-
Aantal bijdragen
85 -
Geregistreerd
-
Laatst bezocht
Over GTAKevin023
- Verjaardag 01-01-1993
Profile Information
-
Gender
Male
-
Interests
Auto's en mooie meiden. :D
Recente profielbezoeken
3505 profielweergaven
GTAKevin023's Achievements
Newbie (1/14)
27
Waardering in de gemeenschap
-
Internationaal vervoer (C)
discussie reageerde op een GTAKevin023 van GTAKevin023 in Ik zoek een baan
Heeft geen haast -
Hallo, Zijn er bedrijven in de regio Amsterdam die internationaal vervoer doen met C wagens? Lijkt me wel leuk om misschien internationaal te gaan rijden maar heb geen CE ๐ Alvast bedankt.
-
Pauzeren op laad en los plek?
vraag reageerde op een GTAKevin023 van GTAKevin023 in Allerhande vragen
Haha, is toch een mooie discussie geworden ๐ Ja, het is als horeaca leverancier heel moeilijk om (VERPLICHT) pauze te kunnen houden in de binnenstad. En vooral als je er ook nog eens een koelingmotor op heb hangen die onwijs veel herrie maakt in de zomerperiode! Vraag me toch echt af of dit een probleem is voor de chauffeur of voor de baas/planning?? Baas....?? Ik mag mijn verplichte pauze niet nemen. Wat moet ik doen?? Met me tacho over me arbeidstijd gaan of een boete reskeren van de handhaving?? -
Na, heb er gelukkig niet echt iets mee te maken. Ik kan alleen rust, werken en rijden. Denk dat me baas het maar niks zal vinden als ik aan het wachten ben. Zegt gewoon rij dan maar lekker door naar de volgende klant ๐ Rij toch maar in een klein gebied de hele dag.
-
Hallo, Heb even een reminder nodig waar dat ''beschikbaarheid'' ook alweer voor dient? Wat ik ervan begrijp is dat je die moet gebruiken wanneer je aan het wachten bent. Dit komt in mijn sector niet zo vaak voor omdat ik horeca vervoer doe dus vaker tijdsdruk heb dan rustige momenten. Maar toch wil ik er wat meer van weten. ๐ Dit zijn mijn belangrijkste vragen? 1. Waarom moet ik me tacho op beschikbaar zetten als ik aan het wachten ben? Want werken (Hamertje) doe ik ook als ik aan het wachten ben. Het is gewoon geen rust, ben gewoon aan het werk. 2. Mocht ik nou toch ooit op een veerboot gaan wat minder dan 11 uur duurt, maar toch meer dan 5,5 uur aan het varen is, en ik zet mijn tacho 5,5 uur lang op beschikbaar ga ik dan wel over m'n arbeidstijd heen? Hoe lang mag ik beschikbaar zijn zonder dat ik over m'n rusttijd heenga? Gr Kevin.
-
Hai! Pauzeren op een laad en los plek, mag dat? Moet vaak verplicht m'n pauze houden als ik nog in het centrum rijd. Ben groothandel chauffeur voor de Hanos.
-
Hoor veel chauffeurs zeggen dat het niet goed met hem komt met zo'n instelling. Maar dat komt het ook niet als het massaal gezegd word in reacties. Ik was in het begin ook erg snel geรฏrriteerd en ongeduldig in het verkeer. Dat heb ik na een aantal jaar rijden ook afgeleerd. Komt wel goed. Geeft niet op en ik kan alleen maar zeggen: Houd je hoofd koel, rustig en laat andere mensen niet je mooie werk als vrachtwagenchauffeur verpesten ๐๐
-
Pauze handmatig ingevoerd maar tacho geeft het niet aan
discussie reageerde op een GTAKevin023 van GTAKevin023 in Tacho/Digi forum
Nee, wat ik dus invoerde was 05:42 begonnen met werken na mijn weekendrust. Toen om 07:02 t/m 07:18 heb ik pauze ingevoerd. Toen daarna heb ik hem weer op werken gezet, ben ik gaan laden, en daarna rijden. En hij gaf dus niet die 15 min pauze in beeld. Denk dat dit de juiste reden is idd. Komt gewoon puur omdat ik nog niet gereden heb. Maar wat bij mij gewoon aan de hand is is dat ik rekening moet houden met op tijd pauze houden in arbeid tijd. Dus binnen 6 uur werken. Omdat ik nooit aan de 4,5 uur rijden zal komen. Als ik 6 uur heb gewerkt staat er naast het stuurtje in mijn tacho misschien 2 uurtjes gereden. Dat heb je als je al je klanten in 1 stad heb zitten. -
Pauze handmatig ingevoerd maar tacho geeft het niet aan
een discussie voegde GTAKevin023 toe in Tacho/Digi forum
Hallo, Even een vraagje over de pauzes invoeren in de tachograaf. Normaal rij ik vaak op tijd weg van de zaak en heb ik onderweg mijn pauzes. Maar vandaag heb ik voordat ik met mijn rit begon het een en ander gedaan in het magazijn, toen heb ik 15 min pauze gehad, en daarna wilde ik gaan rijden. Nu heb ik handmatig ingevoerd hoelaat ik begonnen ben met werken en heb ik die 15 min ook ingevoerd. Maar toen ik wegreed gaf mijn tacho niet aan dat ik al 15 min pauze had gehad. Dus ik moest later op de dag 45 min pauze houden ipv 30 min toen ik 6 uur aan het werk was. Waarom gaf mijn tacho niet aan dat ik al 15 min pauze heb gehad? Komt dat echt puur omdat ik nog niet gereden had? Even voor de duidelijkheid, de enigste pauzes die ik moet hebben hebben te maken met hoelang ik aan het werk ben. Ik wil altijd binnen 6 uur arbeid 45 min pauze hebben gehad. En die wil ik ook weleens opsplitsen door eerst 15 min pauze te nemen en dan later 30 min. Ik rij nooit meer dan 4 uur en 30 min. Haal ik nooit op een dag. Gr Kevin. -
Chauffeurskaart bij telefoon houden
vraag reageerde op een GTAKevin023 van GTAKevin023 in Allerhande vragen
Bij mij niet het geval. Controleer het regelmatig op werk. Alles lijkt er goed uit te zien. -
Hallo, Vraagje. Is het schadelijk voor een chauffeurskaart om die bij je smartphone in een hoesje te bewaren? Straling of iets dergelijks? Ik dacht er nu ineens aan. Ik heb geen problemen of iets dergelijks met mijn kaart en ik bewaar die kaart al heel lang in het hoesje van mijn telefoon. Maar ik wil het toch voor de zekerheid weten. Gr Kevin.
-
Heb ADHD.
-
Dus als ik het goed begrijp? De VDO digitale tachograaf van versie 1.3 of daarvoor moet wel de manuele invoer via de UTC tijd worden ingevoerd. (Oude tachograaf) Dus dan moet je als je om 07:00 begint de tachograaf op 06:00 wintertijd of 05:00 zomertijd invoeren? Dus je begint om 07:00 in de wintertijd. Maar je stopt je tachograaf kaart erin om 07:30. Moet je dus alles VOOR 06:00 voeren als rust tot je laatste dienst en van 06:00 tot 06:30 invoeren als overige werkzaamheden. Dan heb je dus je manuele invoer via de UTC tijd (wintertijd) handmatig toegevoegd. Maar de VDO digitale tachograaf van 1.4 kan wel gewoon lokale tijd worden ingevoerd via de manuele invoer. (Nieuwe tachograaf) De tachograaf zet automatisch alles in UTC tijd zowel op printout als op de uitleesmachine. Dus als je begint om 07:00. Maar je stopt je kaart om 07:30 in de tachograaf dan kan je wel gewoon volgens de lokale tijd invoegen dat je VOOR 07:00 rust heb gehad tot je laatste dienst en overige werkzaamheden t/m 07:30. Een nieuwe tachograaf kan je altijd herkennen aan de ''1m invoer toevoegen?'' vraag die er gesteld word. Dit is wat ik ervan begrijp. Klopt dat?
-
Top man! Thnx!!
-
Ja. Wat mij ook opvalt is dat de uitleesmachine ook aangeeft dat me pas een uur vroeger is uitgelezen dan de werkelijke tijd. Kan ook aan die uitleesmachine liggen?? Want heb ook tijden gecontrolleerd dat ik niks manuel heb aangepast. Dat geeft ie ook een uur vroeger aan. Waarschijnlijk doe ik het toch goed?