Spring naar bijdragen

joergarms

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    116
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over joergarms

  • Verjaardag 18-02-1981

joergarms's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Waardering in de gemeenschap

  1. Haha, zo ist maar net.
  2. Gelukkig heeft iedereen zo zijn eigen smaak. Ik ben bijvoorbeeld weer niet van de gordijntjes enzo. Maar in ieder geval bedankt voor de reacties.
  3. YEP, dat is het helemaal:D
  4. Topactie!! zo zouden er meer moeten zijn. Ik drink zelf geen druppel als ik moet rijden, en thuis heel af en toe een een klein beetje. Vind het gewoon niet lekker. Maar 10 jaar geleden is mijn beste maatje doodgereden nadat hij mij na het stappen had thuisgebracht. Op zijn terugweg is hij door een dronkenlap frontaal aangereden. Sindsdien is mijn mening over drank en verkeer heel duidelijk en simpel; Het gaat niet samen.
  5. Aan je naam te zien, rij jij vaak s nachts, misschien kun jij iets regelen haha. Maar ik doelde eigenlijk meer de legale manier.
  6. IK rij sinds augustus 2010 een nieuwe Magnum 440. Superfijne wagen, mooi compleet, maar ik ben nog wel opzoek naar iets. Soms zie je op sommige trucks een soort van mini bullbar onder de voorruit zitten, van ongeveer 15 a 20 cm hoog, en dan over de hele breedte van de cabine. Iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden?
  7. Ik heb ongeveer een half jaar geleden bij Mondrimex een setje gekocht, omvormer en magnetron voor 199 euro. Werkt uitstekend. www.mondrimex.com Meerdere collega;s hebben dezelfde set, nooit problemen. Ook de service van ze is goed te noemen.
  8. Heb ook niet zo'n moeite met die 20cent extra. Zoals gezegd, wat je ervoor krijgt is meer dan netjes. Zelfs een heerlijk relaxt muziekje, in de winter is het er lekker warm, altijd schoon, wat dat betreft helemaal top. En wil je je bonnetje niet direct inleveren, je kan ze gewoon bewaren en op een grotere aankoop inleveren. Of verkopen aan je collega's mocht je maar zelden zelf in Duitsland komen. Ik rij er altijd, ook vanavond weer weg, en ik vind het een prima land om te werken.
  9. ZOals al heel veel geschreven, de tijd nemen is het belangrijkste. En verwacht niet dat je binnen 20 lessen een wereldchauffeur bent. Ik rij al 8 jaar, maar kwam vorige week pas voor het eerst in Engeland. De breedte van de trein gaat nog best, maar terug via de brug bij Dartford zag ik wel dat de betonblokken voor het betaalpoortje erg vaak geraakt worden. Die staan nog op de breedte van paard en wagen lijkt het.
  10. Ik rij altijd enkelbemand. En waarom zou je geen chauffeur worden, je kan overal wel de negatieve ellende van naar boven halen. De mensen die nu beginnen, die weten niet hoe het pakweg 25 jaar geleden was en hebben dus ook geen vergelijkingsmateriaal, behalve de mooie verhalen op vrijdag in de kantine. Ik ben 29 en rij vanaf m'n 20e. Dan hoor ik oudere collega's van me weleens zeggen, als ik nu moest kiezen zou ik nooit chauffeur worden. Natuurlijk, ieder heeft er zijn eigen mening over, maar ik doe het doorgaans graag, ik kom op de mooiste plekken, maak mooie dingen mee en geniet van de heuvels en bergen waar ik doorheen rij. En daarbij, chauffeur is niet het enige beroep waarbij je soms wat langer van huis bent, denk eens aan, piloten, schippers, militairen......... Zo zijn er nog best heel wat beroepen waarbij je ook meer dan een dag van huis bent. Alleen op de chauffeursbaan ligt nog steeds sterk de nadruk op het vervelende van het wegzijn. Natuurlijk, ik heb ook momenten dat ik ervan baal als ik wegmoet, dat ik mn vrouw weer een knuffel geef en de kleine al eerder in bed gelegd heb. Maar fulltime Nederland rijden? Dat nooit meer.
  11. Op hun locatie kwam ik nog weleens vrachten aluminium brengen. Maar dat was voor iemand die een stukje van de loods had gehuurd ofzo.
  12. Weil am Rhein is een doffe ellende. Kreuzlingen is prima, Rheinfelden is prima. St Louis ken ik niet. Maar ben een paar weken geleden Bij Weil am Rhein op een gegeven moment ook de linkerbaan opgeschoten omdat m'n uren er bijna opzaten. Maar als je pech hebt, wordt je vooraan vrolijk van de weggestuurd, mag je terugrijden en helemaal overnieuw beginnen. Chiasso Como is opzich wel redelijk te doen.
  13. Mocht je nog willen interviewen, het lijkt me leuk om er aan mee te werken als dat zo uitkomt. Laat maar weten als je nog "gebruik" wilt maken van mijn kennis.
  14. joergarms

    Fooi geven???

    Ik doe nagenoeg nooit aan fooien, zoals al eerder geschreven, die mensen krijgen gewoon hun loon, kiezen zelf voor dat baantje, enz. Als wij eens proberen ons best te doen, op tijd zijn, helpen lossen e.d. dan krijgen we ook geen fooi. Eerder de opmerking of je niet gelijk kan wegrijden terwijl je nog net even je tacho op pauze hebt staan. En betalen voor een toilet, in Nederland nooit. Altijd een grote bende. Gelukkig rij ik meestal op Duitsland, die sanifair vind ik wel aardig goed, ook omdat je dat bonnetje weer kan inleveren.
  15. joergarms

    rijtijd

    Wat al eerder geschreven is, voor weekenden hoef je geen verlofbrief te hebben. Die is alleen nodig bij vakanties, vrije dagen e.d. die WEL betaald worden. Wat er op de dagen dat jij niet rijdt met je auto gebeurt, daar hoef je GEEN verantwoording voor af te leggen, alles staat in de tacho, met naam erbij. Dus dan zien ze gelijk dat jij dat niet geweest bent. Op die manier kun je ook prima de ontbrekende kilometers verantwoorden. Als ik in t Buitenland mn rust sta te maken, voer ik nooit het land in, maar gewoon het bedje. Dat is dus waarschijnlijk wel fout als ik het zo lees. Ga ik vanaf vanavond meer eens veranderen dan.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden