[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

cabine > naar kerstsfeer


pieter90

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik weet dat het vroeg is maar Kerst komt er weer aan haha

nee even serieus, thuis ben ben ik een echte kerst fanaat zowel binnen als buiten, dit wil ik natuurlijk uitbouwen in mijn truck

mijn vraag is dan ook wat kan ik uit die sigaretten aansteker "trekken" met een omvromer (ik moet natuurlijk wel spullen bijkopen (verlichting, kerstmannen, e.d

en dit heeft allemaal stroom nodig dus mijn vraag wat kan een sigaretten aansteker maximaal uitgeven, ik heb ook gekenen voor een omvormer van 12 of 24 volt naar 220 max 500 watt voor 139.50

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik persoonlijk zou het niet met een omvormer naar 220 aansluiten, kan wel hoor maar wil je dat ding de hele dag aan laten staan???

er is zat spul te koop met 24 volt. en met die kleine lampjes gebruikt ie zo weinig stroom dat je sigaretten aansteker het wel aankan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik vind dat ook echt gezellig,maar hou niet van knipperende toestanden of veel kleuren.En dat is dus best lastig te vinden.....

niet genoeg te vinden :eek::eek::eek::eek:

ik heb meer dan genoeg, ik ben een week bezig met opbouwen

kerstmannen die praten, liedjes zingen

knipper lampjes in tientalle kleuren of een kleur

dorpjes en een flexibele kerstboom

en natuurlijk 950 meter lichtslang voor buiten en meer dan 50 kerstslingers voor binnen

als alles hangt in november zal ik een foto plaatsen

heb echt voor een godsvermogen aan spul, speciaal een jaar niet op vakantie geweest om een zooi te kopen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niet genoeg te vinden :eek::eek::eek::eek:

ik heb meer dan genoeg, ik ben een week bezig met opbouwen

kerstmannen die praten, liedjes zingen

knipper lampjes in tientalle kleuren of een kleur

dorpjes en een flexibele kerstboom

en natuurlijk 950 meter lichtslang voor buiten en meer dan 50 kerstslingers voor binnen

ff goed lezen:dat bedoel ik dus net NIET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zet een normaal stopcontact in je wagen met randaarde.

daar heb ik mijn omvormer ook op aangesloten.

wel zorgen dat de plus op een van de twee pinnen komt en de min aansluiten op de AARDE !!

vanaf de zekeringenkast is dat goed te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

spul op 24 volt?? ik heb genoeg ervaring met 220 volt gewoon stekker in stopkontakt en gaan maar hoe krijg ik een stekker in een "sigarettenaanstekergat" (leuk woordt voor scrabble) gewoon stekker afknippen en doorverbinden met een sigarettenaanstekerstekker

de meeste prulletjes die je op 24 volt kunt krijgen worden met een sigarettenaanstekerplug( mooier scrabblewoord) geleverd. even een sigarettenaanstekerstekkerdoosje ( nog een mooier scrabllewoord) kopen waar er een aantal inpassen en je hebt een hele mooie verlichte kerst cabine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zet een normaal stopcontact in je wagen met randaarde.

daar heb ik mijn omvormer ook op aangesloten.

wel zorgen dat de plus op een van de twee pinnen komt en de min aansluiten op de AARDE !!

vanaf de zekeringenkast is dat goed te doen.

ik denk dat ik hier de hulp van de werkplaats maar eens voor inschakel hahahaha

anders komt het nooit goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als jij toch zoveel van dat spul hebt kun jij me vast ook wel vertellen waar ik 1kleurige,niet flikkerende kersttoestandjes kan krijgen.

Ben dol op kerst,dus straks ook in de auto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zet een normaal stopcontact in je wagen met randaarde.

daar heb ik mijn omvormer ook op aangesloten.

wel zorgen dat de plus op een van de twee pinnen komt en de min aansluiten op de AARDE !!

vanaf de zekeringenkast is dat goed te doen.

is zeker goed te doen sindaco, ik heb ook een omvormer naar 220, maar ik ben bang als je dat ding de hele dag aan laat staan dat ie dan geen lang leven heeft. ik gebruik hem meestal voor even tv kijken, of scheerapparaat opladen. maar hij staat nooit de hele dag aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als jij toch zoveel van dat spul hebt kun jij me vast ook wel vertellen waar ik 1kleurige,niet flikkerende kersttoestandjes kan krijgen.

Ben dol op kerst,dus straks ook in de auto.

ik denk op sigaretten aansteker toch of wil je met een omvormer werken

en ik moet ook even zoeken naar dat spul maar ik vind het vast en zeker als ik het gevonden heb laat ik het je weten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Reken alles om in WATTS en je weet hoeveel je kunt aansluiten..

of dat nu in of exlusief een omvormer is....ik weet niet hoeveel watt een sigarettenaansteker door kan laten. Maar als je dat even uitzoekt is het een eitje om te bekijken wat je wel en niet kunt aansluiten, en dan maakt het daarbij niet uit of je het via een omvormer of gewoon 24 volt doet.

--== Freddy =--

ook een kerstfreak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zet een normaal stopcontact in je wagen met randaarde.

daar heb ik mijn omvormer ook op aangesloten.

wel zorgen dat de plus op een van de twee pinnen komt en de min aansluiten op de AARDE !!

vanaf de zekeringenkast is dat goed te doen.

ja dat hebben wij ook allemaal bij ons op de zaak je kan de stekker er nooit verkeerd om in doen en het is beter als zo'n sigarettenaansteker die gaat vroeg of laat toch kapot en dan heb je vuurwerk in de auto:D alle apperatuur gewoon 220 stekker aan zetten is een prima betrouwbare verbinding:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is zeker goed te doen sindaco, ik heb ook een omvormer naar 220, maar ik ben bang als je dat ding de hele dag aan laat staan dat ie dan geen lang leven heeft. ik gebruik hem meestal voor even tv kijken, of scheerapparaat opladen. maar hij staat nooit de hele dag aan

nee de hele dag staat ie ook niet aan, maar als we dvd kijken op laptop dan kan hij toch wel eens 1,5 tot 2 uur continu draaien.

aangezien deze omvormer een interne fan heeft en wel wat koelt valt het met het heet worden nog wel mee.

verder is ie voor de alledaagse dingen en het is lekker makkelijk want alle 220 adapter voor telefoon en laptop enz kan mooi gebruikt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie

Ik heb ook zo'n ding in de auto, en heb laatst even de amperetang erop gezet.

Blijkt dat als ik de laptop erop aansluit, hij maar 0,2 ampere trekt.

Zeer weinig dus.:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je wilt weten hoeveel je uit de sigarettenaanstekerplug kan trekken moet je kijken hoe veel amp er op de zekering staat, of ff in de garage vragen.

Het aantal watt wat je dan aan kan sluiten is Spanning x Stroom of te wel 24 x amp van de zekering.

Als je een omvormer gebruikt is het 230 x Stroom, maar hoeveel je electrische kaarstjes trekken staat op de verpakking vermeld bij W(att) (is de oude benaming) of bij VA (is de nieuwe benaming van opgenomen vermogen)

Hou bij beide een veilige marge aan, je wilt immers licht, en geen warmte alhoewel een knapperend (haard) vuur ook zijn charmes heeft.

Gr. Rob.

ps. Gebruik altijd dikke draden, hoe groter de stroom, hoe dikker de (koper)draad moet zijn, te dik kan eigenlijk niet. te dun en je hebt er een gloeidraadje bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

jaa ik heb het gevonden,

ik ga dat allemaal zeker overwegen maar je hebt ook verlichting in wit dat met een trafo van 220 naar 12 gebracht wordt. volgens mij mnoet dat te solderen zijn op een losse sigarettenplug

maar andere opties staan open

echter heb ik nog geen "kant en klare"auto kerstversiering gevonden (zal wel te vroeg zijn)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden