[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Burg Fabriek van Wegtransportmiddelen vraagt faillissement aan


Recommended Posts

  • Forumlid

Burg Fabriek van Wegtransportmiddelen B.V. in Pijnacker, onderdeel van de internationale groep CIMC-BURG, heeft vandaag bij de rechtbank van Den Haag het faillissement aangevraagd. Na de aangekondigde reorganisatie van 29 mei hebben onderhandelingen tussen de directie en de vakbonden niet kunnen leiden tot een akkoord.

bron; nieuwsblad transport (klik hier)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Burg Fabriek van Wegtransportmiddelen B.V. in Pijnacker, onderdeel van de internationale groep CIMC-BURG, heeft vandaag bij de rechtbank van Den Haag het faillissement aangevraagd. Na de aangekondigde reorganisatie van 29 mei hebben onderhandelingen tussen de directie en de vakbonden niet kunnen leiden tot een akkoord.

bron; nieuwsblad transport (klik hier)

Ik hoop dat ze materiaal wat al klaar is nog afleveren, Hema heeft pas 5 van de (meen ik) 10 nieuwe aanhangwagens voor wisselaadlbakken binnen die besteld zijn.:hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Burg is niet alleen.

las net op www.rtvoost.nl dat het met pacton ook al niet goed gaat.

staat ook al kort op het randje.

Het verbaast mij niets dat ook deze bedrijven een grote klap krijgen nu het in de transport sector slecht gaat. Zij zitten nu met al geproduceerde opleggers die afbesteld worden of niet meer afgenomen worden door bedrijven zoals mijn vorige baas Bas Overbeeke BV uit De Meern. Die had ook bij Pacton een bestelling gedaan van (meen ik) 6 toutliners van verschillende type's (1x volume, 3 x met kooiaap aansluiting, en nog enkele normale toutliners). Er zijn er eind 2008 2 afgehaald bij Pacton, de rest is nooit afgenomen (maar stonden wel al maanden klaar inclusief de reclame op de opleggers). Die 2 afgenomen opleggers zijn trouwens ook weer retour naar Pacton gegaan tijdens het failliesement.

Oftewel: PACTON ZAT MET DE GEBAKKEN PEREN. En "Bassie" gaat gewoon weer onder een andere naam verder met het "oude" materiaal. En laad Pacton met de schade achter.

Zo zouden er nog wel meer transportteurs zijn.

bewerkt door Cortrans
aanpassing
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik hoop dat ze materiaal wat al klaar is nog afleveren, Hema heeft pas 5 van de (meen ik) 10 nieuwe aanhangwagens voor wisselaadlbakken binnen die besteld zijn.:hamer:

Zouden jullie die dan niet eens gaan gebruiken. Als ik langs de Hema rijd zie ik ze wel mooi glimmen achter het hek met die super kleine laadklepjes, maar gebruiken ho maar LOL

Overigens super zonde vind ik dit. Wij hebben ook een Burg aanhanger, uit 1992. Maar dat zie je alleen op kenteken. Super stevig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oftewel: PACTON ZAT MET DE GEBAKKEN PEREN. En "Bassie" gaat gewoon weer onder een andere naam verder met het "oude" materiaal. En laad Pacton met de schade achter.

Zo zouden er nog wel meer transportteurs zijn.

Ik zag 2 weken terug een witte TGA rijden met de tekst Bas Overbeke erop, en een city-trailer erachter... Dacht dat hij in de containers zat, maar dat was dan fout gedacht? Maar daar stond in ieder geval zijn naam nog op. Dacht dat het gele letters waren, als dat kan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Zouden jullie die dan niet eens gaan gebruiken. Als ik langs de Hema rijd zie ik ze wel mooi glimmen achter het hek met die super kleine laadklepjes, maar gebruiken ho maar LOL

Haha, ja als je dik 200 laad bakken hebt, en "maar" 63 combi's (dus 2x 63 = 126) laadbakken nodig hebt bij vertrek van alle auto's houdt je er dus enkele over, deze worden weer gebruikt om voor te laden voor evt 2e ritten en dergelijke en voorladen voor de volgende dag. Vandaar, dat is ook één van de redenen om met wissel laadbakken te werken, nog een reden is dat als de voorste bak leeg is je even kunt wisselen met de aanhanger als je niet "compleet" het centrum in kunt.

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Oftewel: PACTON ZAT MET DE GEBAKKEN PEREN. En "Bassie" gaat gewoon weer onder een andere naam verder met het "oude" materiaal. En laad Pacton met de schade achter.

Zo zouden er nog wel meer transportteurs zijn.

Ik zag 2 weken terug een witte TGA rijden met de tekst Bas Overbeke erop, en een city-trailer erachter... Dacht dat hij in de containers zat, maar dat was dan fout gedacht? Maar daar stond in ieder geval zijn naam nog op. Dacht dat het gele letters waren, als dat kan...

Ja en Nee, Bas Overbeeke, of zoals ze tegenwoordig heten "Dekker transport Montfoort", heeft altijd al met containers EN met toutliners rond gereden. die city oplegger zal waarschijnlijk van het "nieuwe" moeder bedrijf zijn t.w. Dekker transport in Waspik. Het is blijkbaar te veel werk (of er zal een andere reden voor zijn) om de naam Bas Overbeeke van de nu nog lopende auto's af te halen (ook al zijn het stickers, en is het niet gespoten). De activiteiten op dit moment zijn dan ook steeds (wel is waar in afgeslankte vorm en met de oudste voertuigen), container trucking en vervoer van kunstmest en diervoeders (met toutliners) en vervoer voor Dekker transport in Waspik met toutliners en blijkbaar een city oplegger.

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Trouwens, kan iemand mij het verschil uitleggen tussen BURG en BURGERS?

Ik dacht dat die bij elkaar hoorden, of niet?

De één gaat failliet en de andere komt met een nieuw LZV concept.

Burg Pijnacker bouwt chassis, al dan niet met opbouw.

Burgers Aalsmeer bouwt (aangeleverde) kale chassis op tot mooie auto's.

Of er een link is weet ik niet, ook niet alle Janssens zijn familie toch:D

Maarten

bewerkt door Marotrans
Aanvullingkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen

en zo gaan er steeds meer.

krijgen de transporteurs weer wat meer lucht nu gaan de.

trailerbouwers en croserie bouwers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Burg Fabriek van Wegtransportmiddelen B.V. in Pijnacker, onderdeel van de internationale groep CIMC-BURG, heeft vandaag bij de rechtbank van Den Haag het faillissement aangevraagd. Na de aangekondigde reorganisatie van 29 mei hebben onderhandelingen tussen de directie en de vakbonden niet kunnen leiden tot een akkoord.

bron; nieuwsblad transport (klik hier)

STEL dat er wel een akkoord tussen directie en vakbonden was, zou er dan geen faillissement aangevraagd worden???? WIE heeft hier WAT laten liggen????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
STEL dat er wel een akkoord tussen directie en vakbonden was, zou er dan geen faillissement aangevraagd worden???? WIE heeft hier WAT laten liggen????

Daar stel je een goede vraag! Zoals ik het allemaal begrepen heb komt het globaal daar wel op neer. De bonden willen een goed plan voor het personeel, de fabriek wil uiteraard zo min mogelijk betalen om zoveel mogelijk geld over te houden voor de verdere bedrijfsvoering (in deze slechte tijd). Hier is de oplossing blijkbaar gebleken om faillisement aan te vragen en zo alsnog een reorganisatie te krijgen die ze nodig hadden.

Verder: Burg en Burgers zijn geen familie of zo. Alleen Burgers is onderdeel van de Burg GROEP. Net als Burg Pijnacker dat wat nu failliet is gegaan.

Tot de groep horen onder andere ook, Holvrieka (tankbouw) Hobur, Burg carrosserie, LAG en dan nog een paar bedrijven over de wereld geloof ik. CIMC heeft deze groep als grootaandeelhouder in zijn bezit. En nu is dus alleen 1 deel Burg Pijnacker daarvan failliet gegaan. De rest draait gewoon nog ok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Daar stel je een goede vraag! Zoals ik het allemaal begrepen heb komt het globaal daar wel op neer. De bonden willen een goed plan voor het personeel, de fabriek wil uiteraard zo min mogelijk betalen om zoveel mogelijk geld over te houden voor de verdere bedrijfsvoering (in deze slechte tijd). Hier is de oplossing blijkbaar gebleken om faillisement aan te vragen en zo alsnog een reorganisatie te krijgen die ze nodig hadden.

Verder: Burg en Burgers zijn geen familie of zo. Alleen Burgers is onderdeel van de Burg GROEP. Net als Burg Pijnacker dat wat nu failliet is gegaan.

Tot de groep horen onder andere ook, Holvrieka (tankbouw) Hobur, Burg carrosserie, LAG en dan nog een paar bedrijven over de wereld geloof ik. CIMC heeft deze groep als grootaandeelhouder in zijn bezit. En nu is dus alleen 1 deel Burg Pijnacker daarvan failliet gegaan. De rest draait gewoon nog ok.

het is aleen jammer dat het het eerste bedrijf Burg was en dat het waarschijnlijk het meest winstgevende was van de hele holding!!??(speciaalbouw)maarja het blijven chinezen he dus je weet het nooit waarom dit zo is gelopen.ik geloof zelfs dat er een doorstart word overwogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden