Spring naar bijdragen

Bover

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    7
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Bover

  • Verjaardag 01-02-1957

Profile Information

  • Gender
    Male

Recente profielbezoeken

820 profielweergaven

Bover's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

9

Waardering in de gemeenschap

  1. Bover

    Paar vragen tegelijk

    we zijn bijna 10 jaar verder met deze vraag zie ik. Mijn vrouw gaat najaar werken in France. Ik wil wat blijven rijden. Kan ik nu zonder meer met rijbewijs en code 95 overstappen naar Frans bedrijf of moet ik daar wat voor doen? i 2. Is het verstandig om eerste rijbewijs en code 95 te verlengen nog in nederland of heeft frankrijk geen code 95. Mijn rijbewijs verloopt december 201
  2. Inmiddels 900km verder op hoofdzakelijk grens gebeid regionaal rijden in Ned-Duitsland met levensmiddelen vloeistoffen. Vanmorgen een afsluiter vergeten dicht te zetten bij de aansluiting in de fabriek en ja dan heb je ff een dingetje uit te leggen. Gelukkig nauwelijks vloeistof verlies want ik begin voorzichtig en zag gelijk dat niet goed was en mijn grijzen haren helpen ook wel denk ik :) Daarnaast je niet laten opjagen vooral door de geachte collega's die zijn vergeten dat zo ooit iets nieuws hadden te leren. Het rijden met tank en vloeistof voel ik inmiddels redelijk en ik rij stuk voorzichtiger, langzamer in de bochten enz, dan met een koeltrailer met 33 pallets ingevroren brood of gebak. Kortom dank voor de tips
  3. Ik wordt erg goed begeleid en het bedrijf waar ik voor werk is een familie bedrijf met een goede sfeer en verloning.
  4. Marco dank je wel. Ik ben vannacht op pad geweest met onverwacht een collega die meeging uitleggen bij laden lossen. Nu heb ik rij ervaring met alle jaren voldoende maar inderdaad vloeibaar rijden is inderdaad iets anders, maar met met rij ervaring pak je dat redelijk makkelijk op. En ja je voelt soms met 80% belading bij ongelijke weg en rotondes de lading. Rustig aan en uitrollen. Maarrrrr, de bediening van de oplegger is een andere. OPletten want er kan veel mis gaan van lading lekken tot opblazen slang of erger. Zoals Marco noemde: deksel, afsluiters en verloopstukken vragen goed aandacht in den beginne. Maar ik had een verrekte goede collega die goed kon uitleggen zonder te stressen. En als erste indruk, hartstikke toppie met tankoplegger
  5. Dag, ik rij al sinds 1978 met allerlei truck combi's niet als full-time maar als aflos chauffeur internationaal en als ik zelf minder werk heb. Nu moet ik voor het eerst gaan rijden met een 3 asser tank-oplegger levensmiddelen vloeibaar. Mijn vraag is waar ik met het rijden specifiek op moet ik op letten anders dan bij gewoon rijden met combi of oplegger.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden