[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nieuw Truck- en Transportevenement in 2008


Gast routier

Recommended Posts

ZANDVOORT - In de evenementenkalender van 2008 van het Circuit Park Zandvoort wordt binnenkort een opmerkelijk nieuw evenement opgenomen: het Trucks Power Festival. Het is namelijk 23 jaar geleden dat daar voor het eerst een truckfestival werd georganiseerd, en 15 jaar geleden verhuisde dat evenement naar Assen. Het nieuwe Trucks Power Festival is een initiatief van Trucks Magazine en 402EVENTS.COM (dochteronderneming Telegraaf Media Groep).

De definitieve datum is nog niet bekend, maar het Trucks Power Festival wordt vrijwel zeker gehouden in de maand juni. Het evenement zal duidelijke accentverschillen bevatten vergeleken met andere grote evenementen, zoals het Truckstar Festival in Assen en het Mega Trucks Festival in Biddinghuizen. Dit laatste evenement komt overigens ook uit de koker van Trucks Magazine en 402EVENTS.COM, maar voor Zandvoort wordt uit een heel ander vaatje getapt.

Ronald van den Broek, directeur van 402EVENTS.COM legt uit: ‘Waar het op de andere grote festijnen veelal draait om de gezelligheid op de truckerscamping, ligt het accent in Zandvoort op de activiteiten op de baan en op de paddock. Te denken valt aan modellenintroducties van vrachtwagenimporteurs, een banenmarkt en een truckersmarkt. Op het circuit moet je verder denken aan spectaculaire demonstraties van alles wat ook maar met ‘Power’ te associëren valt: bijvoorbeeld dikke dragster demonstraties en stuntshows. Dus lekker veel brandend rubber, ronkende uitlaten en waar het kan dikke vlammen. Maar natuurlijk ook racetrucks en nostalgische onderdelen waar het circuit van Zandvoort om bekend staat, zoals achteruitrijden en caravanracen. Op grote delen van het circuit staan bovendien honderden vrachtwagens te glimmen en kunnen bezoekers een glimp opvangen en een praatje maken met de (collega-) chauffeurs. En ’s avonds op de paddock natuurlijk een concert met een fantastische topact voor de chauffeurs en de bezoekers. Kortom: het Trucks Power Festival wordt een evenement volop nostalgie, maar met moderne programmaonderdelen.â€

Frans van den Hul van Trucks Magazine vult aan: “Dit initiatief van 402 is natuurlijk fantastisch en als uitgever van het zwaarste blad van Nederland zullen wij graag optreden als mediapartner en medeorganisator. Het is bovendien voor mij persoonlijk erg leuk, omdat ik zelf aan de wieg heb gestaan van de eerste truckshows op het circuit van Zandvoort. Ik ben betrokken geweest vanaf de eerste editie in 1983. Dus ook voor mij nostalgie!â€

Maar het Trucks Power Festival is veel breder te trekken dan een met actie doorspekt evenement in een modern jasje. Ook op commercieel vlak is het Trucks Power Festival een evenement met potentie. Erwin van der Wal (402EVENTS.COM) licht dit toe: “Aangezien er in 2008 geen BedrijfsautoRAI plaatsvindt, zal het Trucks Power Festival voor de transportbranche een zeer welkom evenement zijn. Het is een ontzettend goed platform voor de gehele branche met veel individuele mogelijkheden! Op interactieve wijze kunnen bedrijven met hun doelgroep communiceren, maar ook relaties een ontzettend leuke dag volop actie laten beleven. Denk bijvoorbeeld aan een heuse Truck Experience, waarbij bedrijven aan relatiemarketing kunnen doen!â€

Binnenkort wordt de datum van het Trucks Power Festival definitief bekend gemaakt.

Bron:transport-online.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dochteronderneming van de telegraaf media groep??Is dat niet dezelfde krant die altijd zo kotst op chauffeurs????

Hmmmmm kan me dan de krantenartikelen wel weer voorstellen na t festival.

Gek dat als je een beroepsgroep zo negatief in het daglicht zet,je vervolgens aan die zelfde beroepsgroep een heel evenement wijdt...

Ikke niet begrijpen.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dochteronderneming van de telegraaf media groep??Is dat niet dezelfde krant die altijd zo kotst op chauffeurs????

Hmmmmm kan me dan de krantenartikelen wel weer voorstellen na t festival.

Gek dat als je een beroepsgroep zo negatief in het daglicht zet,je vervolgens aan die zelfde beroepsgroep een heel evenement wijdt...

Ikke niet begrijpen.........

Maar ikke wel:

Chauffeur belachelijk maken in de media verkoopt. Dat is handel!

Diezelfde chauffeurs kopen ook een kaartje voor het evenement.Dat is ook handel.

En als 1 chauffeur over de schreef gaat tijdens het festival, kan het ook weer in de krant, wat dus ook weer handel is.

Zo zie je maar, alles draait om de ping-ping!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid
als we eens oproepen via de media tot een boycot van dit evenement dan komt er misschien wel een discussie los die een positieve uitwerking kan hebben op media berichten erger als nu kan toch al niet:tu:

Ik ben al begonnen met boycotten, als je ziet hoe je aan kaartjes moet komen voor het Truckstar festival, op Assen.

Ik heb na 3x proberen maar bedankt voor mij lidmaatschap op de Truckstar, nou dan weten ze te vinden nadien ben ik 2x gebeld of ik toch weer lid wilde worden, maar ja slechte eigenschap van me stront eigenwijs, mooi niet dus dat ik nog iets wil weten van dat Truckstar, ik kan nog wel effe door gaan met voorbeelden dat het allemaal doorgestoken kaart is ( zoals mooiste truck verkiezing) maar ik wil hier verder geen tijd maar aan verspillen: Dus BOYCOTTEN als het aan mij ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Volgens mij heeft Truckstar naar mijn mening hier NIETS mee te maken, alleen dat zij ooit begonnen zijn op Zandvoort. Het nieuwe evenement wordt ook gebracht als TRUCKS Power Festival: inderdaad van de concurrentie!

Moet zeggen dat ik dit, net als happening van hun in Biddinghuizen, een beetje simpel kopieerwerk vind van het Truckstarfestival:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Maar ikke wel:

Chauffeur belachelijk maken in de media verkoopt. Dat is handel!

Diezelfde chauffeurs kopen ook een kaartje voor het evenement.Dat is ook handel.

En als 1 chauffeur over de schreef gaat tijdens het festival, kan het ook weer in de krant, wat dus ook weer handel is.

Zo zie je maar, alles draait om de ping-ping!

En een chauffeur is handel.Ik denk dat ik maar ga handelen:p:rolleyes:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

....maar af en toe overdrijven er wat mensen hier op t forum.

Niet altijd!!! Laat ik dat voorop stellen: maar er zijn hier ook lui dat als er "vrachtwagenchauffeur" in een krantenartikel staat al gelijk beginnen met teksten als: "hebben wij het weer gedaan!?!"

Sorry hoor, maar als er "automobilist" had gestaan dan reageer ik ook niet met zo'n zelfde tekst.

Af en toe hebben jullie écht gelijk en worden vrachtwagenchauffeurs slecht in de media gerbacht, maar het is niet iedere keer dat er "vrachtwagenchauffeur" staat dat "jullie" als bevolkingsgroep gediscrimineerd worden.

En als het dan in de krant gaat om een chauffeur die zich niet aan rij- en rusttijden houdt dan zijn er ook genoeg lezers die zich bedenken dat dat wellicht niet aan de chauffeur ligt, maar aan zijn/haar baas. Ik in ieder geval wel en ik vind mezelf echt niet zo uniek dat ik denk dat ik de enige daarin ben!

En dan is het ook nog eens zo dat jullie groter materieel rijden dan een automobilist dus je hebt ook nog eens meer risico dat je wat raakt en daar kan een chauffeur niks aan doen. Als je lang bent, loop je meer risico dat je moet bukken, als je een groter voertuig rijdt heb je nou eenmaal meer risico om iets te raken, toch? Dan komt daar ook nog eens bij: het is jullie beroep! Oftewel: je zit vaker op de weg en maakt meer km's dan een kantoor-typ zoals ik. Daarmee hebben jullie ook meer kans op een ongevalletje. Dat is kansberekening en heeft niks te maken met kunde en kennis: "jullie" lopen nou eenmaal meer risico op een verkeersongeval: zo zie ik het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Volgens mij heeft Truckstar naar mijn mening hier NIETS mee te maken, alleen dat zij ooit begonnen zijn op Zandvoort. Het nieuwe evenement wordt ook gebracht als TRUCKS Power Festival: inderdaad van de concurrentie!

Moet zeggen dat ik dit, net als happening van hun in Biddinghuizen, een beetje simpel kopieerwerk vind van het Truckstarfestival:o

De voorganger van 402events was VDB Promotions oftewel Van den Broek promotions. De 'oude' Van Den Broek was en is organisator van het Truckstarfestival te Assen. Later kwamen daar de andere bekende autofestivals als het Japans autofestival, Viva Italia etc. bij. Ook de beginperiode van het 'sprinten' op airstrip Drachten vond min of meer onder hun vlag plaats. Daarvoor hadden ze weer een contract afgesloten met een Amerikaans (Ex) militair die dit in Duitsland had geïntroduceerd. Dit was een aantal jaren terug het antwoord op de illegale streetraces n.a.v. de Fast and Furious hype.

VDB Promotions is nu 402Events en organiseren o.a. evenementen als het Nationaal Oldtimerfestival op Zandvoort omdat het volledige circuit daar gebruikt kan worden i.t.t. Assen. Dat was in het verleden anders maar meer dan een beetje sprinten voor de hoofdtribune zit er veelal niet meer in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden