[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

binnen 24Uur 2x starten.


happy trucker

Recommended Posts

  • Forumlid

Wie weet hoe de Franse regel op dit gebied is?

Ik heb begrepen dat wanneer je bijv. om 08.00U begint en s,avonds om 20.00U stopt om de 9 of 11 Uur rust te maken, je pas de volgende morgen na 08.00Uur mag beginnen, ook al heb je om 07.00Uur je 11 Uur rust op de kaart staan. Of is het zo dat je per dag maar 1 keer mag starten met je dienst. Dus bijv. maandag om 06.00U beginnen, dinsdag om 08.00U en woensdag weer om 06.00U.

Wie weet hoe dit zit in Frankrijk. En waarom doen alleen de Fransen hier moeilijk over, terwijl het rijtijdenbesluit een EU regel is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Na iedere periode van 9 of 11 uur rust begint een nieuwe periode van 24 uur.

In Frankrijk kan dit inderdaad anders uitgelegd worden, echter conform het rijtijdenbesluit 561/2006 staat deze regelgeving vast.

Ik heb hier onlangs een verklaring van ontvangen en zal even proberen deze morgen hier te plaatsten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Na mijn weten mag je niet 2 x een diensttijd starten binnen oo.oo en 24.00 uur.

Ik deed het wel eens zo dat ik om 00.00 uur begonnen moest, ik begon dan een om 23.45 uur om niet met dat probleem temaken te hebben.

Reed dan tot 4 uur snacht's , en begon dan weer om 14.00 uur.

Dit gebeurde alleen bij ritten naar hongarije om daar op een bepaalde tijd te arriveren.

Maar het zou maar zo kunnen dat die regels weer zijn veranderd.

mvg mart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wie weet hoe de Franse regel op dit gebied is?

Ik heb begrepen dat wanneer je bijv. om 08.00U begint en s,avonds om 20.00U stopt om de 9 of 11 Uur rust te maken, je pas de volgende morgen na 08.00Uur mag beginnen, ook al heb je om 07.00Uur je 11 Uur rust op de kaart staan. Of is het zo dat je per dag maar 1 keer mag starten met je dienst. Dus bijv. maandag om 06.00U beginnen, dinsdag om 08.00U en woensdag weer om 06.00U.

Wie weet hoe dit zit in Frankrijk. En waarom doen alleen de Fransen hier moeilijk over, terwijl het rijtijdenbesluit een EU regel is?

Ik zou me er geen zorgen om maken.

Ik doe dat heel vaak de tweede dag vroeger beginnen dan de eerste en heb er tijdens controles in frankrijk nog nooit wat van gehoord.

Terwijl ik me wel scheel heb betaald voor andere dingen.

Groet, Leonard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben er wel voor bekeurd, als je zondagavond vertrekt om 20:00 uur rijdt je tot 24:00 uur, maakt zonder schijf 9 uur rust en vertrekt om 09:00 uur met een nieuwe schijf, kun je betalen, ik wel in ieder geval.

Neemt niet weg dat ik dit morgenavond weer gewoon doe.

Zoals ik begrepen heb moet je de schijf laten 24 uur laten zitten, dus `s maandags om 20:00 mag je pas een nieuwe schijf steken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis410
Na iedere periode van 9 of 11 uur rust begint een nieuwe periode van 24 uur.

klopt! bij ons hebben ze hierover laatst een mailtje gestuurd naar de RVI en die gaven als antwoord dat als je 9u of 11u rust had gemaakt na een bep.diensttijd dat je dan gewoon "opnieuw" mocht beginnen binnen 24u, dus m.a.w je mag meer dan 10 rijuren maken binnen 24u, mits je maar je 9u of 11u rust ertussen pakt!

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
klopt! bij ons hebben ze hierover laatst een mailtje gestuurd naar de RVI en die gaven als antwoord dat als je 9u of 11u rust had gemaakt na een bep.diensttijd dat je dan gewoon "opnieuw" mocht beginnen binnen 24u, dus m.a.w je mag meer dan 10 rijuren maken binnen 24u, mits je maar je 9u of 11u rust ertussen pakt!

gr.Den

Ow, is dat dan veranderd? Eerder mocht je toch als je bijv. op zondagavond tot 02.00 gereden had op maandag max. 8 rijuren hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden