[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Harde Magnum


G@nj@

Recommended Posts

  • Forumlid

hi

ik rij met een renault magnum en die bolt wel heel hard

wanneer ik solo moet rijden davert alles van mijn tafeltje

onlangs was er een chauffeeur die me zei dat ze dit konden regelen in de werkplaats

weet er soms iemand hoe ze dit doen ?

want mijn baas zal daar geen geld willen voor uitgeven

misschien kan ik dat zelf wel doen als iemand mij zegt hoe

greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sjoeke

ik neem aan dat je met solo rijden bedoelt: met de losse trekker?

Ik heb geen Magnum maar herken het wel. Scania schudt enorm als je met losse trekker rijdt, dat heeft met de luchtvering van de cabine te maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik rij met een renault magnum en die bolt wel heel hard

Wat bedoel je met "bolt"?

Vroeger, bij een andere baas, reed ik vaak ook grote afstanden solo, bijvoorbeeld afkoppelen in Zeebrugge en via een hobbelige expressweg terug naar Nederland. Dat is inderdaad geen pretje in een Scania. :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Harde Magnum.......... dat roept hoge verwachtingen op bij dames. En sommige heren:D:D.

Sorry.

Misschien dat je de luchtvering wat moet verzetten, er zit een arm met een verbinding naar je achteras. Die kun je, als er niks veranderd is, in verschillende standen zetten, beetje experimenteren.

Hetzelfde idee zit ook onder de cabine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoi..

Van "oudere" magnums is bekend dat ze kunnen bokken en stoten tijdens het rijden, dit kan diverse oorzaken hebben;

1. de kantelcylinder is niet geheel ingedrukt (dus even door pompen na het terug kantelen van de cabine).

2. de rubbers waarop op de einddemping van de cabine rust/stoot tijdens het terugveren kunnen vesleten zijn of hard geworden (rubbers vervangen).

3. de luchtveringsbalgen van de cabinevering zijn lek of staan verkeerd afgesteld. (reacte stangen stellen of balgen vervangen).

4. één van de veerpunten kan defect zijn waardoor de vering op 3 ipv 4 punten aankomt, hierdoor gaat de cabine scheef veren, waardoor de cabine geleide beugels geraakt worden (dus slecht veren)

5. vering van truck opzich kan niet goed zijn, daar door rammeld alles door naar de cabine.

Dit zijn maar een aantal zaken die het kunnen veroorzaken, maar vergeet niet dat de Magnum Cabine "los" boven op het chassis staat en dat voor een juiste demping alle vereisten optimaal op elkaar moeten aansluiten. In dien dit het geval is zou het een comfortabele auto moeten zijn.

Wij rijden al een aantal jaren met diverse Magnums maar hebben de problemen zelf tot nu toe nog niet gehad. (op een niet voldoende terug gepomtje kantel cylinder na dan! maar daar ben je zelf bij!)

succes ermee,

Mark

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Niet een trekker (4x2) rijdt echt lekker solo.

Ongeacht het merk. Kern van het probleem is dat je hoe dan ook bovenop de vooras zit. Is gewoon niet ideaal. The best seat in the house is tussen de assen, zoals bij een personen auto.

Maar dat gaat niet lukken met een Europese truck.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

tourwagen gaat ook mooi hoor, zit je er 2 meter overheen en geen centje pijn met drempels of wat dan ook. Volledig luchtgeveerd en dan nog een geveerde stoel. Die paar keer dat ik dan op de XF rijdt valt het comfort elke keer weer zwaar tegen :o

Maar op de tc's zit ook een lastregeling, wordt vering niet bijgeregeld aan de hand van de belasting op de assen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden