[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

maut en snelheid in duitsland


Ron Bronsveld

Recommended Posts

  • Forumlid

Hoi,

ik heb een vraagje over de maut en de snelheid op bundesstrasse.

Ik rij nu regelmatig naar Rees in Duitsland en dit "moet" over binnenwegen omdat er geen maut kast in de trekker zit. Kan iemand mij vertellen waar de eerste tolpoort op de snelweg naar Rees zit (A3).Kun je de maut ook eventueel met shellpas betalen. En wat is de max snelheid op de bundesstrasse is ik heb gehoord dat dit voor vrachtverkeer 60 km is, is dit waar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoi,

ik heb een vraagje over de maut en de snelheid op bundesstrasse.

Ik rij nu regelmatig naar Rees in Duitsland en dit "moet" over binnenwegen omdat er geen maut kast in de trekker zit. Kan iemand mij vertellen waar de eerste tolpoort op de snelweg naar Rees zit (A3).Kun je de maut ook eventueel met shellpas betalen. En wat is de max snelheid op de bundesstrasse is ik heb gehoord dat dit voor vrachtverkeer 60 km is, is dit waar?

Waar de eerste tolpoort zit weet ik niet(misschien de grens)

En het klopt dat 60 de snelheid is voor vrachtverkeer op de bundesstrasse.

En voor zover ik weet kun je betalen met een shell pas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoi,

ik heb een vraagje over de maut en de snelheid op bundesstrasse.

Ik rij nu regelmatig naar Rees in Duitsland en dit "moet" over binnenwegen omdat er geen maut kast in de trekker zit. Kan iemand mij vertellen waar de eerste tolpoort op de snelweg naar Rees zit (A3).Kun je de maut ook eventueel met shellpas betalen. En wat is de max snelheid op de bundesstrasse is ik heb gehoord dat dit voor vrachtverkeer 60 km is, is dit waar?

Tolpoorten net als bv in frankrijk zijn er niet.Je betaald of via een betaalpunt waar een kast staat waarmee dat kan.

Automatisch betalen doe je met een ingebouwd systeem wat via gpssignaal werkt.

Binnendoor mag je inde5rdaade niet sneller dan 60kmh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

bij de laatste pomp voor de grens en op de grens zelf zijn altijd mautkasten aanwezig.

Rees kost iets van 4 euro als ik me niet vergis.

Het is ook makkelijk om alvast de terug weg te boeken.

Even de tijd aanpassen zodat je het tijd venster niet overschrijdt.

kan met dkv shell creditcard en soms ook cash betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de maut bij een terminal boeken kan idd via diverse tankpassen , dkv , creditcards en met pin of contant ( via de kasse van tankstation bijv. )

normaal ( als je een obu .. on board unit ) hebt gaat dit idd via de gps.. echter onze buren zijn zo vriendelijk geweest vrij regelmatig een soort detectiepoorten boven de (snel)weg te hangen heb je geen obu kom je op de foto ( ofzoiets) en checken ze of je maut betaald hebt ...

de grens tot rees is niet duur ma klein stukje autohofje bij rees staat ook een terminal dus de terugweg kun je evt daar ook betalen mocht je de tijd terug niet weten of aandurven te gokken ofzo..

let op..

je MOET maut betaald hebben OF een obu hebben voor je de duitse snelweg op mag.. bij wijze van ben je 50 meter over de grens al in overtreding als je nog niet geboekt hebt ( dit kan trouwens ook vooraf via internet door je werk/opdracht gever.

het grootste nadeel van vooraf ( dan wel internet dan wel terminal ) boeken is je zit vast aan dat traject.. ff omrijden ivm file of ander adres enz is er niet bij zonder opnieuw te boeken..

maar met een ritje rees zul je daar weinig last mee hebben denk ik

en idd zoals al gezegd op de bundesstrasse is max 60 ( tenzij dubbelbaansweg gescheiden met een vangrail .. geen berm een vangrail ( dit heeft de polizei me zelf verteld.

succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een automaat in de wagen en als ik duitsland in rij op de A3 hoor ik net voor de eerste afslag een piepje en wordt vermeld dat ik heb betaald.

zelf de jongens die binnenland rijden bij BOSMAN Sheerenberg, deze hebben een atomaat in de wagen omdat je zonder maut niet bij de afslag Emmerich kunt komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast mhkamp
60....... Dan val je om volgens mij:o. Ik heb trouwens meer dan 1 prent in D gehad voor 70/75 op der bundes strasse.

Hmm, hier op de B408 (Rütenbrock - Haren (Ems)) kachelen ze met 80km/h door, en dat zijn niet alleen de Nederlandse aardappelboeren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Binnendoor is het inderdaad wettelijk gezien 60km/uur

Maar als je 70 rijdt zal niemand daar moeilijk over doen.

Ik meen dat een lijst van maut-betaalterminals op het internet te vinden is via de Duitse Maut site.

Behalve "die Polizei" :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Hallowed
Hoi,

ik heb een vraagje over de maut en de snelheid op bundesstrasse.

Ik rij nu regelmatig naar Rees in Duitsland en dit "moet" over binnenwegen omdat er geen maut kast in de trekker zit. Kan iemand mij vertellen waar de eerste tolpoort op de snelweg naar Rees zit (A3).Kun je de maut ook eventueel met shellpas betalen. En wat is de max snelheid op de bundesstrasse is ik heb gehoord dat dit voor vrachtverkeer 60 km is, is dit waar?

Ik rij daar dagelijks, dat stuk binnendoor. Alleen vanuit Dinxperlo

Max. snelheid is 60, wij rijden daar 70. Let wel op, als je langs dat transportbedrijf komt (Hövelmann) onder aan de bult staan ze erg vaak te knippen.

Het is trouwens mogelijk om zonder maut er te komen, dan moet je binnendoor naar 's Heerenberg rijden en van daar uit kun je weer binnen door naar Rees. Dan kom je bij die rotonde, net voor de Rheinbrug uit. Rees ligt dan voor je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Gast johannes70
Maar dat kost daar maar 25 euro......

Deze week een boete binnen gekregen, 15,00 voor de snelheid en 12.50 transactie kosten, omdat het via de bank ging.

En ik heb ze niet eens zien staan ook nog midden op de dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden