[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen met zand rijdt kanaal in


theod

Recommended Posts

  • Forumlid

VEGHEL - Op de kruising van de Rijksweg N279 en de Rembrandtlaan in Veghel is rond 11.00 uur een vrachtwagen gevuld met zand te water geraakt. De chauffeur bleef ongedeerd.

De vrachtwagen kieperde tijdens werkzaamheden aan Sluis 4, bij de kruising Rijksweg (N279) met de Rembrandtlaan, achterover het kanaal in. Dat gebeurde toen de 46-jarige bestuurder uit Venray met zijn achterwielen tot op de rand reed en zijn bak omhoog bracht. Omdat de achterklep niet opende drukte het gewicht op zijn achterwielen. Deze verloren de grip en schoven naar achter. De hele vrachtwagen kantelde naar achter en kwam op zijn achterkant klem te zitten tussen de kant en een aangelegde damwand. Daardoor kwam de vrachtwagen recht omhoog te staan met de chauffeur nog in de cabine op meer dan vier meter hoogte. De bestuurder moest door de brandweer uit zijn benarde positie gehaald worden. Hij kwam met de schrik vrij, maar de brandweer moest er wel met een hoogwerker aan te pas komen om de man te bevrijden. Een grote kraan haalde rond 17.00 uur de vrachtwagen uit het water.

bron; klik nieuws

http://uden.kliknieuws.nl/nieuws/81178/vrachtwagen-met-zand-rijdt-kanaal-in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja die hangt er idd erg raar bij. Maar op 4 meter hoogte:confused:. Denk dat ie wel op een meter of 7 a 8 hoogte zit.Nog een geluk dat ze die damwand daar hebben staan,anders was ie er gewoon achterover ingekieperd. De chauffeur heeft wel ff zitten zweten denk ik:ja:

Denk dat de vrachtwagen zelf niet veel schade heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja die hangt er idd erg raar bij. Maar op 4 meter hoogte:confused:. Denk dat ie wel op een meter of 7 a 8 hoogte zit.Nog een geluk dat ze die damwand daar hebben staan,anders was ie er gewoon achterover ingekieperd. De chauffeur heeft wel ff zitten zweten denk ik:ja:

Denk dat de vrachtwagen zelf niet veel schade heeft.

Zover ik het kon zien steunde de achterzijde van de vrachtwagen nog op de oude sluiskade en zijn laadbak inderdaad op de damwanden.

In ieder geval heeft de chauffeur kunnen genieten van de vliegbewegingen van vliegveld Volkel en Eindhoven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het verhaal van de chauffeur zelf;

Jacobs wilde rond 11.00 uur zand in het kanaal storten, maar door nog onbekende oorzaak sloeg de vrachtwagen achterover. “Dat kan doordat de klaphaken niet open zijn gegaan en er druk op de achterklep is gekomen. Of misschien is er wel een deel van de lading in de bak blijven hangen. Wie zal het zeggen? Wat in ieder geval níét zo is, is dat ik te ver achteruit ben gereden, zoals sommige media melden. Dat kan ook helemaal niet, want de achterste wielen stonden nog gewoon op de kant.”

“In eerste instantie dacht ik: wat gebeurt er nou? Daar gá ik… Op het moment dat ik bovenin hing, heb ik me zo min mogelijk bewogen. Ik wist niet hoe de auto stond en wat ‘ie zou doen. Valt ie naar de zijkant? Of achterover, of ploeft ‘ie weer terug voorover? Mijn grootste schrik was dat ik achterover of naar de zijkant zou kantelen. Dan had ik het niet kunnen navertellen, denk ik. Ik heb gewoon heel veel geluk gehad. Ook bijvoorbeeld dat de achterste as niet is afgebroken, of de hefcilinder van de laadbak. Nu kan ik er wel om lachen. Het is gebeurd en het leven gaat verder. Maar ik heb denk ik wél een beschermengeltje.”

bron; http://uden.kliknieuws.nl/nieuws/81201/ik-zag-alleen-nog-maar-lucht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat een maf gezicht zeg :D

Hij stond nog vrij stabiel ook zo te zien.

Die chauffeur zal he wel de rest van zijn leven aan moeten horen:rolleyes:

Mooi verhaal voor op verjaardagen ;)

Zeker een bizar gezicht!

In die positie zit de stoel vast niet meer zo comfortabel:D

Maar gelukkig goed afgelopen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zeker een bizar gezicht!

In die positie zit de stoel vast niet meer zo comfortabel:D

Maar gelukkig goed afgelopen!

Maakt niks uit Marnix ook als een Benz met de pootjes op het asfalt staat zit een aardappelkistje nog beter ...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maakt niks uit Marnix ook als een Benz met de pootjes op het asfalt staat zit een aardappelkistje nog beter ...........

Heb gisteren op m'n eigen verjaardagsfeestje de hele tijd op een bierkratje gezeten. Da's ook niet optimaal hoor!

Maar volgens 1 van m'n collega's: Beter een ster in de voorruit dan in de grille:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb gisteren op m'n eigen verjaardagsfeestje de hele tijd op een bierkratje gezeten. Da's ook niet optimaal hoor!

Maar volgens 1 van m'n collega's: Beter een ster in de voorruit dan in de grille:D

Kijk met zo'n collega kan ik praten wat een sch..tbak..........maar nu maar weer even koppie erbij we dwalen af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben er die dag langsgereden en die wagen stond heel stabiel want op het moment dat ik er langskwam toen waren ze net bezig de kettingen te bevestigen om de wagen weer op het rubber te zetten. Ik moet zeggen het was wel een heel raar gezicht om een wagen zo te zien staan er was ook heel veel publiek die stondt te kijken hoe die wagen weer werdt rechtgezet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden