[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Spookrijdende brandweer


bergingstrucker

Recommended Posts

  • Forumlid
Als de brandweer om zou rijden en daardoor later bij het ongeval zou komen, waardoor er no meer slachtoffers waren gevallen was het ook niet goed geweest.

Ze kunnen ook een ander korps sturen die wel van de goede de snelweg op komt.

Ik ben niet bekent in die omgeving mischien is daar wel geen ander korps in de buurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen

ik zou het niet weten of er nog een brandweerkorps daar in de buurt zit ik weet alleen dat het gebeurd is en dat het eigenlijk niet mag gebeuren maar gebeurd is gebeurd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
de foto's zijn dus weg,

een linkje was mischien handiger geweest.

ja ik zag het in mevluggigheid overheen gekeken

maar weet je wat ik zo mooi vond van commadant dat ie zei we leven in filmpjes wereld

nou ik vind het meer leed vermaak

heb samen een keer een ongeluk gezien in frankrijk god zij dank dat we niet voor aan stonden

maar het had echt geen minuut langer moeten duren

we hoorden achteraf dat er nog mensen in een auto zat die totaal afbrande

toen zag je de mensen ook niet met hun kodak camera voor aan staan

nee lijkt me verschrikkelijk voor die hulp verleners om dat mee te maken

maar nog maals bedankt voor het op merken van me fout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Met optische en geluidssignalen moet dit gewoon mogelijk zijn. Is er een ongeluk gebeurd, dan zijn de snelheden van het verkeer niet dusdanig hoog dat er onverantwoorde risico's zijn genomen.

1) het was op de vluchtstrook

2) de brandweer heeft ongetwijfeld optische en geluidssignalen gevoerd (aanname)

3) er zijn mensen in gevaar

4) wie zo'n brandweerwagen met alles erop en eraan die je tegemoet komt niet ziet aankomen hoort niet op de weg thuis. Los van of het mag of niet, zo'n wagen hoor je gewoon de ruimte te geven en niet gaan miepen dat ie aan de verkeerde kant reed <PUNT> je zou het zelf maar zijn die erin bekneld zit of wat dan ook...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de locatie van de kazerne in emmen is op de van schaijkweg tegen het centrum aan.

de snelste route naar het ongeval gaat dan via de dikke wijk en oprit nieuw amsterdam / erica, en ja dan moet je spookrijden!

Ff correctie. Ik zat te kijken naar het filmpje en woon redelijk in de buurt maar vraag me af op welk stuk het is. Wat Freddie beschrijft is niet geheel juist, aangezien het ongeval vlak vóór de afrit nieuw amsterdam / erica is gebeurt. Spookrijdend is dat 500 meter ongeveer... En ik zie ook nog nergens een rookpluimpje in de buurt.

Daarom vraag ik me ook af welk stuk het is, wellicht vanaf afrit Veenoord teruggereden maar dat kon ik ook niet plaatsen gezien dat stuk er dacht ik anders uitziet.

Maargoed, op zich is het weinig zinvol nog verder hierop in te gaan, aangezien het eenmaal is gebeurt en iedereen het er wel over eens is dat men er niet zo'n probleem van moet maken. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ff correctie. Ik zat te kijken naar het filmpje en woon redelijk in de buurt maar vraag me af op welk stuk het is. Wat Freddie beschrijft is niet geheel juist, aangezien het ongeval vlak vóór de afrit nieuw amsterdam / erica is gebeurt. Spookrijdend is dat 500 meter ongeveer... En ik zie ook nog nergens een rookpluimpje in de buurt.

Daarom vraag ik me ook af welk stuk het is, wellicht vanaf afrit Veenoord teruggereden maar dat kon ik ook niet plaatsen gezien dat stuk er dacht ik anders uitziet.

Maargoed, op zich is het weinig zinvol nog verder hierop in te gaan, aangezien het eenmaal is gebeurt en iedereen het er wel over eens is dat men er niet zo'n probleem van moet maken. :o

tussen de oprit klazienaveen en de afrit nieuw amsterdam - erica.

in de richting van hoogeveen ter hoogte van het v.d. valk hotel

Nou, daar zit ik dus ook mee sinds het opduiken van het filmpje. Positie ongeval is zoals in de 2e quote aangegeven is. Reed de filmer, vanuit de richting Klazienaveen/Duitse grens, over de A37 in de richting Hoogeveen, dan rijdt de brandweerauto aan de verkeerde kant tegen het verkeer in en zal hij niet op de ongevalslocatie uitkomen.

Reed hij richting Duitse grens, dan klopt het verhaal ook niet. Dit kan wel kloppen als hij reed na de oprit Erica/Nieuw Amsterdam ri. Duitse grens/Klazienaveen. De brandweerauto komt dan wel bij het ongeval uit. Alleen klopt dit dan weer niet, want dan zou een "Klazienaveense brandweerauto" eerst naar Nieuw Amsterdam hebben moeten rijden en dan tegen het verkeer in. Blijf het vaag vinden.:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
deze spookrijdende wagen is vanaf de kazerne in emmen gekomen

Ik wil hier geen discussie starten over iets kleins, maar ik kan het toch niet geheel eens zijn...

Waar het ongeval is gebeurd ligt hemelsbreed 500 meter van de dikkewijk (voor diegene niet bekend en er nu helemaal niets meer van snappen, dat is afrit nieuw amsterdam / erica)

Zoals ik eerder aangaf, zou de brandweer dan alleen die afrit spookrijdend nemen en dan was men er, immers het van der valk hotel ligt er ook vlak naast (naast de dikke wijk). In eerste instantie leek het mij erop dat de filmende trucker richting duitsland reed en de brandweer ook, tussen genoemde afrit richting afrit klazienaveen. Maar dat kan niet aangezien het ongeval dan ''achter'' hem is.

Dat was ff mijn reactie, niet bedoeld om een hele discussie te starten maar ff voor de duidelijkheid.... :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je zult op dat moment met pech staan op de vluchtstrook en de brandweer wagen wijkt ervoor uit naar de rijbaan en er komt op dat moment net een wagen aan..... (iets om over na te denken)

verder is het heel goed dat ze zich inzetten om mens en dier te redden maar tot hoever moet je gaan om jouw eigen plus dat van je collega's op het spel te zetten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je zult op dat moment met pech staan op de vluchtstrook en de brandweer wagen wijkt ervoor uit naar de rijbaan en er komt op dat moment net een wagen aan..... (iets om over na te denken)

verder is het heel goed dat ze zich inzetten om mens en dier te redden maar tot hoever moet je gaan om jouw eigen plus dat van je collega's op het spel te zetten!!

Denk jij nu werkelijk dat die mannen zo maar met zo'n ding mogen rijden!!!

Hebben wel iets meer opleiding genoten over het rijden dan de meeste chauffeurs hier op het forum, ook de vrijwilligers.

Niet iedereen mag met optische en geluidssignalen rijden en daarbij moet de bevelvoerder (man op de rechterstoel) zogenaamd mee rijden en kijken en tijdens het rijden met signalen aangeven of doorrijden mogelijk is of dat er gestopt moet worden, de chauffeur dient zonder meer de aanwijzingen van de bevelvoerder (voertuigcommandant) op te volgen.

Dat er ongelukken gebeuren met voorrangsvoertuigen is bekend maar vaak is het te wijten aan gedragingen van andere bestuurder.

Niet alleen wij zijn professionals die met grote voertuigen opstap kunnen en weten wat we doen (of niet doen), ik neem mijn petje af voor bestuurders van brandweer en ziekenwagen die met grote spoed door het drukke verkeer van tegenwoordig laveren met naar verhouding zo weinig ongevallen en vind het een hele rare gewaarwording dat er zo ernstig getwijfeld wordt aan de kundigheid van een bestuurder zoals in dit geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik snap het probleem niet.De mensen vinden het onverantwoord dat hij het zo gedaan heeft.Maar owee als hij het anders gedaan zou hebben en daardoor 10 minuten later ter plaatse was geweest.Als je zelf bekneld zou zitten dan zou het je een worst wezen hoe die brandweer wagen er komt.Als het maar heel erg snel is.Je ziet dat zelf ook wel eens dat er een ongeval gebeurd is aan de andere kant en dat er dan aan dezelfde kant als waar jij rijdt een ziekenwagen of politie jou voorbij komt en dus ook de ongevalsplek en dat die nog even lekker kilometers door moet rijden naar de volgende afslag om te kunnen keren om zo ter plaatse kunnen komen.Dan denk je toch ook kan er nou niet even iemand uitstappen en de snelweg oversteken zodat er al hulp is voor de gewonden.En dat mag blijkbaar niet op de een of andere manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mijn ouwe baas is brandweer chauffeur en heeft een aantal maanden geleden examen daarvoor gedaan. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dit niet geloven maar wat er op het filmpje gebeurd MAG. Die overweging maakt de chauffeur samen met de officier van dienst. Ze mogen ook op een rotonde de verkeerde kant oprijden, een spoorwegovergang aan de verkeerde kant passeren en dus ook als het noodzakelijk is aan de verkeerde kant op de vluchtstrook rijden.(ik had hem eem mailtje gestuurd met de link en hij belde me erover op vanmiddag)

Kon het zelf ook moeilijk geloven dat het mag, maar hij heeft net examen gedaan dus dan zal het toch wel kloppen...

Nou,

Dan prik ik die ballon meteen even door want dit MAG dus niet..!

Eer er in tegengestelde richting gereden moet worden om terplaatse te komen op een snelweg moet RWS de gehele baan stil leggen om vervolgens hulpdiensten onder strenge begeleiding van KLPD naar plaats delict te escorteren.

Op dit filmpje is zèèr duidelijk aan geen van alle eisen voldaan wat levengevaarlijke situaties teweeg heeft gebracht.

De TS die we zien rijden is na opschaling van de hulpverlening gealarmeerd wat wil zeggen dat er al voertuigen tp stonden..!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als "ex brandweerman" kan ik zeggen dat men heel ver gaat voor de medemens

Het eerste dat je tijdens de opleiding te horen krijgt je bent aangenomen voor redden van Mens en Dier

Als de pieper gaat giert de adrealine door je strot je vergeet even alles om je heen en spurt naar de kazerne

Welliswaar ben je als chauffeur van een bijzonder voertuig ook verantwoordelijk voor de mannen/vrouwen achterin

Zoals ik dit lees was het een miscominucatie tussen meldkamer en bevelvoerder als deze zegt je kunt/mag tegen het verkeer in vertrouw je daarop ...........geloof me deze mannen hebben het met alle goede bedoelingen van de wereld zo gedaan

Dan ben jij het stukje "eigen veiligheid eerst" alweer vergeten..?

De BV had per direct de TS in de graskant stil moeten laten zetten en alle manschappen ver moeten laten verwijderen van het voertuig.

Sterker nog,

de BV had bij het oprijden van de snelweg al meteen kunnen zien dat het verkeer totaal niet stil was gelegd door RWS en nieteens verder dan de oprit moeten rijden maar nee,

we blazen met 100 verder als 2de (of 3de) TS/HV....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wijheid?????:nee:

sinds wanneer is een ongeval een delict?

even gezocht in die dikke van van Dale

de·lict het; o -en strafbaar feit

En ja er moet een strafbaar feit zijn gepleegd anders kan er geen ongeval gebeuren, of dat strafbaar feit ook bestraft wordt is vraag 2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik nog het meest trieste vind aan dit filmpje is dat er slechts 1! verkeersdeelnemer (een vrachtwagen) naar de linkerbaan gaat. Al die dwaze automobilisten blijven gewoon lekker op die rechterbaan tuffen.

Verder ben ik het met sjoeke eens.

En flikker nu eens op met die gordijnenverhalen bij een scania. Anders ga ik een heel topic wijden aan wagens van andere merken die zowat met de gordijnen dicht rijden.

Dat is een keuze van de chauffeur en niet van de vrachtwagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik nog het meest trieste vind aan dit filmpje is dat er slechts 1! verkeersdeelnemer (een vrachtwagen) naar de linkerbaan gaat. Al die dwaze automobilisten blijven gewoon lekker op die rechterbaan tuffen.

Verder ben ik het met sjoeke eens.

En flikker nu eens op met die gordijnenverhalen bij een scania. Anders ga ik een heel topic wijden aan wagens van andere merken die zowat met de gordijnen dicht rijden.

Dat is een keuze van de chauffeur en niet van de vrachtwagen.

tja dat weet jij en dat weet ik:D

zullen we de komende weken eens wat foto's maken van andere merken met halfdichte gordijnen en andere scaniagerelateerde onzin?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden