[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Onderzoek naar supportersvervoer


Tuinkabouter

Recommended Posts

  • Forumlid

Dinsdag 19 mei 2009 | 03:17 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 19 mei 2009 | 17:19

Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten

ENSCHEDE - De politie Twente gaat in samenwerking met justitie en FC Twente onderzoek doen naar strafbare feiten rond de twee supportersbussen waarvan de 110 inzittenden zondagmiddag nog voor de KNVB-bekerfinale zijn teruggestuurd naar Twente.

Aan de hand van de uitkomsten van dat onderzoek, die binnen twee weken zijn te verwachten, wordt bekeken of zaken vervolgbaar zijn en of het Openbaar Ministerie daadwerkelijk verdachten voor de rechter daagt.

Met FC Twente zal dan worden besproken welke maatregelen de club kan treffen tegen de betrokken aanhangers en om vernielingen door Twente-fans in de toekomst te voorkomen. Stadionverboden worden niet uitgesloten.

Het besluit tot het onderzoek is de uitkomst van een gesprek dat burgemeester Den Oudsten en zijn adviseur openbare orde en veiligheid gistermiddag hadden met de politie en FC Twente.

De ruim honderd supporters werden door de Rotterdamse politie teruggestuurd omdat zij de twee bussen zouden hebben vernield. De fans verkeerden onder invloed van alcohol en drugs. In de bussen is cocaïne aangetroffen.

Een dubbeldeksbus liep ernstige schade op die op 30.000 tot 40.000 euro wordt begroot. De schade is vooral ontstaan doordat urine en bier overal tussendoor sijpelden. Ook zijn peuken op de vloer uitgetrapt. De slaapcabine van de chauffeur werd als urinoir gebruikt. De betrokkenen zijn in Rotterdam door de politie gefotografeerd en hun gegevens zijn doorgegeven aan de collega's in Twente. In Enschede werd een noodbevel uitgevaardigd om te voorkomen dat de supporters zich bij terugkomst in Enschede naar het centrum zouden begeven.

-------

Bron: http://www.tctubantia.nl/regio/twente/4 ... ervoer.ece

In de Tubantia stond dat het een enkeldekker van de OAD betrof en een dubbeldekker van Kassing.

Toegegeven, wel een keer andere vorm van transport dan gebruikelijk hier ;)

Ohja needless to say maar volgens de pax viel het allemaal wel mee, hij was hooguit een beetje vies...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

natuurlijk, wie van de heren auteurs was erbij aanwezig? de genoemde schade bedragen lijken mij nogal aan de hoge kant, en op een paar kleine misstanden na lijkt dit meer op een storm in een glas water.

Belachelijke berichtgeving weer!!!:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou, ik heb de desbetreffende chauffeur gesproken maar het interieur was behoorlijk verbouwd. 92 zitplaatsen, nu zullen ze niet allemaal kapot zijn in de zin van fysiek kapot maar probeer jij maar eens zeiklucht en -vlekken uit je matras te krijgen...

't zit 'm meer in dat je de bekleding niet meer mooi krijgt dan dat ie fysiek kapot is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou, ik heb de desbetreffende chauffeur gesproken maar het interieur was behoorlijk verbouwd. 92 zitplaatsen, nu zullen ze niet allemaal kapot zijn in de zin van fysiek kapot maar probeer jij maar eens zeiklucht en -vlekken uit je matras te krijgen...

't zit 'm meer in dat je de bekleding niet meer mooi krijgt dan dat ie fysiek kapot is.

Er werd in het artikel gesproken over € 30.000 á € 40.000 schade, leg eens uit is dat fysiek of irrieel?

Nee ik praat de gedragingen en de uitlatingen van de supporters die dit veroorzaakt hebben niet goed, maar de manier waarop het in de media onder de aandacht gebracht word is zwaar overtrokken.

Tevens is er een hele grote groep ECHTE supporters de dupe geworden van de misdragingen van een aantal individuen. Ik betreur de gang van zaken daarom ook. Maar om een dergelijk schade bedrag te noemen is gewoon klatertaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er werd in het artikel gesproken over € 30.000 á € 40.000 schade, leg eens uit is dat fysiek of irrieel?

Nee ik praat de gedragingen en de uitlatingen van de supporters die dit veroorzaakt hebben niet goed, maar de manier waarop het in de media onder de aandacht gebracht word is zwaar overtrokken.

Tevens is er een hele grote groep ECHTE supporters de dupe geworden van de misdragingen van een aantal individuen. Ik betreur de gang van zaken daarom ook. Maar om een dergelijk schade bedrag te noemen is gewoon klatertaal!

De OAD-bus is ten onrechte teruggestuurd. De Kassing-bus (de dubbeldekker) was echter dusdanig versmeerd en het braaksel en de urine waren in de bekleding getrokken.

Nee, het was niet fysiek kapotgescheurd, gestoken of in de fik gezet (ook vrij "normaal" bij supportersvervoer) maar laat maar eens een paar banken opnieuw bekleden, nieuwe vloerbedekking leggen, de slaapcabine opnieuw bekleden, nieuwe matras enzovoorts. De nieuw afgeleverde dubbeldekkers hebben een capaciteit van 92 zitplaatsen, deel dat eens door 2, dat zijn 46 banken.

Bij mij is dit jaar op een wintermeerdaagse een bank kapot gebroken, vanhool rekent 800 euro per bank. Als ze allemaal vervangen zouden zijn, is dat een kostenpostje van 36.800 euro. Nieuwe vloerbedekking erbij, uurloon van een schoonmaakploeg en bekleders e.d. en nog wat kleinigheidjes (bagagenetjes, leuningen, spiegels, andere uitstekende delen, die moeten het standaard ontgelden) en dan denk ik dat je met 30.000 een vrij reëele prijs hebt. Waarbij ik er vanuit ga dat het bovenin erger gesteld was dan onderin, wegens het gebrek aan toezicht boven. Er hangt wel een cameraatje, maar die komt maar ongeveer tot het midden.

ter illustratie heb ik wat foto's van een busritje van 10 minuten, disco afvoertje, het welbekende "rondje om de kerk":

*klik*

Kapotte asbakken (ondanks dat ze wegens het rookverbod zijn dichtgeschroefd met 1-richtingparkertjes), kapotgetrokken gordijnen, kapotgetrokken gordels, smeerzooi (met 2 man 3 uur aan het poetsen geweest) en dat was nog maar een klein busje voor 36 passagiers). De gordels zien er niet kapot uit, maar de spanners hebben wel het loodje gelegd en moeten dus vervangen worden. Vele kleintjes maakten ook daar 1 grote, de desbetreffende groep heeft een leuke rekening gepresenteerd gekregen en sindsdien gedragen ze zich keurig.

Verkijk je er niet op wat je aan interieurschade aan kunt richten en wat die kleinigheidjes kosten om te laten herstellen! Bij krassen in het interieur wordt meestal ook het paneel vervangen, die zijn ook niet bepaald gratis.

Ik heb de bus niet gezien, wel de kassing-chauffeur gesproken en die 30.000 euro komt op mij wel geloofwaardig over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Zo...even een update over de Kassing-dubbeldekker.

Deze staat 3 weken na dato compleet gestript bij VanHool in België. Doordat de urine en kots en de daarbij behorende zuren overal ingetrokken en doorgelekt is, wordt er het volgende aan gedaan:

-Het interieur is compleet gestript

-Een deel van de bekabeling van het computerruim voor naar de motor achter wordt vervangen

-de tussenvloer is eruit omdat die doorlekte, deze wordt vervangen

-de honingraat vloer van het onderste dek is verwijderd, wordt gestraald, gespoten en opnieuw getectyleerd

-hezelfde geldt voor de slaapcabine

-de bus wordt geheel opnieuw bekleed

-waar nodig worden delen van de bus opnieuw getectyleerd, overal waar urine heeft gezeten dus.

Verder staat de bus nu dus ook al 3 weken stil, en een tourwagen levert zo ongeveer 1200 euro omzet per dag op. Geen netto-winst, maar de omzet mis je dus ook. Snel gerekend mis je nu al 25.200 euro omzet, zeker omdat de periode half mei - eind juni het seizoen is waar het geld moet worden verdiend. Tel de schade er bij op en dan kom je heel erg dicht bij die 50.000 euro

En dat voor een dubbeldekker van 1 of 2 maand oud...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
vervoer ze maar in veewagens, per spoor of over de weg maakt niet uit.

dan kunnen ze elkaar vernielen want aan die wagens zit niet veel wat je kunt slopen.

en ook het verzeiken van het interieur voorkom je zo.

LOL LOL LOL LOL

stuur je een mail aan de knvb zullen er wel oren naar hebben en die veerijders hebben ook een leuk dagje uit biertjeLOLLOLLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

sorry hoor maar om voetbalsupporters met veewagens te vervoeren. in de jaren 40/45 vervoerde ze ook mensen in veewagens. voor sommige supporters (nouja supports, hun gaan alleen mee om rotzooi te trappen) zou het een goeie oplossing zijn. maar er zijn nog zat supporters die zich wel normaal kunnen gedragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden