Spring naar bijdragen

peupje

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    23
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over peupje

  • Verjaardag 27-08-1975

Profile Information

  • Gender
    Male

Recente profielbezoeken

1394 profielweergaven

peupje's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

11

Waardering in de gemeenschap

  1. Geweldig Murphy, Het is verbazen en genieten van zulke verhalen en foto's. Top !
  2. peupje

    te weinig toeslag

    Kijk weer wat geleerd, ik had begrepen dat die nacht toeslag alleen was als je voor een bepaalde tijd startte met je werkzaamheden. En inderdaad Patien, je zal ieder jaar ongevraagd een schaal omhoog gaan, bij een nette werkgever dan. @showfeur, die 1501,80 is het minimumloon voor 40 uur werken, met 35 uur is dat bruto weer iets lager (maar je vaste lasten niet). Maar een werkgever mag rustig wat meer geven.
  3. peupje

    te weinig toeslag

    Ger, ik denk niet dat ik meer heb als iemand in loondienst die hetzelfde doet. Jawel, ik houd meer over omdat ik bepaalde premies niet betaal en dus ook geen aanspraak kan maken op die rechten, denk aan de ziektewet, ww, etc. Daarnaast doe ik het onderhoud bijna helemaal zelf en koop ik zo goedkoop mogelijk een oude wagen zodat ik minimale afschrijving heb. Op die manier kan ik dus ietsje meer netto overhouden als ik geluk heb, maar heb daar het extra werk en de risico ook voor. Zelf ga ik internationaal rijden (en dus niet in mijn nest liggen !) omdat ik graag meer uren maak. Daarnaast neem ik niemand in dienst omdat ik er dan geen geld aan overhoud, en dus stoot ik die route af. Maar wel bedankt voor je reactie en ook bedankt voor het zo snel het oordelen over mij .
  4. peupje

    te weinig toeslag

    @ Patien Hoi, ik ben eigen rijder en rijd/werk ook van 2 tot 9, eerst sorteerwerk en dan vervolgens de vaste route. Collega's die in c3 (loondienst) zitten hadden iets meer als 1400 netto. Nu ben ik aan het kijken voor een chauffeur op mijn auto, volgens de nieuwe cao (2016 bedragen dus) ontvangt diegene 1450 euro netto in C2. Dat laatste is dus volgens een recent opgemaakte loonstrook, en door een administratiekantoor wat enkel transport doet en dus weet waar men over praat. Van toeslagen is binnen die tijden trouwens geen sprake. Overleg met een collega : Als je vele jaren ervaring hebt komt C5 of C6 beter tot zijn recht, een beginnend chauffeur mag blij zijn met C1 of C2 (= onze mening dan). Hopelijk heb je er wat aan. Bovenstaande is trouwens met een bakwagen (c-rijbewijs). En in het noorden van het land, het chauffeurstekort is hier iets minder voelbaar als ten zuiden van de a1, vermoed ik zelf.
  5. peupje

    Welke kettingen ?

    Gouden kettingen ? Die ken ik niet. Ik weet wel dat mij geen gouden bergen belooft zijn, eerder het tegendeel. Maar het lijkt mij wel heel leuk oom te doen
  6. Simpel op te lossen voor ze. Gewoon een vestiging is het oostblok openen, volgens mij is er daar nog werk zat voor ze te doen .
  7. peupje

    Welke kettingen ?

    Alvast bedankt voor de reacties. Hier in nederland ben ik nog nooit zoiets nodig geweest of van plan geweest te kopen, ook niet met (stiekem) crossen op de ijsbaan Maar ik heb hier al wel eens een stuk gelezen van een nederlandse noor (als ik het goed zeg, haha) die een nederlandse eigen rijder hielp in het uiterste noorden. Dat ging helemaal mis. Omdat ik naar alle waarschijnlijkheid straks ga rijden op scandinavie, vaak Denemarken en Zweden maar Finland en Noorwegen komen ook zeker voor, wil ik zo goed mogelijk voorbereid zijn . Bedankt Murpy, jij maakt in dat eerste stukje alweer eens heel duidelijk waarom ze bij jullie afstanden in uren bespreken en nooit in kilometers Ook van reserve schakels had ik dus nog nooit gehoord. De kettingen bij jullie kopen is ook een goede tip, in Noorwegen is het wat lastig ivm btw terugvraag, maar de andere (eu)landen is geen probleem.
  8. peupje

    Welke kettingen ?

    Hoi Marcel, TEVU is een verkoopsite, maar zijn de kettingen die zij hebben goed ? En ik zie ook een heleboel verschillende, welke zijn het beste ? Zit er bijvoorbeeld verschil in hoe makkelijk (of hoe lastig) je ze monteert, zijn er kettingen bij die snel knappen of met waardeloze sluitingen, dat soort dingen. Met name de scandinavie rijders zullen hier toch zeker wel ervaring mee hebben, of worden ze daar ook maar zelden gebruikt ?
  9. Hallo Forumleden, Nadat ik inmiddels 3 uur aan het lezen ben op dit forum heb ik nog geen antwoord gevonden op mijn vraag , dus vandaar dit topic. Zelf ben ik op zoek naar sneeuw en/of ijskettingen (ook winteruitrusting), en nu is mijn vraag zit er nog verschil tussen kwaliteit ? En waar ben ik het voordeligst mee uit ? Dan bedoel ik niet dat ik de goedkoopste rommel zoek, maar waar ik voldoende kwaliteit het voordeligst kan kopen ? Alle raad is welkom .
  10. Daar ben ik het niet mee eens steenhaas. De dief vind ik ten alle tijde verantwoordelijk, maar omdat daar vaak niets te halen valt probeert men dat o.a. door onze wetgeving te verplaatsen naar de bewaking, etc. Maar eigenlijk is dat natuurlijk een heel onnatuurlijk en vreemd iets. Niemand hoeft het met mij eens te zijn hoor, maar zo denk ik erover.
  11. peupje

    dgo ondersteboven

    Het is echt snotje glad bij ons, ik zag de afgelopen 2 nachten gemiddeld 1 ongeluk per 24 kilometer. route omgeving Meppel-Veendam. Blij te horen dat je ongedeerd bent, en ook dat je werkgever netjes reageerde.
  12. Wel Mensen, wat mij betreft hoort iedereen gewoon met zijn poten van andermans goed af te blijven, al zouden de trucks met de deuren open naast de weg staan ! Maar helaas kan dat niet meer.... Even reageren op dat ijzerboertje gebeuren, ik lever vaak wat in omdat ik wel eens sleutel. Tegenwoordig moet ik echter mijn naam en adres achterlaten door middel van identificatie , en zodra een schroothandel het niet vertrouwd meld hij dat bij de politie en overhandigt de identificatie gegevens. Ik heb begrepen dat die vergoeding daarvoor momenteel royaler is dan de schrootprijzen en zo kan de politie sneller de werkelijke daders pakken. Hoe het helemaal precies werkt weet ik ook niet, en ze zullen vast net zo min blauwpetten willen zien als dat ik zelf doe, maar de basis klinkt goed.
  13. Nou Nou, niet zo sombertjes Advies Almelo. Ik ben nog niet halverwege richting mijn pensioen en jij wilt mij nu al aanpraten dat ik te oud ben . Tja... Of het mij lukken gaat zal alleen de tijd kunnen leren, heb wel het voordeel dat mijn auto betaald en ik geen lease hoef af te dragen elke maand. Daar staat natuurlijk wel weer tegenover dat ik gewoon moet sparen voor de volgende, maar het voelt gewoon fijner als het geld op mijn rekening staat als op de rekening van een leasemaatschappij. Het is een rode XF geworden , en als de ijzel weg is ga ik met de vrouw er eens heerlijk een ritje mee maken, verder alle tijd om hem aan te passen naar mijn wensen. De bedoeling is om er op zijn vroegst met pasen mee te gaan rijden, echter die hele lange afstanden zijn inderdaad concurrentietechnisch(is dit wel een Nederlands woord?) niet meer te halen. Plak hier nog wel een fotootje later om het topic af te sluiten .
  14. Eindelijk vrij vannacht . De afgelopen 2 nachten was het flink spoken op mijn rondje hier in het noorden, alle secundaire wegen spekkie glad, en haast geen enkele autodealer had ook maar iets gestrooid achter het pand. Gelukkig geen schades of ongelukken gereden, maar wel per nacht(en halve dag) 4x onderuit gegaan. Morgen voor het eerst echt blij met de regen .
  15. Hallo Iedereen, Bedankt voor alle reacties. Het heeft vanwege drukte even geduurd voor ik weer toe was aan reageren. Ik zal niet alle antwoorden behandelen, maar meer hier in het algemeen. In de wet staat dat per omgaande betaald dient te worden, dus zeg maar hetzelfde als bij een kassa. Alle andere afspraken zijn dus onderling (vaak van 'bovenaf') gemaakt (of eenzijdig bepaald). Uiteraard ben ik op zoek naar een opdrachtgever die mij het liefste vooraf betaald, maar in de praktijk ligt dat anders. Een betalingstermijn van 5-7 weken is ongeveer de standaard voor charters, dus ga ik voor mijn 'buffer' uit van 2 maanden. Better safe dan sorry, denk ik dan maar voor zover mij financieel dat lukt. Ik heb nu een route met veel sorteerwerk, en daarna 25 stops in 4 uur tijd, in totaal maak ik op zijn best 34 uur per week. Vandaar dat het plezier er voor mij wel af is op dit werk, mogelijkheden om extra werk erbij te doen is erg lastig ivm de werktijden. Het sluit allemaal niet mooi op elkaar aan. Bovendien is het met een bakwagen allemaal met veel stops, en juist dat is niet wat ik fijn vind. Zelf woon ik dichtbij Stadskanaal, maar ga verhuizen richting Assen. Gelukkig zit ik niet zonder werk en heb inderdaad alle tijd om rustig rond te kijken en gesprekken te voeren. Zoals het nu lijkt zal het inderdaad wel eerst nederland werk worden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden