[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

3540 eurie's


arrian

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik ben 2 wkn geleden bij de grens van Lille naar Belgie aangehouden op het douane terrein,pasje afgeven en tacho werd uitgelezen......ok niks aan de hand, af en toe iets teveel gereden, Tilburg laden en lossen in Accrington UK is ongeveer 11 rijuur(11.10 min)

Toen kwam hij hoor : VERY DANGEROUS CAR!! huh? hoezo?( op mijn beste Engels) wat bleek..het begon dat ik op konningedag al binnen was en dus tot zondag vrij was.

Op zondag ging ik eruit, maar was de accu leeg( stroomonderbreking op tacho)

auto gestart en rijden richting Parijs.

De man dacht dat ik met een knop aan het rijden was....ja mijn auto gaat 90 op cruise en met gas bijgeven op pedaal 92( erg hardLOL)

Ik moest dus blijven staan tot dinsdag want dan konden we bij de daf in Lesquin terecht om te zoeken naar een knop, die dag heen en weer naar politiebureau gereden( daf bleef staan bij de dealer) hele dashboard is eruit geweest en einde van die dag stond alles er weer in...dus dacht dat ik weer kon gaan....dus niet, want volgende dag moest ik naar Lesquin naar een tacho center om de tacho opnieuw te laten ijken want mijn computer van de auto is dus op 90 afgesteld nu.

Ik reed dus die woendag pas tegen de avond weg uit Frankrijk, ze hebben dus ook niets kunnen vinden,maar kreeg dus wel een boete van 3540 euro!!!! omdat de computer op 92 stond......is dit zot of niet?

Kun je hier nog iets tegen doen, want het is een boete en de dealer( a 85 p/u) betalen en je tacho laten ijken( 392 euro)

gr Arrian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat is terug zoiets van eerst vragen voor sneller te doen rijden en als ze dan gepakt worden de garage lastig vallen, als je niks vraagt gaan ze het niet doen, dus ik vind dat die garage niks zou moeten betalen.

Ben ik niet met jou eens.

Als er iemand op de rechterstoel zit en aan jou vraagt harder te rijden krijg jij toch ook de prent en niet hij en betalen zal hij die ook niet voor jou.

Net zoals de chauffeur verantwoordelijk is voor zijn gedrag onderweg is de garage verantwoordelijk voor het gedrag op die momenten dat het voertuig daar binnen staat, ze weten dat het niet mag dus afblijven met die vingers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben het met usacandyman en theod eens, heb alleen verteld hoe dat destijds is afgehandeld. De meeste monteurs zijn bv niet bereid je begrenzer ruimer af te stellen, omdat dat hen van bovenaf verboden wordt, heeft weer met de regeltjes van ijking enz te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rimero, als je met kale banden gaat en je laat hem terug juist eiken voor daarna nieuwe banden te steken, dan is je wagen nog juist afgesteld en zal ie geen 90 tekenen op tacho, maar als jij met kale banden gaat en je laat dan de snelheid hoger zetten , dan zien ze het wel, want enkel de snelheid hoger zetten is maar 1 minuut werk, computer aanhangen e, op de snelheid zetten dat je wilt( als de dealer het al wilt doen ), en dat van die banden ben ik 200% zeker, want ik heb het zo gedaan in Belgie, en iedere keer als de wagen naar de keuring moest gaan kreeg ik telkens een groene kaart omdat die juist was afgesteld volgens hun toestel , en in belgie worden ze gecontroleerd op snelheid in de keuringstations. De wagens die onder de baan gecontroleerd worden gebeurd met een toestel en dan kijken ze of het plakkaatje in de wagen is bevestigd de zelfste afstelling geeft van hun toestel, zo niet , dikke boete en naar een dealer voor juist te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat ik sowiezo niet snap is waarom die auto op 92km/h afgesteld staat, je krijgt er een dikke boete voor das duidelijk, maar waarom dat risico lopen voor 3km/h???

Da's om die irritante Duitsers in te halen die hem altijd naar de 90 trappen als je er voorbij wilt.:angel:

Bij mijn vorige werkgever hebben we daar een soortgelijk geval gehad met een Volvo die 94 liep. Kostte ook rond dat bedrag, en is door de garage hier betaald na veel heen en weer gedoe, omdat zij niet af mogen wijken van de gestelde 89km/u.

Bij iedere factuur een paar tientjes extra en die boete is zo terug verdiend:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

tja, ik rij iid altijd 90 in het buitenland, en 92 als ik er een beetje snel langs kan gaan zonder dat de auto's gaan toeteren, nu gaat dat niet meer:mad:

En het was erg lekker als ik in de UK aan het rijden was, vaak laden Til;burg en dan door naar Callais en door naar Accrington, toch al gauw 11 rijuur, zal nu niet echt veel uitmaken qua tijd,maar was wel prettig.:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast rik.bos

dat je in frankrijk en nog andere landen 90 mag is een tolrantie.

de wet is in heel europa daar waar ze km meten 80 km.

in england rekenen ze in miles dus dat weet ik niet ik dacht dat het 65 miles was. maar ook hier is de tolerantie van pas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hoe kom je daar bij Rik, in Belgie is de snelheid altijd al 90 geweest, in Frankrijk was het vroeger 80 en hebben ze het nog veranderd naar 90 voor die Europese unie er was, Spanje was vroeger 100 en die hebben het dan terug gebracht naar 90 , ook voor de europese unie er was, als jij in de wetgeving van Belgie kijkt is de max snelheid voor trucks in B 90.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Feit is dat een Nederlandse wagen een maximum heeft van 85kmh op de begrenzer (89 ivm tolerantie) Dat je in andere landen harder zou mogen staat daar helemaal buiten. Op de calibratiesticker staat namelijk alle info waar de tacho aan zou moeten voldoen (lees ook: bandenmaat in bericht van de polen).

Wat betreft de maximumsnelheden voor zover ik ze weet.

NL 80

BE 90 adr 80

FR 90 adr 80

DE 80

GB 90 (55 mijl)

als iemand aanvullend heeft, graag.

bewerkt door Big Red 1
iederein maakt wel uns tickvouten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Europeese regeltjes schrijven al sinds de invoering van de begrenzer voor vrachtauto's boven de 12 ton voor dat deze(overal in Europa) ingesteld dient te zijn op MAXIMAAL !!!!!! 87 km per uur. De toegestane maximumsnelheden ( 90km/u)vallen binnen de toegestane afwijking (3%).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wel , als jouw wagen effectief 90 kan , ga dan maar eens naar de keuring in Belgie, die word zonder pardon afgekeurd, eenmaal die wagen sneller gaat dan 89 gaat er een rood lampje of iets branden bij dat controle spel , zelfs al op 89.1 en dat betekend in belgie een rode kaart, dus terug naar de dealer.

In belgie word dus wel degelijk de begrenzer gecontroleerd met een toestel , loodje er toevallig af op de plaats waar ze dat toestel inpluggen onderaan de wagen en dan heb je nog grotere problemen. Ik weet niet op wat dit reageerd want ik weet dat mijn wagen op de rollen met nieuwe banden 91.1 ging , en nooit geen problemen met gehad op de keuring, de tacho van mij toonde wel niet sneller aan dan 89.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

:p

Wat betreft de maximumsnelheden voor zover ik ze weet.

NL 80

BE 90 adr 80

FR 90 adr 80

DE 80

GB 90 (55 mijl)

als iemand aanvullend heeft, graag.

VS 120 75 mijl:p:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Oh, geen begrenzers, als ie 200 km gaat, dat is OK.:p

Oei oei, die CD is een gemeen menneke. Maar Big Red vroeg er zelf om.............. Big Red is trouwens een frisdrank hier. Best wel lekker, veel prik.205pxbigredbottle.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat ik sowiezo niet snap is waarom die auto op 92km/h afgesteld staat, je krijgt er een dikke boete voor das duidelijk, maar waarom dat risico lopen voor 3km/h???

Omdat 3 km/h op verre ritten toch wel veel uitmaakt, maar dan praat ik over 2x 4,5 uur, en aangezien de cao onderhandelingen zijn afgerond, en iedereen ivm met de crisis geen donder te doen heeft kunnen we gewoon gas geven:tu: en ben je lekker snel weer thuis, dus wel lekker die 3km/h extra, en wil je die (illegale) 3 km/h extra niet rijden??? Dan sluit je je lekker aan in de rij van kansloze 80 rijders, want als ik in een rij wil rijden ga ik wel bij de NS werken, maar ja ieder zijn smaak ik vind het wel prettig die 3km/h extra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je per uur krijgt betaald, en je rijd harder dan toegestaan, dan ben je een dief van je eigen portomonnee.

Toen ik nog in NL woonde en werkte reed ik altijd streep 80. Lekker relaxed en je hoef de hermendad niet te vrezen.

Meer dan eens aangehouden in D, en lieten mij altijd direct weer gaan.

Mijn probleem was meer 15 of 20 uur rijden aan 1 stuk............:D:D:D

Maar dat was eigenlijk een universeel probleemLOL.

Net zoals biertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden