[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Slepen


Marotrans

Recommended Posts

  • Administrators

Vanmiddag moest ik even twee keer kijken, maar had het toch goed gezien:ja:

Aan de andere kant van de vangrail reed een trekker met een stenentrailer, met behoorlijk kort er achteraan een losse trekker (dacht ik).

Maar bij nog eens goed kijken, zat er dus een sleepstang tussen de trailer en die tweede trekker:(

Wat ik me nou serieus afvraag: is dat toegestaan??

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij is het niet toegestaan om een voertuig te trekken achter de trailer.

Aangezien het geen sleepbedrijf is heeft hij ook nog eens te maken met de wettelijke lengte van het voertuig.

Als een trekker een trekker sleept is er geen probleem.

Maar aangezien er hier op het forum een paar slepers zitten zullen die je dat ook haarfijn kunnen uitleggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze zullen wel gedacht hebben, een sleper mag een complete combinatie slepen dus wij met onze combinatie wel een trekker.....

Weet wel zeker dat men daar geen vergunning voor heeft (zou ook idioot zijn jah) dus ff op goed geluk gegokt denk ik.

Denk ook niet dat een trailertje is berekend op zulke krachten (dat er nog wat ''achteraan'' wordt gehangen... Voor een keertje zou het wel willen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom zou een trailer dat niet kunnen hebben? Op veel trailers zitten achterop ogen om ze vast te zetten op de ferry en die zitten aan het chassis. Moet makkelijk kunnen als je het mij vraagt. LZV's heb je ook met een aanhanger achter een trailer.

Of dit wettelijk is toegestaan.... denk alleen met een bergings- of LZV vergunning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ze zullen wel gedacht hebben, een sleper mag een complete combinatie slepen dus wij met onze combinatie wel een trekker.....

Weet wel zeker dat men daar geen vergunning voor heeft (zou ook idioot zijn jah) dus ff op goed geluk gegokt denk ik.

Denk ook niet dat een trailertje is berekend op zulke krachten (dat er nog wat ''achteraan'' wordt gehangen... Voor een keertje zou het wel willen natuurlijk.

Lijkt me eerder dat de gesleepte truck met pech stond. Zijn ze er met een losse trekker heengereden, trailer overpakken en met de trekstang de kapotte trekker meeslepen.

Creatief: ja; toegestaan: lijkt me niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik wist dat ik dat ik dat ooit eens had gelezen in een les boekje en heb het even opgezocht.

slepen1.jpg

En vrachtwagen slepen met kabel... dat boek heeft het ook niet zo op veiligheid geloof ik. Tenzij ze een 5cm dikke staalkabel bedoelen, maar dat is in feite een flexibele sleepstang.

Vind het persoonlijk vreemd dat je met een losse trekker wel een trekker-oplegger mag slepen maar niet andersom, veel verschil zit er niet in lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het zijn de chauffeurs van vroger niet meer (de meeste al in de vut, als ze geluk hebben) kwamen vanaf iran, in hongarije kapotte motor, met trekstang achter andere trailer gehangen en zo naar nl. kon nog in dee vorige eeuw (1982)

[QUOTE]Zeil op de wind van vandaag[/quote]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Zijn dat toevallig die stenenrijders met blauwe en met een gele streep

Combex ofzo iets

Want die zag ik laatst ook al zo rijden bij zwolle.

Gr Mathijs

Nee, een andere. RBC volgens mij.

Maar volgens de plaatjes hierboven is het dus niet toegestaan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens het RVV 1990 geldt alleen:

Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)

Geldend op 12-04-2009

.

.

  • § 23. Slepen
  • Artikel 53
    Het is bestuurders van een motorvoertuig verboden een ander motorvoertuig te slepen, indien de afstand van de achterzijde van het trekkende voertuig tot de voorzijde van het gesleepte voertuig meer dan vijf meter bedraagt.

.

.

Er wordt hier niet gesproken over welke combinatie er mogelijk en welke niet mogelijk is.

Normaal gesproken mag je achter een motorvoertuig één aanhangwagen koppelen, een combinatie erachter hangen zijn dus twee aanhangers, en dat mag dus niet. (een berger heeft daarvoor een ontheffing)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden