Spring naar bijdragen

mark

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    1941
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

  • Gewonnen dagen

    2

Waardering in de gemeenschap

1491 Excellent

Over mark

  • Rang
    Voormalig Circusdirecteur

Converted

  • Locatie
    Enschede
  • Interests
    Lego
  • Beroep
    Voormalig Circusdirecteur

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

  1. ben het niet helemaal met je eens Freddy. Ik ken bedrijven in Nordrhein-Westfalen die nu al Nederlandse chauffeurs aannemen tegen een netto vergoeding die al op het niveau ligt van de Nederlandse CAO.. Zelfs in Luxemburg zijn bedrijven waar ze nu al bewust Nederlandse chauffeurs benaderen om daar te komen te werken. En zoals we allemaal weten: is een beetje water bij de wijn doen vaak niet tot problemen zal lijden, echter onder een een bepaalde inkomensgrens verkoopt de Nederlandse chauffeur zich ook niet zo 1.2.3...
  2. mark

    Transportprijzen in de lift

    Ik dacht er nog achter te zetten tegen een tevreden stellende beloning... maar ja Wilbert: op tijd iets niet zeggen lokt altijd de juiste reacties uit..
  3. mark

    Transportprijzen in de lift

    Laten we het Hopen Wilbert, we zijn er aan toe en de "Nederlandse werknemers" zitten er klaar voor!
  4. Een groeiend aantal Duitse transportbedrijven maakt zich zorgen over het gebrek aan goede chauffeurs. En dat is niet de enige bron van hoofdpijn. Dat meldt ADAC Truck Service. Uit het jaarlijkse onderzoek van ADAC Truck Service blijkt dat 31,5 procent van de 108 ondervraagde transporteurs het chauffeurstekort hoofdbrekens kost, een toename van 24,3 procent ten opzichte van vorig jaar. Lange werktijden, werken onder tijdsdruk en dagelijkse stress zorgen ervoor dat het vak weinig aantrekkelijk is. Behalve over chauffeurs maken de ondervraagde transporteurs zich ook zorgen over de alsmaar stij
  5. De transportprijzen zijn in het tweede kwartaal van dit jaar met 11,5 procent gestegen in vergelijking met het eerste kwartaal. De index van de transportprijs herstelde sterk van het lage niveau in het vorige kwartaal. Sinds de start van de metingen in 2008 is dit de op een na grootste stijging die gemeten werd. Toch ligt de prijsindex nog steeds lager dan in het tweede kwartaal van 2008. De stijging wordt mede veroorzaakt door seizoenseffecten. Dennis Wereldsma, Managing consultant Logistics bij Capgemini Consulting en medeauteur van het rapport, is positief maar zet ook kanttekeningen: “H
  6. De problemen met Oost-Europese arbeidsmigranten komen niet door EU-regelgeving, maar door een gebrekkige toepassing en handhaving ervan de Nederlandse overheid. Dat zegt professor Kees Groenendijk dinsdag in het Nederlands Dagblad in reactie van de oproep van minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken aan de EU om de regelgeving rond de arbeidsmigratie aan te pakken. Asscher en de Britse publicist David Goodhart publiceerden zaterdag een brief in de Volkskrant. “Onze zwakste burgers leggen het op de arbeidsmarkt af tegen bekwamere mensen van elders”, waarschuwen ze. Volgens Asscher en Go
  7. Verdienen die Polen zoveel in een maand dan? Of word hier gedoeld op de netto winst van de onderneming per auto... Want dan is het begrijpelijk dat er in grote getale word uitgevlagd... (ik ben van mening dat de boete terecht is, maar de genoemde winst iets te suggestief is )
  8. In Enschede hadden we ook een slager die ineens neuroloog bleek te zijn, Jansen Steur?... Die Duitser zal wel gedacht hebben, goed voorbeeld doet goed volgen?
  9. Het klinkt eenvoudig de redenatie van Huub en de rest, maar de ING is best bereid om transporteurs kredieten te verstrekken hoor... Niets mis mee.... Echter een paar "kleine" randvoorwaarden: * Allereerst zekerheidstellingen 3,5x zo hoog als het krediet * Bestuurders moeten persoonlijk mee tekenen als garantie (valt dan vaak net buiten de bestuurlijke aansprakelijkheid) * Verpanding van crediteuren * Alle verzekeringen zouden via een tak van de ING moeten lopen * Woekerrente * Bereid zijn om direct onder bijzonderbeheer te vallen qua financiering * Geen verbindingen met andere banken e
  10. Kijk: Als je ze bijna weggeeft dan moet je wel blijven produceren om de markt te kunnen bedienen: 2 Jaar XF Euro 5 en 4 jaar XF Euro 6 Vraag is wie financiert en wat zijn de voorwaarden? En als de prijs maar scherp genoeg is en de lease acceptatie eenvoudig dan kun je wel blijven produceren.... (we houden ons zelf in leven en werken aan ons marktaandeel!) Trouwens wel een goede wagen de huidige XF105
  11. Ik heb hier eens met een wagenparkmanager van Bosman over gesproken in Eindhoven en hij zij toen dat ze 4 redenen hadden om geen zonneklep te laten monteren: 1. Extra aanschafkosten. 2. Minder aerodynamica (hoger verbruik). 3. Ze sneuvelen vaak in de wasstraat. 4. Voegt niets toe aan huisstijl. Toen Heisterkamp in 1988 begon met de 95XF zaten er ook geen zonnekleppen voor, dit is inmiddels achterhaald. Bij andere fleetowners zie je toch regelmatig trucks zonder zonneklep, dit zal echt economische / financiële redenen hebben.
  12. mark

    Ook Roek moet inkrimpen

    Koos Spronk, Yvo Segers, Heuveltrans en er zijn er echt nog wel meer hoor die met Nederlandse chauffeurs naar Spanje en Portugal rijden....
  13. mark

    Ook B.A.G. kan er wat van

    Gewoon Transport in Nood bellen... Transport in Nood ? Hulp bij internationale boetes en binnen no time voor een acceptabel tarief geregeld.... En tevens doen ze na de hand hun best om de overtredingen te checken en het eventueel teveel betaalde bedrag terug te halen dmv een beroepsprocedure.
  14. Wat nu als je het parkeerterrein huurt van een projectontwikkelaar die zat te wachten op een bouwvergunning, en de loze grond zolang rendabel maakte door er een parkeerplaats van te maken? Zal ook wel speculeren zijn of niet? ;-)
  15. Waar heb jij die wijsheid vandaan? Of zijn dit speculaties of aannames?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden