[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Inhalen mag 45 seconden duren


Harrie76

Recommended Posts

een goede weggebruiker houdt de hele dag rekening met de fouten die anderen maken, als er iemand is die je met een snelheidsverschil van 1 of 2 kmh voorbij wil laat dan even het gas los. Laat hem of haar lekker in de waan dat er ontzettend veel tijd gewonnen word met de door hen uitgevoerde inhaalakties. Een verstandig chauffeur weet wel beter en probeert een beetje de situatie om zich heen te regelen en de regie zelf in de hand te houden

Op fouten anticiperen van een ander ben ik helemaal met je eens.Reageren op asociaal weg gedrag van een ander ben ik niet van plan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
een goede weggebruiker houdt de hele dag rekening met de fouten die anderen maken, als er iemand is die je met een snelheidsverschil van 1 of 2 kmh voorbij wil laat dan even het gas los. Laat hem of haar lekker in de waan dat er ontzettend veel tijd gewonnen word met de door hen uitgevoerde inhaalakties. Een verstandig chauffeur weet wel beter en probeert een beetje de situatie om zich heen te regelen en de regie zelf in de hand te houden

Mooi dit soort zelfstrelende reacties :ok:

Je zal maar 5 minuten te laat aankomen in Rotterdam of Hull, heb je 12 uur aan je broek. Dan ga je jezelf toch wel afvragen of je niet beter wel die 3 wagens in had moeten inhalen ;) Het scheelt "maar" 5 minuten wordt dan gezegd. Het is gewoon bullshit. Poot op dat pedaal en gasgeven :cool:

Maarja met 1 decimeter per minuut hoef ik niet in te halen, mijn nieuwe werkgever weet hoe het wel moet LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dit soort zelfstrelende reacties :ok:

Je zal maar 5 minuten te laat aankomen in Rotterdam of Hull, heb je 12 uur aan je broek. Dan ga je jezelf toch wel afvragen of je niet beter wel die 3 wagens in had moeten inhalen ;) Het scheelt "maar" 5 minuten wordt dan gezegd. Het is gewoon bullshit. Poot op dat pedaal en gasgeven :cool:

Maarja met 1 decimeter per minuut hoef ik niet in te halen, mijn nieuwe werkgever weet hoe het wel moet LOL

Wat een flauwekul! Als een rit op 5 minuten aankomt, moet je toch al denken of het wel zo veel zin heeft, om ernaar toe te jakkeren.

Als je een beetje drukte tegen hebt, red je het ook al niet meer.

Ik vind dit een redenering die kant nog wal raakt!

Het is dan veel te krap ingepland....en is dat dan jouw schuld???

Je moet wel normaal de tijd krijgen om je werk gedaan te krijgen!

Wat dat betreft ben ik het volledig met onderstaande quote eens!!!!

Had je vijftien minuten eerder moeten vertrekken.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mooi dit soort zelfstrelende reacties :ok:

Dank je, ik heb zelf heel lang gedacht dat er tijdwinst valt te halen door het gaspedaal volledig in te drukken en niet meer los te laten. Verstand komt echter met de jaren en op tijd vertrekken kan veel ellende voorkomen en rust brengen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je zal maar 5 minuten te laat aankomen in Rotterdam of Hull, heb je 12 uur aan je broek.

Je hebt gelijk hoor. Was afgelopen maandag aan de late kant voor HvH-Harwich. Stena gebeld en die zeiden: 22.05 is de limit. Was er om 22.03! Kon dus nog net mee. Soms komt het idd op 5 minuten aan. Dat heb je gewoon soms met vertrektijden van ferry's iod.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat een flauwekul! Als een rit op 5 minuten aankomt, moet je toch al denken of het wel zo veel zin heeft, om ernaar toe te jakkeren.

Waarom rij jij nog eigenlijk? Dit soort reacties geef jij vaker en blijkbaar verdient jouw werkgever aan stilstaande wagens, de mijne helaas niet.

Als je een beetje drukte tegen hebt, red je het ook al niet meer.

Of misschien door een ongeval voor je waardoor je tijd verliest, overmacht, terwijl je eigenlijk genoeg tijd had. Het gaat zich hier om het wel of niet op de volgende boot moeten wachten(in mijn voorbeeld dan). Maar komen we weer bij dat stilstaan, zo verdient mijn werkgever 12 uur niks. Dat ik dat allemaal betaald krijg enzo weet ik maar daar gaat het niet om.

Ik vind dit een redenering die kant nog wal raakt!

Insgelijks :)

Het is dan veel te krap ingepland....en is dat dan jouw schuld???

Je moet wel normaal de tijd krijgen om je werk gedaan te krijgen!

Wat dat betreft ben ik het volledig met onderstaande quote eens!!!!

Ik heb het niet over schuld of te krap plannen, ik geef hier gewoon mijn eigen ervaringen weer op het gebied van 5 minuten te laat aankomen bij een boot of weet ik wat. Kan ook het losadres zijn waardoor je niet meer gelost wordt en weer een dag verder bent voor je weer geld kan verdienen voor je werkgever en daar uiteindelijk ook voor jezelf.

Maargoed maakt ook allemaal niet uit, jij bent goed, jij bent de beste en wat andere chauffeurs ervaren veeg jij je de kont mee af en is allemaal onzin...

Met de vriendelijk groet van een gewoon inhalende pet :banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

inhalen,niet inhalen wat maakt het uit,zolang we mekaar niet van de weg rijden is er toch niks aan de hand.Iemand die inhaald waar het niet mag doet dat toch zelf en of ik daar nu 10" of 100 'over doe,voor diegene die gepasseerd wordt maakt dat toch geen reet uit.Ieder doet zijn werk op zijn manier voor de ene zus voor de andere zo.Uiteindelijk moet de vracht op tijd aankomen en liefst zonder brokken,dan is iedereen toch blij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom rij jij nog eigenlijk? Dit soort reacties geef jij vaker en blijkbaar verdient jouw werkgever aan stilstaande wagens, de mijne helaas niet.

Blijkbaar snap jij sommige dingen niet!!

Ook bij mijn werkgever moet alles rijden (behalve alles uit het museum:D).

Maar er wordt wel zo gepland dat we in de regel redelijk de tijd hebben om ons werk te doen.

Iets wat bij jouw vaak blijkbaar niet kan.

Geeft niet hoor, laat jij je maar opnaaien door je werkgever, die jouw niet voldoende de tijd geeft om de boot te halen!;)

Of misschien door een ongeval voor je waardoor je tijd verliest, overmacht, terwijl je eigenlijk genoeg tijd had. Het gaat zich hier om het wel of niet op de volgende boot moeten wachten(in mijn voorbeeld dan). Maar komen we weer bij dat stilstaan, zo verdient mijn werkgever 12 uur niks. Dat ik dat allemaal betaald krijg enzo weet ik maar daar gaat het niet om.

Insgelijks :)

Ik heb het niet over schuld of te krap plannen, ik geef hier gewoon mijn eigen ervaringen weer op het gebied van 5 minuten te laat aankomen bij een boot of weet ik wat. Kan ook het losadres zijn waardoor je niet meer gelost wordt en weer een dag verder bent voor je weer geld kan verdienen voor je werkgever en daar uiteindelijk ook voor jezelf.

Maargoed maakt ook allemaal niet uit, jij bent goed, jij bent de beste en wat andere chauffeurs ervaren veeg jij je de kont mee af en is allemaal onzin...

Beetje jammer van zo'n opmerking.

Zeker van iemand die ook kritiek genoeg op een ander heeft, en zelf graag de cowboy uithangt.

Met de vriendelijk groet van een gewoon inhalende pet :banaan:

Ook de groeten....aan een trucker, namens een beroepschauffeur!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zien we maar weer dat iedereen een andere kijk heeft op zijn/haar werkwijze.De ene rijdt ongeveer 83,de ander plankgas(90 of als het kan nog harder)Weer een ander rijdt ergens een snelheid er tussen in.

Ik heb al aangegeven dat ik voor iemand die willens en wetens met een minimaal snelheidsverschil gaat inhalen niet langzamer ga rijden.Dat noem ik geen fout van de bestuurder maar gewoon asociaal rijgedrag.Nu kan ik wel heel stoer neerzetten dat het niet beroepschauffeur waardig is maar op dat moment doe ik ook iets wat nu niet bepaald het "imago" ten goede komt.

Maar moet ik dan elke keer van mijn gas af?Als ik dat doe denkt degene die op dat moment achter me zit van ik ga er ook maar voorbij.Terwijl hij op dat moment ook maar een minimaal snelheidsverschil heeft.Kan ik nog langzamer gaan rijden,en dat was ik dus niet van plan.Hier in Nederland is de tijdswinst gewoon minimaal,zeker met de inhaalverboden en de werkzaamheden aan de weg.Tel daar de wachttijden bij de klanten bij op en je schiet er totaal niets mee op.Het enigste wat je ermee bereikt is dat jezelf de halve dag in de stress zit.

"Daar heb je weer zo'n slak voor me,en maar duwen en maar kijken,shit ik kan er niet langs,zucht donder toch eens op dan kan ik doorracen,toch er maar voorbij in de hoop dat er geen politie is en tegelijkertijd even de ingehaalde chauffeur laten merken dat je zijn/haar rijgedrag afkeurt.

Is slecht voor je bloeddruk,hart en humeur.

Ik hoor ook wel eens dat ik geen rekening houd met chauffeurs die haast hebben.Als ik dan vraag of dat mijn probleem is of dat het een probleem is van de desbetreffende chauffeur en zijn planner/opdrachtgever worden ze nog bozer.Alsof ik hun problemen op moet lossen door bekeuringen te riskeren.Ik pieker er niet over.

Laatst stond ik te tanken en kreeg ik te horen dat chauffeurs als ik aggresiviteit in het verkeer uitlokken.Ik heb daar maar geen antwoord op gegeven.Zo'n opmerking zegt denk ik wel genoeg over de chauffeur.

Zolang de werkgevers/planners/opdrachtgevers alles heel strak inplannen om maar zo veel mogelijk ritten te doen tegen een zo'n laag mogelijke prijs zullen we dit gedrag wel houden denk ik.Zeker als sommige chauffeurs gevoelig zijn voor dreigementen van hogeraf.Wagen inleveren,andere ritten etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en als je dan op de boordcomputer ziet dat je een rit italie gedaan hebt over de brenner en met een scania 380pk 1 op 4 haalt, dan ga je wel anders denken! :ja:

En dat maal 0.90 Eurocent geeft toch een mooie besparing op een dergelijke rit, vermoedelijk meer dan het doortrappen had opgebracht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maak ze nou niet al te wijs Freddie.

Nu rij ik altijd vooraan en dus heerlijk relaxed.

Als je te veel reclame gaat maken zit ik straks ook gewoon in de rij;)

Ooooh jij bent het dus die er voor zorgt dat ik op een parkeerplaats 20min. moet wachten alvorens ik mijn eigen konvooi kan gaan formeren!!!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zeker weten theod, in het verleden zat ik altijd zo rond 3.5 km/liter.

dus je rijdt gewoon 500 meter verder op hetzelfde litertje diesel.

en reken dan maar eens uit wat je bespaart op een rit van bijna 3000km.

maar de brandstofbesparing is niet alles, feit is gewoon dat je veel ontspanner op de weg zit.

de stress van "waarom rijden ze niet door" en "verdomme alweer een inhaalverbod" ben je helemaal kwijt.

en het mooiste is nooit geen gezeik meer over inhalen, de wagen was afgesteld op 89km/u dus als ik een langzamere tegenkwam dan was ik er zo voorbij :ja:.

en qua tijd maakt het geen donder uit.

echt helemaal niks, ik was net zo vlot op de bestemming als toen ik altijd vol op de begrenzer reed.

alleen nu kwam ik ontspannen en zonder stress aan, en dat voelde voor mij als een totaal nieuwe ervaring.

een ervaring die ik in de toekomst ook zo zal houden.

wat me verder opviel dat het met het ingehaald worden ook wel meevalt, dit gebeurt minder vaak alsdat ik verwacht had.

en dan niet omdat er een inhaalverbod was, maar ook daar waar wel ingehaald mag worden!

Kijk weer een metgezel erbij. Welkom bij de club van "onspannen rijders" Freddie. Er komt een tijd dat meer chauffeurs zich gaan realiseren dat het op deze manier ook kan, zonder dat dit de werkgever geld kost.

Mijn motto is: er zitten maar 24 uur in een dag (waarvan je er maar maximaal 15 van mag werken), lukt het dan nog niet, dan morgen maar weer verder proberen.:ok:, weet ik ieder geval dat ik morgen ook weer "on the road" ben haha.

gr. Cor

bewerkt door Cortrans
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het gaat toch over 45 seconden voor een inhaal manoevre.

Mijn ervaring is dat de ingehaalde chauffeur/vrachtwagen meestal(niet altijd dus) onbewust gas bij geeft.

Let de volgende keer maar eens goed op,als je een collega inhaal.

nogmaals,niet altijd dus.

Hoe vaak maak je het niet mee op lange afstanden dat je je voorganger redelijk snel nader,maar het toch een lange tijd duurt voor je hem ingehaald hebt.

Maar wanneer je hem voorbij bent je toch weer snel van hem wegrijdt.

En als je een voorganger hebt waarvan het snelheids verschil minimaal is om in te halen,neem effe een sanitare stop en hij is weg.

Kleine moeite veel plezier.:sjalom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn ervaring is dat de ingehaalde chauffeur/vrachtwagen meestal(niet altijd dus) onbewust gas bij geeft.

Heb zelf de ervaring dat dit zelden gebeurd. Rij op CC85 en als ik dan toch nog inloop op een ander, gaat het pedaal op een geschikt moment in de begrenzer (90) en ben er dan zo voorbij. Na het inhalen nog even de 90 vasthouden "om een gat te slaan" zodat de ingehaalde collega niet het eerste stukje alleen maar mijn achterkant ziet. Weer afzakken naar 85, hoppa.:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe moet je een nieuw forum beginnen ?

IK bedoel een nieuw bericht met je eigen titel enzo ?:stom:

Zet je computer uit, ga naar de bank alwaar je 125.00 Euro op mijn rekening stort, en je mag zelf een onderwerp aanmaken.

De volgende onderwerpen zijn slechts 75.00 euries.

Heel wat goedkoper dan zelf een forum te beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat toch over 45 seconden voor een inhaal manoevre.

Mijn ervaring is dat de ingehaalde chauffeur/vrachtwagen meestal(niet altijd dus) onbewust gas bij geeft.

Let de volgende keer maar eens goed op,als je een collega inhaal.

nogmaals,niet altijd dus.

Hoe vaak maak je het niet mee op lange afstanden dat je je voorganger redelijk snel nader,maar het toch een lange tijd duurt voor je hem ingehaald hebt.

Maar wanneer je hem voorbij bent je toch weer snel van hem wegrijdt.

En als je een voorganger hebt waarvan het snelheids verschil minimaal is om in te halen,neem effe een sanitare stop en hij is weg.

Kleine moeite veel plezier.:sjalom:

hoi Ad, ik denk dat dat toch gezicht bedrog is. Aangezien bijna elke vrachtwagen op de cruise control rijdt, kan hij dus niet vanzelf harder gaan rijden. Wat jij bedoelt (denk ik) is dat de wind ervoor zorgt dat als je ingehaald wordt je het mee zuig effect krijgt, waardoor de zuiging je iets mee trekt. Hoeveel sanitaire stops maak jij dan op een dag ???LOL

gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden