[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Omstreden Foursons Netherlands Ltd is failliet


Gast Cortrans

Recommended Posts

Gast Cortrans

Omstreden Foursons Netherlands Ltd is failliet image-5619.jpgVAASSEN - Foursons Netherlands Ltd, aan de Emsterweg 90 is dinsdag 12 mei failliet verklaard door de rechtbank in Zutphen. Het omgevallen bevrachtingbedrijf is omstreden, omdat zich dit jaar verschillende eigen rijders en andere gedupeerden, waaronder Stefan Smits uit Venlo, hebben gemeld die nooit hun geld hebben ontvangen. Transport Online heeft daar uitgebreid aandacht aan besteed en Tros Opgelicht heeft voornemens om er een uitzending aan te wijden.

Curator is mr. A. Gras uit Apeldoorn. Als Transport Online hem spreekt blijkt hij naarstig opzoek naar de directieleden van het failliete bedrijf. "Het faillissement is aangevraagd door derden. Daar zit Stefan Smits niet bij. De directie is zover ik weet niet bij de zitting van het faillissement aanwezig geweest. Ik probeer met ze in contact te komen. Het vonnis is één dag oud en ik heb het vanmorgen op de fax gekregen. Ik blijf proberen om met ze in contact te komen", zegt Gras.

En voegt daaraan toe: "Ze zijn verplicht om mij informatie te verschaffen. Daar zit ik om verlegen. Het kan zijn dat ze 'onderwater zitten' en de telefoon niet opnemen. Anders moet ik maatregelen nemen. De rechter-commissaris kan hun oproeping bevelen", legt hij uit. En wil het volgende nog kwijt: "Ik verwacht dat schuldeisers zich in de komende weken gaan melden. Ik kan ze nu niet aanschrijven. Want ik heb niet de beschikking over de crediteurenadministratie."

Gedupeerd

Stefan Smits is één van de gedupeerden. Hij is voor naar bekend 23.000 euro het schip in gegaan. Hij heeft vorig jaar voor het bedrijf in Vaassen gereden, maar kreeg daarvoor niet betaald. Uiteindelijk ging Sydney Folkers van Foursons Netherlands akkoord met een afbetalingsregeling. Er is vierduizend euro afgelost en toen zijn de betalingen gestopt.

"Ik krijg nog 23.000 euro", liet Stefan eerder weten. Sydney vertelde aan Transport Online dat hij wel wil betalen, maar dat zijn klanten niet met geld over de brug komen. Inmiddels is de ltd ter ziele en is de vermeende opvolger op het internet te vinden als weijkersbv.com. "De zoon van Elisabeth van der Weij, die bij Foursons Netherlands betrokken was, is nu officieel de bestuurder. Maar alles lijkt erop dat Sidney en Elisabeth er wederom mee te maken hebben. Mensen zijn voor 150.000 euro gedupeerd. Dat vinden ze blijkbaar niet genoeg. En dus gaan ze gewoon verder", stelt Stefan.

© Transport Online / Marcel van der Voort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit soort zaken, of liever mensen, moesten ze opsluiten en nooit meer een bedrijf laten oprichten, wat voor bedrijf dan ook! :mad:

Er zijn er veel te veel die op deze manier werken, en steeds maar weer onder een nieuwe naam hetzelfde geintje flikken :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Erik-dl: daar heb je gelijk in maar van de andere kant begrijp ik ondernemers niet die met een dergelijke toko in zee gaan. Toen dit verleden jaar speelde lag het werk bij gerenomeerde opdrachtgevers voor het opscheppen, waarom dan met bedrijven a la Foursons in zee gaan?

Iemand haalt z'n vakbekwaamheid wat toch een vrij pittige opleiding is en bepaald na gedegen huiswerk wat voor trekker hij wil hebben en tegen welke prijs. En dan gaan we zonder een fatsoenlijk onderzoek met een opdrachtgever zaken doen.......:confused: Vind ik vreemd.

Iemand die mij dat uit kan leggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@Erik-dl: daar heb je gelijk in maar van de andere kant begrijp ik ondernemers niet die met een dergelijke toko in zee gaan. Toen dit verleden jaar speelde lag het werk bij gerenomeerde opdrachtgevers voor het opscheppen, waarom dan met bedrijven a la Foursons in zee gaan?

Iemand haalt z'n vakbekwaamheid wat toch een vrij pittige opleiding is en bepaald na gedegen huiswerk wat voor trekker hij wil hebben en tegen welke prijs. En dan gaan we zonder een fatsoenlijk onderzoek met een opdrachtgever zaken doen.......:confused: Vind ik vreemd.

Iemand die mij dat uit kan leggen?

Gouden bergen beloven hè... Simpel eigenlijk...

Ik heb iets dergelijks in loondienst ook meegemaakt.

22 werkdagen gehad, toen ik het voor gezien hield. En toen ruim 3500 guldens te weinig uitbetaald gekregen. Mooi naar kunnen fluiten.. :mad:

En maar mooie praatjes verkopen, terwijl hij weet dat hij glashard staat te liegen... :hamer::hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gouden bergen beloven hè... Simpel eigenlijk...

Dat bedoel ik nou........ als je in dat soort praatjes tuint moeten desbetreffenden zich misschien af gaan vragen of ze geschikt zijn voor het ondernemersschap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden