[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Wat is het beste containerchassis????


JWZ

Recommended Posts

  • Forumlid
Hoe vaak lopen jullie trouwens aan tegen een te zwaar beladen trekas. Dus teveel gewicht voorop? (Het is mij inmiddels duidelijk geworden dat dat voornamelijk speelt bij 45ft containers).

Wat zijn jullie ervaringen hieromtrent?

-

volgens mijn baas heb ik een 25tons trekas (VOLVO) dus nooit geen probleem en altijd om de weeglus heen

gr erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan heb jij zeker een 3 assige trekker of niet erik

was dat maar zo gewoon een fh12 4x2 met een d-tec flexitrailer en af en toe een combitrailer

regelmatig laden we bij paprecnord in harnes fr-62 24 ton balen carton of papier en dan eindigd de lading op de voorste as vd trailer

gewoon rijden :tu:

gr erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@erik,

Heb zelf ook regelmatig oud papier etc in balen geladen met een tautliner, maar dan ligt lang niet alles voorop hoor.

Ik kan me voorstellen dat je in totaal 24 ton laadt in een 40Ft-er, maar dan zal het toch redelijk verdeeld door de container liggen. Ik bedoel: alle 24 ton aan balen in de eerste 4 meter is niet mogelijk; tekort ruimte.

Daarbij: als je geladen wordt, kun je toch van tevoren aangeven dat het wel een beetje normaal verspreid moet worden.

Doe ik zelf regelmatig en is nog nooit een probleem geweest. De meeste heftruck-piloten snappen dat ook wel. (paar prutsers daar gelaten)

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ikzelf rij met een Pacton Schuifchassis. Met schuifkop voor evt 45fters.

Deze chassis volgt als een jong hondje mijn trekker. Loopt goed mee werkt fantastisch en is duurzaam. De stangen gaan er soepel uit, kontje en middenstuk glijden er netjes in. Het is ook een kwestie van onderhoud en geduld. Je eigen niet laten gek maken als t even niet lukt. Met je hamer slaan enzovoorts.

Wij rijden regelmatig 45fters en ik heb zelf een enkelassige trekker. Als je aangeeft hoe je t een btje verdeelt wil hebben bij de laad/heftruckchauffeur is er niets aan de hand. Zelf daarbij nog geen enkel probleem bij ondervonden. Een voordeel van zown schuifkop is dat je binnen de maten blijft (ookal zouden de wetten zijn verandert) En dat t goed is voor je verbruik. ( je bent airodynamischer) 1 Nadeel is wel je slangen moet je wel in de gaten houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
volgens mijn baas heb ik een 25tons trekas (VOLVO) dus nooit geen probleem en altijd om de weeglus heen

gr erik

11.5 ton is de zwaarste trekas die Volvo levert. Hoe je baas op 25 ton komt zou ik niet weten.

Tik je kenteken maar eens in op https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx . Daar staan al je voertuig gegevens op. Zal iets van 19.500 kilo of 20.500 kilo als max. toegestane massa voertuig voor een 4 x 2 .

25 ton lukt je alleen met een 6 x 2. En dan geldt het nog voor de hele trekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11.5 ton is de zwaarste trekas die Volvo levert. Hoe je baas op 25 ton komt zou ik niet weten.

Tik je kenteken maar eens in op https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx . Daar staan al je voertuig gegevens op. Zal iets van 19.500 kilo of 20.500 kilo als max. toegestane massa voertuig voor een 4 x 2 .

25 ton lukt je alleen met een 6 x 2. En dan geldt het nog voor de hele trekker.

Wat Erik1979 bedoeld is : Mijn baas heeft schijt aan de wetgeving :kill:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
  • Forumlid
wat voor containerchassis kun je het beste nemen als je een 4x2 trekker hebt.

heb er wel een 9 tons voor as onder zitten maar wat zal het beste zijn om toch niet te zwaar te worden op de trekas

-Pacton Flex XL.

Heeft de kortste zware stand voor 40 én 45 voeters.

D-Tec heeft een speciaal systeem ontwikkelt, maar dat is een vrij dure optie. Dan kun je de assen verschuiven. Weet ff niet meer hoe dat heet. Mijn keuze zou de Pacton zijn.

Aan die 9 tons as zul je weinig hebben ivm het voorkomen van een te zware trekas.

Op een trekker nut je die niet uit. Of je moet de schotel een heel end naar voren zetten. Maar dan staat die container waarschijnlijk ook in je slaapkamer. En je chassis tussen de steunpoten. Kortom: geen optie.

Tis wel lekker hobbelig, dat weer wel.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nu ben ik weer nieuwschierig waarom dan niet??

Hendrik

Omdat ze nou niet echt uitblinken in degelijkheid. Alles wat rond het chassis hangt scheurt af omdat het veel te iel gemaakt is.

Ons eerste Schmitz chassis is 3 maanden terug naar de fabriek geweest omdat alle dwarsverbindingen tussen de chassisbalken scheurden:eek:.

Ze kosten geen drol, maar zijn dan ook echt hun prijs waard:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Omdat ze nou niet echt uitblinken in degelijkheid. Alles wat rond het chassis hangt scheurt af omdat het veel te iel gemaakt is.

Ons eerste Schmitz chassis is 3 maanden terug naar de fabriek geweest omdat alle dwarsverbindingen tussen de chassisbalken scheurden:eek:.

Ze kosten geen drol, maar zijn dan ook echt hun prijs waard:rolleyes:

U hebt helemaal gelijk, maar toch een kanttekening.

Dat heeft er helemaal mee te maken dat wij "Hollanders" zijn. Dat doet niets af aan uw ervaring, want het klopt wat u zegt. Een Duitser bouwt een auto (of een oplegger) zo licht mogelijk, zonder "overcapaciteit". Want men gaat er vanuit dat een vervoerder zich exact houdt aan de voorschriften, o.a. belading en totaal gewicht.

Wij "Hollanders" staan er natuurlijk om bekend dat we nooit iets laten staan. Hoe zwaar of oncourant iets (een lading/container) ook is ..., als het "past" gaat het gewoon mee .. en laten we het zeker niet staan. Nederlandse bouwers kennen die mentaliteit, dus houden daar volop rekening mee. Een oplegger van een Nederlandse bouwer is dus bij voorbaat in z'n specificaties al wat "ruimer bemeten" en voorzien op overbelasting en overbelading. Alles is net even een tikkie "zwaarder", "sterker" uitgevoerd.

Puur omdat de Nederlandse chassisbouwer, z'n (Nederlandse) pappenheimers kent. En dat komt vanzelfsprekend dan ook tot uitdrukking in de prijs en meestal ook wel in het eigen gewicht bij een product van een Nederlandse bouwer.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat denk ik ook Karel.

Mijn ervaring is ook dat Nederlandse opleggers sterker en mooier zijn, dan Duitse. Ik wil een uitzondering maken voor de tautliner van Krone, maar verder: koop vooral een Nederlandse trailer. Hoe dan ook berekend op 50 ton totaalgewicht, maar een beetje meer mag ook......

Qua containerchassis' betekent dat: Pacton, Broshuis of D-Tec. (Burg bouwt ook nog wat geloof ik)

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat denk ik ook Karel.

Mijn ervaring is ook dat Nederlandse opleggers sterker en mooier zijn, dan Duitse. Ik wil een uitzondering maken voor de tautliner van Krone, maar verder: koop vooral een Nederlandse trailer. Hoe dan ook berekend op 50 ton totaalgewicht, maar een beetje meer mag ook......

Qua containerchassis' betekent dat: Pacton, Broshuis of D-Tec. (Burg bouwt ook nog wat geloof ik)

-

Burg valt samen met LAG en Hobur onder een een Chineze vlag. Kwaliteit is om te huilen, splinternieuwe LAG-tank gehad bij mijn vorige werkgever. Tranen met tuiten wat kwaliteit aangaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden