peter1200

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    3
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over peter1200

  • Rang
    Newbie

Recente profielbezoeken

1337 profielweergaven
  1. Het is toch allemaal maar geld klopperij ik ben als rijinstructeur en rijschoolhouder specifiek CDE maar dan wel met triangel combi er fel op tegen geweest dat er een chauffeurs diploma kwam en heb toendertijd al gezegd dit is alleen maar geld voor het ccv nu cbr en nu weer code 95 ook dit is alleen maar geld waar Nederland wederom voorop liep en hard heeft geroepen code 95 dat is het .Nu ik ben ook niet meer zo piep mijn rijbewijs verloopt op 31-12 2018 gekke dag he ook code 95 heb er les in gegeven en weer geroepen alleen maar geld voor cbr daar zij niet genoeg examens meer kunnen afnemen voor cde geen mens die nog graag chauffeur word en zal naar verwachting ook code 95 weer in de prullebak belanden even zo het chauffeurs diploma koste veel geld voor de chauffeur en waarde niks . chauffeurs kaart belachelijk kost hier 117 euro in Duitsland kost het maar 45 euro hier hebben we een kiwa ook weer iets wat met geld in het leven word gehouden van chauufeurs en transporteurs Goed voor specifiek vervoer zoals ADR ben ik het zeker eens dat er regels zijn voor de veiligheid maar Jantje die heledag met een wagen zand rond rijd zie ik het niet zitten .wat is code 95 eigenlijk een bewijs dat je een beter chauffeur bent nee toch zeker niet je beter de verkeersregels kent nee toch ook niet je beter met de wagen omgaat nee maar wat dan nou simpel je beurs leeg dat is zeker .ik heb veel met de jongens van de verkeerspolitie gewerkt en hen op een tal van punten gewezen waar het schort en een regel is en dat zie ik nu nog meerderen keren op een dag treintje rijden zodat iemand met een personen auto een afslag niet meer kan halen want hij komt er niet tussen afstand soms minder dan 3 meter Jongens gebruik jullie verstand als er geremd word ben je altijd te laat HET IS JE EIGEN LEVEN LEER JE DAT DAN MET CODE 95 NEEEEEEEEEE ik rij nu ook nog omdat ik het leuk vind want daar ben ik ook als rijinstucteur begonnen toen reeeds meer dan 15 jaar zelf achter het stuur heb gezeten en veel heeel veel jongens heb opgeleid tot chauffeur combi want ik heb het achteruit rijden in gebracht bij het cbr in die tijd daar de examinatoren zelf het niet konden moest ik ook hun aanleren en ik menig examinator tijdens een examen uit de wagen geschopt omdat zij gewoon geen verstand hadden van een vrachtauto dus code 95 jammer maar het zij zo de minister wil gewoon geld zien en dat krijgt hij van ons als chauffeur zijnde De gr Peter
  2. Het is toch werkelijk van de zotte eerst een chauffeursdiplama uitspraak van CCV is je leven lang geldig NOU mooi niet dus alleen maar verplicht in Nederland dus er buiten een waardeloos stukje papier dat veel geld gekost heeft . Nu komt het CCV weer met iets nieuws aanzetten nou hebben ze het wel voor elkaar gekregen dat het CODE code 95 heet en dat het verplicht word in Europa maar wederom niets is minder waar niet alle EU landen doen er aan mee en wat kost het weer geld dus jantje chauffeur is weer de melkkoe voor het ccv . IK als Rijschoolhouder en dan wel specifiek voor de cat. CDE heb me hier steeds met hand en tand tegen verzet omdat het ccv zelf de regels bepaald zo kocht ik in 1997 een splinternieuwe vrachtauto met aanhanger en wel triangel want mijn motto is ik kan iemand die met een aanhanger kan rijden met een oplegger weg sturen maar niet andersom iedereen werd door mij opgeleid in het achteruitrijden met aanhanger en aan een dock aanzetten . Al voor het bij het cbr /ccv verplicht was om alleen maar achteruit te kunnen rijden recht dan wel te verstaan . Goed die nieuwe auto werd afgeleverd gekeurd en wel Bij het eerst volgende ccv examen auto afgekeurd door examinator van het ccv en wel om de volgende reden de combinatie meette een totale lengte van toender tijd in de wet vast gelegd 18.35 meter nee zij het ccv 18 .00 meter wij ,maken hier de wet dat was de uitspraak van de voorzitter van de commissie van het ccv dus waardeloze uitspraak . Nu het chauffeurs diploma allang weer vergaane glorie is is de code 95 aan de beurt . Chauffeurs van 60 jaar en ouder zouden aanvankelijk vrijgesteld zijn van code 95 NU IS DEZE REGEL ALWEER TERUG GEDRAAID OOK ZIJ MOETEN NU MET INGANG JUNI DEZE NASCHOLING GAAN DOEN Onlangs sprak met een directeur van een groot transport bedrijf met een kleine 200 eenheden waaronder ook een aantal POOLSE jammer maar oke HIj vertelde mij en dat werd ook bevestigd door een aantal poolse chauffeurs dat zij de code 95 voor 100euro kochten in Polen daar gingen zij ergens heen en werden de 100 euro betaald en alles werd binnen een halfuur geregeld ik heb de rijbewijzen bekeken en ze zijn voor de volle 100% in orde Dus wat is het weer waard helemaal niks waren onze chauffeurs vroeger dan zo slecht nee zij waren in staat om zelf een reparatie uit te voeren en dat kunnen we met alle opleidingen niet meer zeggen nu kunnen de meeste nog geen wiel meer wisselen of een kleine li=ucht lekkage verhelpen of wat nog erger is geen lamp meer vervangen en dat laatste zag ik onlangs nog op een parkeerplaats DUS CODE 95 is en blijft een melkkoe voor het ccv
  3. De code 95 alweer een onzinnege en kostenplichtige uitgaven voor de chauffeur .Het chauffeurs diploma heeft vele chauffeurs geld gekost en wat was de waarde 0,00 NL riep hard op dat het verplicht zou worden in heel EU maar er is niks van terrecht gekomen alleen maar een geld kwestie ik als opleider zeg ook dat code 95 weer een staaltje is van CCV en TVM want zij hebben daar het grrotste belang bij en een minister gevonden die dit heeft hatd gemaakt ij de EU Ik sprak onlangs met een juridisch adviseur van een transportbedrijf met meer dan 200 eenheden dat er PL chauffeurs bij zijn die vertrokken waren naar PL en bij terug komst code 95 hadden zij vertelden hem dat zij een paar uur hadden moeten wachten en 100euro betaald hadden en toen code 95 op het rijbewijs hadden bijgeschreven kregen Dus wat is het verhaal nu het is weer eens een doodgeboren kindje En wat de Fr aangaat die ruiken natuurlijk weer geld idem zo met die absurd hoge boetes die opgelegt worden . Als een bedrijf perse wil dat hun chauffeurs een goede en gedegen opleiding nodig hebben dan is er maar een oplossing zoek in het eigen bedrijf naar een ervaren en gedegen persoon die alle kneepjes kan is veel goedkoper en eerlijk