[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Problemen AH, leedvermaak bij vervoerders


mark

Recommended Posts

  • Forumlid

Veel wegvervoerders reageren bij TTM met het nodige leedvermaak op de logistieke problemen bij supermarktketen Albert Heijn. De reacties die de beroepsvervoerorganisatie heeft verzameld, komen er op neer dat het bedrijf nu een koekje van eigen deeg krijgt.

Veel transporteurs zeggen jarenlang tot de laatste druppel uitgeknepen te zijn door de grootgrutter. Bovendien was de behandeling van de chauffeurs op de DC's van Albert Heijn slecht. 'Je mocht er niet eens naar de WC', aldus een vervoerder.

Volgens de bedrijven heeft Albert Heijn de problemen aan zichzelf te wijten. ‘Wij als transportbedrijf kunnen direct meer auto's inzetten. Maar de tarieven, wachttijden en de behandeling van chauffeurs bij hun DC 's weerhouden ons daarvan. Ook is met dit soort DC's geen fatsoenlijke communicatie mogelijk! Arrogant zijn ze. Op dit moment zijn er betere alternatieven. Relaties die ons wel goed betalen en behandelen’ , schrijft een vervoerder.

'Wij rijden niet meer voor Albert Heijn en trouwen ook niet voor Aldi, Lidl en C1000. Wij en onze chauffeurs vinden dit prima. Alleen als men zich wil aanpassen en samenwerken kunnen we de deur weer op een kier zetten. En dat zullen ze eerst een moeten laten zien', verklaart een andere wegvervoerder.

‘Een chauffeur wordt bij AH als hond behandeld, bij problemen krijgt de chauffeur altijd de schuld. Ik heb hier zelf de nodige ervaringen mee gehad bij de groentecentrale van AH in Barendrecht. Voor een rit stond een vaste vergoeding, wachttijden of andere problemen zoals file's werden niet vergoed. Als een medewerker van een filiaal zich had verslapen en de rit hierdoor uitliep, was altijd de schuld van chauffeur en de extra tijd werd niet vergoed.’

‘Jarenlang waren toeleveranciers én vervoerders voor AH een populaire bezuinigingspost. Transporteurs zaten door de tegenzittende economie en Oost-Europese concurrentie al in het nauw en moesten wel toegeven. Inmiddels zijn we een paar jaar verder en nieuwe chauffeurs laten hun gezicht niet meer zien. Jonge jongens en meiden gaan liever iets anders doen. En geef ze eens ongelijk.’

Albert Heijn zegt in een reactie aan TTM niemand te willen beschuldigen en naar oplossingen te blijven zoeken. De enorme groei van Albert Heijn, krapte op de arbeidsmarkt, recente problemen bij leveranciers en de drukte op de weg, zijn de oorzaken van de problemen', aldus een woordvoerder.

Bron: nt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ga maar is Aldi Duitsland rijden.Mijn oude werkgever heeft het een keer gedaan toen nooit meer Ik heb op een andere plaats gelost.Rekening Aldi.

Zo kan het ook Kwam met tomaten van Bulgarijen af.Was een dag te laat en daar begon het al mee.Ik had geluk die werkgever was er heel gemakelijk in En dat verwachte ze niet.

Maar in Nederland ze zullen toch beter moeten sammen werken.En anders zelf op halen.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Laten we eerlijk zijn, dat hele levensmiddelenkanaal is toch al jaren ziek? Ze branden elkaar af, piepen dat het slecht gaat, betalen personeel een minimumloontje... iemand nog meer?

Inderdaad ben je als chauffeur op een DC een nummer (uitzonderingen daargelaten), maar ga eens een dagje Makro lossen: dáár word je vrolijk van!

Aan de andere kant: de firma's Loos, Appel, Ambrosius etc. zijn groot geworden met of door Appie, daar weten ze hoe het moet schijnbaar! Vele collega's maken daar hun kilometers.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast marsipulami
pallets mag je ook al niet meer ruilen. die ben je dus kwijt. Lading van 32 euro pallets.. Foetsie... weg pallets...geen palletbon....nix

ik weet niet waar jij dan bent geweest maar in delfgauw altijd netjes omruilen alleen niet waar je lost moet je weer rondje voor rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 Euro's :confused::confused::confused: en geen palletbon??

Daar ben je toch zelf bij??

Anders maak je zelf toch een vrachtbrief of aantekening dat je geen pallets mee retour heb gehad.JUIST bij die grote bedrijven!

Eurocheps ben je gewoon kwijt bij de ah, chep euro,s in de volksmond blauwe eurochep, die kan je omruilen of een palletbon voor krijgen, dus er moet gewoon ten aller tijde op eurochep worden aangeleverd, want op gewone euro aanleveren, betekent spekken van de geldkas van de albert hein...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 Van mijn colega's komt bijna elke dag bij A.H en krijgt altijd een palletbon.Je moet er wel om vragen want uit hun eigen geven ze hem niet maar ze doen er absoluut niet moeilijk om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albert Heijn zegt in een reactie aan TTM niemand te willen beschuldigen en naar oplossingen te blijven zoeken. De enorme groei van Albert Heijn, krapte op de arbeidsmarkt, recente problemen bij leveranciers en de drukte op de weg, zijn de oorzaken van de problemen', aldus een woordvoerder.

Bron: nt.

??????Wat een rare argumenten?:confused:

In plaats dat dit soort bedrijven eens een hand in eigen boezem steken, proberen ze nog excuses te vinden, om er onderuit te komen.

Gewoon kinderachtig dus!

Die aap komt toch wel uit de mouw, en dat kan nog wel eens sneller zijn, dan men denkt.

Wie wil er nu dat werk nog doen.

Zowel vervoerders niet, als chauffeurs niet, uitzonderingen daargelaten.

Dat merkt de klant straks echt wel!

Of er moet ineens heel veel veranderen, maar dat geloof ik niet, want in de hele branche werkt het zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...
  • Forumlid

....om even een oude discussie op te halen over de grote jongen uit Zaandam.

Ik hoorde vandaag van diverse kanten dat het weer niet goed gaat bij de firma AH. Met name de winkelbelevering en uiteraard krijgen de chauffeurs hier alweer de schuld van. Is hier meer over bekend?

Het betreft vooral het DC in Tilburg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit soort ellende is in Duitsland bij de Aldi's,Lidl's,Kaufland's enz enz toch al vele jaren zo,je wordt er als een zwerver behandeldt. In Nederland vond ik het altijd wel meevallen maar de laatste paar jaar denkt de gemiddelde loodsmedewerker bij de dc's ook dat de chauffeur z'n slaafje is en dat ie z'n frustratie over het feit dat ie thuis nix te vertellen heeft lekker op de chauffeurs af kan reageren..

En dan vinden ze het gek dat er geen jonge jongens en meiden meer op de auto willen,ik ben zelf van de auto af gegaan omdat steeds minder leuk werd (mede door de behandeling van de chauffeurs bij de meeste grote bedrijven)en omdat het me stak dat het salaris ver onder de maat was voor de hoeveelheid gezeur die je naar je toe gegooid krijgt.

Rij nu nog wel eens voor de hobby bij bevriende transporteurs in de bloemen of in de groente en het valt me op hoe hard en zakelijk het moet bij de meeste laad/losadressen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik loop regelmatig tegen het probleem met mn diensturen aan bij het lossen op AH dc's in de avond.

Bij aankomst zit ik dan aan de dertien diensturen....vervolgens wordt je 2,5 uur in de wacht gezet voor dat je kan lossen en overnachten op het dc terrein is niet toegestaan.

Als ik dan klaar ben en op de truckstop 10 min. verderop sta zit ik dik aan de zestien uur.

De portier waar ik dit aan vermelde zegt: Ja dan moeten ze geen chauffeur sturen die krap in zn uren zit.......Ja lekker, als we zo gaan rekenen doe je dus helemaal geen ruk meer op een dag.

Het wordt veroorzaakt door personeel tekort en ruimte gebrek bij AH.

Je ziet zeven dock's vol staan met handel, en dit wordt vaak weggereden door 1 heftruckie die met elke pallet 5 min weg is.

Nou is het in NL wel te overzien.....als de agent er geen begrip voor op kan brengen kost het 135 euri.

Maar ik kom ook regelmatig bij onze zuiderburen, en daar kost het 1900 euri.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden