https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_tomtom-go-expert-7-plus-wereld-1768428.html Ook een nadeel is dat de flits meldingen maar 1 jaar gratis zijn, terwijl dit eerder ook lifetime was. Kijk het nog ff aan tot het zover is, want op zich doet de Go6250 het wel goed, maar ik vind hem wel behoorlijk traag. Een sneller model zou wel lekker zijn.
  8. Ik ga voor C trommelrem, dat zit in het wiel Een schijfrem zit er achter Bedrijfsrem zegt mij helemaal niets...
  9. Showfeur

    Onderhandelingen CAO 2024

    De CNV leden hebben overigens tegen gestemd: https://www.transport-online.nl/site/161876/cnv-leden-stemmen-in-meerderheid-tegen-nieuwe-cao-maar-niet-alle-leden-hebben-gestemd/
  10. Showfeur

    Onderhandelingen CAO 2024

    Het eindbod is door 52% van de leden aanvaard, dus hier zullen we het de komende 2 jaar weer mee moeten doen: https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sectornieuws/vervoer/2023/12/krappe-meerderheid-leden-voor-eindbod-cao-bgv
  11. Ja, blijft de vraag of een cursus werktijd is. Voorheen kreeg je officieel alleen bijvoorbeeld de cursustijd ADR betaald en de overige uren voor de code 95 moest in eigen tijd. Dan zou die tijd die je niet betaald kreeg, ook geen werktijd zijn. Nu in de huidige CAO worden wel alle cursus uren betaald, dus zou je ook kunnen stellen dat het werktijd is. Maar ik ga het mijzelf niet moeilijker maken dan het is, niet rijden is gewoon rust invoeren op maandagochtend.
  12. Showfeur

    Onderhandelingen CAO 2024

    Nee, daar wordt niet meer over gepraat: https://nos.nl/artikel/2500781-onderhandelingen-vroegpensioen-vastgelopen-vakbonden-bereiden-acties-voor
  13. Showfeur

    Onderhandelingen CAO 2024

    Nee, dat is niet best inderdaad Je boert gewoon weer achteruit op deze manier De woorden van Dirk Engelhardt van het Duitse BLG, gaan in Nederland zeker niet uitkomen, dat is wel duidelijk Dit is het betere werk: https://www.omroepwest.nl/nieuws/4789203/forse-salarisverhoging-voor-htm-personeel-23-procent-erbij
  14. Showfeur

    Onderhandelingen CAO 2024

    Zoals verwacht zijn de bonden en de werkgevers er niet uitgekomen, wat betreft loon, de 8 urige werkdag en de staffelpauze Er ligt nu wel een eindbod van weliswaar 10%, maar dat is voor 2 jaar, ipv 1 4% per 1 januari 2024, 2% per 1 juli 2024 en 4% per 1 januari 2025 Hier het eindbod: https://www.tln.nl/app/uploads/2023/12/EINDBOD-8.12.23.pdf Benieuwd of de leden hiermee akkoord gaan https://www.fnv.nl/nieuwsbericht/sectornieuws/vervoer/2023/12/eindbod-van-werkgevers https://www.cnvvakmensen.nl/vervoer/vervoer-en-logistiek/cao-beroepsgoederenvervoer/nieuws/eindbod-cao-beroepsgoederenvervoer-2023-12-09/
  15. Ja dat is precies wat ik me dus afvraag, gaat dit over kaal loon 40 uur per week, bruto of netto? Met overuren en toeslagen red je dat wel, maar ik ga even uit van een chauffeur in D6 of E7, op dit moment 3068 resp 3346 bruto voor 40 uur, zonder toeslagen en okv
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden