[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wat voor dingen krijg je dagelijks naar je hoofd geslingerd?


Recommended Posts

  • Forumlid

Ben wel eens benieuwd wat jullie zoal overdag naar je hoofd geslingerd krijgen als je aan het werk bent. Door je klanten of door mensen op straat. En hoe los je dat op? Ga je aan de kant als je in de weg staat? Scheld je die oude man even uit? Leg je even beleefd uit dat je bijna klaar bent? Wat doe je als ze daar niks mee te maken hebben?

Ik kreeg gisteren te horen dat ik alleen maar aan mezelf dacht (stond in de weg voor iemand zijn privé parkeer terrein, wat ook meteen de achterkant van het winkelcentrum was waar wij moeten lossen) :stom:Ben gewoon blijven staan hoewel ze wel mijn baas zou bellen(was 10 min bezig)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 103
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

dat kun je verwachten bij distributie,in de grote steden nog veel erger,gewoon kalm blijven vriendelijk vragen of ze even willen wachten zo niet tja,kwaadschiks gaat ook.Vergeet wel niet dat je geen op- en afritten of toegangen tot priveterrein mag blokkeren ivm veiligheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja het is jammer maar wij staan snel in de weg met auto laatst moest ik lossen in een smal straatje en ik heb de container op de klep staan komt er een dame aantuffen in haar renault ik ben beneden en loop naar haar toe om even te melden dat het ongeveer 10 min. gaat duren en ze iets verder naar achteren evt. kan keren maar de dame was eerlijk en vertelde dat ze niet achteruit kon rijden dus heb ik haar auto gekeerd .....zij blij en ik had weer een goede daad gedaan

Maar over het algemeen doet de middelvinger bij de medemens goed z'n werk ;)

Het is niet zo dat als ik in de weg sta de auto ga verplaatsen ik heb ongeveer 5 tot 10 min. werk bij de klant ,ik begrijp ook wel dat dat vrij lang is voor sommigen maar meestal in die smalle straatjes heb je niet veel verkeer en evt. uitwijkmogelijkheden genoeg (voor een personenauto) en voordat ze die weg inrijden zien ze mij al staan dus moet de alarmbel in principe al beginnen te rinkelen :confused:

Dus mocht ik in de weg staan probeer ik die lui erachter staan aan het verstand te peuteren hoe lang ik werk heb staat het hun aan blijven ze even staan en anders het slagschip keren of anders achteruit terug .....en ik moet zeggen dat werkt prima :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1x gehad toen ik nog ditributie reed, was in zeeland plaats weet ik niet meer, ik moest lossen bij een restaurant had de wagen zover mogelijk aan de kant gezet toen er een aannemers busje aankwam. Meneer begon gelijk dat ik de wagen nog meer naar rechts moest zetten, ik zei toen dat dat niet kon want anders kon de klep niet meer goed naar beneden toe waarop hij kwaad werd en dreigde mij in elkaar te slaan. Ik zei als je nu eens achteruit rijd en verderop de brug over rijd dan ben je er ook. ik had wel tegen het personeel gezegd bel de politie maar want dit gaat uit de hand lopen. Meneer moest en zou er langs gaan en probeerde dat ook waarop hij zichzelf vast reed tegen de wagen. Politie kwam erbij en meneer was zo agressief dat hij mee moest.

ach ik trek mij weinig aan van dit soort mensen, als je wilt dat ik weg ga dan help je maar een handje mee en anders wacht je maar. En bedreigen daar houd ik niet van, ik ben geen ruzie zoeker maar zal mij niet laten slaan ik sla dus gewoon terug dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
voor iedereen die mij dreigt om mijn baas te bellen, heb ik een standaard antwoord paraat.

" dat moet u zeker doen, want ik meld het namelijk wel aan mijn baas!"

"QUOTE]

Als mensen roepen dat ze me baas gaan bellen reageer ik ook altijd met:

Moet je zeker doen, zal ik je het nummer ff geven???:D:D

Doe er verder alles aan om het verkeer niet te blokkeren.

Als ik bijv op de grachten in A'dam moet lossen en ik weet dat ik de tijd nodig heb, dan zet ik een rolcontainer op de hoek zetten en men rijd ff om. Of ik los alles snel op de stoep, zet me auto weg en loop dan terug om alles naar binnen te brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en dan de helft gepikt,nee hoor ze wachten maar even en wat dat bellen van de baas betreft,ik heb het ooit meegemaakt,madam belde mijn baas,deze bleef uiteraard beleefd maar vroeg haar of zij mij even wou doorgeven wat ze dan ook prompt deed.De baas vertelde mij gewoon dat hij de telefoon neerlegde maar dat ik moest doen alsof en dat zolang mogelijk met het serieuste gezicht van de wereld,heeft misschien een kwartier geduurd met madam haar gsm, vertelde daarna doodleuk dat ze echt toch even moest wachten want volgens mijn baas moest de klant die artikelen zo snel mogelijk hebben en vervolgens kon zij haar wagen ook niet meer keren wegens achteropkomend verkeer,moet er wel bijvertellen de ze het volgens mij doorhad maar evenzo het heeft een kwartier langer geduurd en ze kon toch niet verder.Ik heb er mij eigenlijk nooit druk om gemaakt en zoals meestal,blijf je zelf rustig dan wachten de meeste ook wel even of keren om.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik zeg dan altijd...effe wachten..

ik roep effe iemand....

dan roep ik het winkelpersoneel...

moeten die dat maar oplossen, want die willen de spullen:D

als ik me eigen aan kom melden....zeg ik dat er bij,

als er iemand komt.......die erdoor wil...roep ik jullie.

en dan lachen ze....tot dat er iemand komt,

en dan lach ikLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

'Goeiemorgen chauffeur, je hebt een goeie bui hoor ik', 'Chauffeur, bij dat je er bent', Wil je eerst koffie?', Goh, wat heb jij mooi werk zeg', 'Dat heb je snel gedaan', Bedankt voor de goede zorgen'. Als ik wil inhalen krijg ik ook altijd snel een gaatje. Zou t misschien aan de kleur liggen?:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
'Goeiemorgen chauffeur, je hebt een goeie bui hoor ik', 'Chauffeur, bij dat je er bent', Wil je eerst koffie?', Goh, wat heb jij mooi werk zeg', 'Dat heb je snel gedaan', Bedankt voor de goede zorgen'. Als ik wil inhalen krijg ik ook altijd snel een gaatje. Zou t misschien aan de kleur liggen?:D:D

Dat denk ik Matthieu...

Behalve in Oost Nederland(Lees = Duitsland) word ik in het algemeen zeer goed behandeld.

Maar die Fransozen zijn dan ook een aardig en beleefd volk...daar kunnen die Duitsers dan weer wat van leren.

Verder krijg ik in Nederland wel eens blikjes frisdrank en tennisballen naar mijn auto geslingerd, haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eigenlijk heb ik er zelden last van...

En ik sta ook wel eens in de weg, al probeer je zo veel mogelijk de doorgang vrij te houden.

Zo heb ik eens op de Slotlaan in Zeist staan lossen. Links waren loshavens, maar ja, 4 luxe wagens erop, dan past de mijne er niet meer bij. Dus midden op de weg, auto op slot, klep open en palletje lossen.

Stonden na een tijdje aardig wat wagens, maar bleven geduldig wachten. Zelfs de bus deed niet moeilijk..

Wat mij op het verhaal van Rotterdam brengt, in de tijd dat ik nog wel eens Kruidvat moest doen.

Sta op een weg, eenrichting, met de oplegger ong 5 cm van een boom af.

Blijk ik op een drukke busroute te staan, maar de eerste 20 bussen konden er best langs, en had de chauffeur twijfels, loop ik even mee om als een paar extra ogen te dienen.

Echter, bus nummer 21 kon er niet langs, alsdus de chauffeur. :rolleyes:

Ik nog gezegd: Er zijn er al 20 langs geweest, dus de 21e past ook. Bussen zijn tenslotte allemaal hetzelfde. Maar nee, het kon niet, en de centrale zou geroepen worden. Nou, ok, dan niet, roep maar, ik ga verder met lossen. :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Echte ruzie heb ik nog nooit gehad eigenlijk.

Soms een korte woordenwisseling, meer niet.

Een enkele keer werd er dan geroepen dat mijn baas wel even gebeld zou worden.

Als ik ze dan vertelde dat mijn vrouw hier weinig invloed op had en dat ze beter mijn werkgever konden bellen werd de discussie toch nog met een glimlach afgesloten:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Echte ruzie heb ik nog nooit gehad eigenlijk.

Soms een korte woordenwisseling, meer niet.

Een enkele keer werd er dan geroepen dat mijn baas wel even gebeld zou worden.

Als ik ze dan vertelde dat mijn vrouw hier weinig invloed op had en dat ze beter mijn werkgever konden bellen werd de discussie toch nog met een glimlach afgesloten:D

Zo werkt het vaak wel: Een beetje humor doet wonderen... :ja::p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou, ik had dat dus afgelopen donderdagin mijn vriendenland Deutschland.

Moest wachten op de weg omdat er al een Belgische collega voor de slagboom stond te wachten.

Dus sta ik aan de rechterkant van de weg te wachten, met de richtingaanwijzer naar links(dat ik de poort in wil), komt er een Duitser aanrijden, haalt me in, en zet zo zijn wagen achter die Belg.

Dus ik toeter, begint die Duitser erg onvriendelijk tegen me te doen en zei dat ik dan maar niet op de straat moest wachten maar de weg blokkeren om achter die Belg te staan.Wat ik daarna ook deed.

Zegt de portier tegen me dat ik niet zo moet reageren en netjes op mijn beurt moet wachten.

Toen ik zei dat die Duitser voorgeschoten was, zei ie dat ie dat niet had gezien...maar dan mocht ik nog niet toeteren en zo reageren.

Vervolgens rij ik, geïrriteerd, het terrein op met een gangetje van 30 km/u begint de volgende Duitser al te zwaaien dat ik te hard rijd...

Erg vriendelijke mensen en ik hoop er ook nog veel te komen...

Nee, dat Duitsland kan voor mij gestolen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

jaren terug stond ik in Deventer zo'n zweedse keuken te lossen en de bestuurder die zijn pkw direct achter mij had gezet stond te tieren en te razen en te dreigen. op een gegeven moment wordt hij op zijn schouder getikt, hij draait zich om en wordt lijkbleek. de bestuurder achter hem was niet zo gediend van zijn getier, geraas en gedreig en ws uit gestapt... dit was werkelijk de grootste bodybuilder die ik ooit had gezien....!!:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis410

in Frankrijk slingeren ze meestal een claxon naar je hoofd:D

echt schelden doen ze daar niet en als wel dan scheld ik in het kerkraads dialect terug en druipen ze meestal af:angel:

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik reed op een landweggetje... en daar moeten inderdaad de auto's de kant in om elkaar te kunnen passeren...

Komt mij een soort van busje tegemoet.... man en vrouw erin. Ik dacht dat ze die ene inham wel zouden nemen, maar nee, meneer reed door waardoor ik moest stoppen om die inham waar ik al zowat voorbij was te nemen. Dus ik gebaarde dat ik niet zo blij was dat ie zo ver doorreed. Komt ie naast me staan en vraagt of ik denk dat ik Jezus ben... Nou dat niet, maar hij duwt door.

Begint z'n vrouw meteen te schelden dat ik een trut ben en die kerel vond dat ik een snol was..... toen heb ik haar ook uitgescholden voor trut en gezegd dat hij een lelijke ouwe viezerik was... en een tikje gas gegeven.... toen besloot hij toch maar door te rijden...

Ik ben totaal niet van de ruzie's maar zij begonnen met schelden... dan scheld ik wel terug...

Normaal steek ik altijd netjes m'n hand op om de mensen die wel aan de kant gaan, te bedanken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Had het pas in Maastricht, zegt een man "vindt u dat normaal dat u hier gaat staan"

Nee meneer, maar zoals u ziet kan ik nergens anders staan, maar doe me best om zo gauw mogelijk weer weg tegaan.

Zegt hij, joh dat is dan jouw probleem, maar ik heb wel wat beters tedoen dan op jouw te wachten, weg met dat ding.

Waarop ik zei.................joh sterf.........pis lul!!!:kill:

Heb toen netjes me werk afgemaakt.

De klant die het van een afstandje lachend gade sloeg zei nog met een knipoog, jij komt zeker uit de buurt van DenHaag.:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Was dat toevallig in Mulheim a/d Ruhr bij V&M?

Nee, in Bocholt bij zo'n grote drankenhandel.

Grote klant van ons dus ik moest verschillende keren mijn excuses aanbieden en nog meer tot 100 tellen.

Maar diep in mijn hart wens ik ze iets anders.

Echt, ik heb een hele grote hekel aan die mensen.Volgens mij ruiken ze dat of straalt dat van me af, want ik heb er weinig mazzel mee.

Zouden er nog transportbedrijven bestaan die nooit en te nimmer naar Duitsland rijden, ook niet transit.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Aan de andere zijde, waar de afdeling planning mee te maken krijgt. Is dat de klant denkt dat hij koning is en er geleverd wordt op momenten dat het hem uitkomt. De winkel gaat om half 9 los en de klant verwacht dan ook meteen dat er een vrachtwagen voor de deur staat te lossen.... en dat verwacht dan niet 1 klant, maar alle 100 klanten van die dag :confused:

Laatst een klant, die had in de Tracking & Tracing van onze opdrachtgever gezien dat hij om 10.10 beleverd zou worden, de chauffeur liep alleen niet zo lekker en het was ondertussen 11.00 uur geweest dus meneer begon maar meteen driftig te bellen. Na een hoop geblablabla aangehoord te hebben (het was niet geoorloofd dat de goederen pas 's middags kwamen want dan moest hij in de winkel staan en niet bezig zijn met laden/lossen) blablabla heb ik hem maar afgescheept met een verhaaltje dat de chauffeur pech had gehad.....

Daarna meteen de chauffeur gebeld met de uitleg: "Je weet het zelf nog niet, maar je hebt net pech gehad LOL, als je -daar en daar- komt maak je er zelf maar een mooi sprookje van" ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden