[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

convoi exceptionnel


Gast Henk van Haaster

Recommended Posts

Gast Henk van Haaster

Hoi, misschien een domme vraag:

Vandaag zag ik de restanten van het vliegtuig van Turkish Airlines op transport. De restanten werden van Hoofddorp naar venlo gebracht. Waarom staat er dan in het Frans "Convoi Exceptionnel op? Ook zie je wel in het frans Vehicule longue op nederlandse auto's.

Waarom wordt dit in het frans gedaan en niet in het Nederlands?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Omdat frans in het transport wereldje een "standaard" taal is. En omdat veel speciaal transporten naar of door Frankrijk gaan. Dan is het goedkoper om alleen een setje borden in het frans aan te schaffen dan in allerlei soorten.

CMR en ADR bijv. zijn ook Franse afkortingen.

Als je erop gaat letten zie je trouwens ook best veel met italiaanse platen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zal mij een hol intereseren hoe ze naar dat nare land rijden, ik deponeer enkel mijn mening waarom de transporteur voor franse borden kiest.

Omdat je eigelijk in nederland eigenlijk geen ''convoi exeptionnel'' borden of iets dergelijks op je auto hoeft te hebben. Dus die auto zal wel veel in Belgie en/of frankrijk rijden.

In Frankrijk moeten die borden in het geel zijn en in belgie in het oranje, en dan in vlaanderen in het nederlands en in wallonie in het frans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast Cortrans
Omdat je eigelijk in nederland eigenlijk geen ''convoi exeptionnel'' borden of iets dergelijks op je auto hoeft te hebben. Dus die auto zal wel veel in Belgie en/of frankrijk rijden.

In Frankrijk moeten die borden in het geel zijn en in belgie in het oranje, en dan in vlaanderen in het nederlands en in wallonie in het frans.

Dit is om het makelijker te maken LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
  • Forumlid
Omdat frans in het transport wereldje een "standaard" taal is. En omdat veel speciaal transporten naar of door Frankrijk gaan. Dan is het goedkoper om alleen een setje borden in het frans aan te schaffen dan in allerlei soorten.

CMR en ADR bijv. zijn ook Franse afkortingen.

Als je erop gaat letten zie je trouwens ook best veel met italiaanse platen.

Dat is niet waar.

Je moet voor elk land aparte borden te hebben en wij hebben diverse setjes bij ons die we bij de grens moeten omwisselen.

Alleen is het ene land er soepeler in dan de andere.

En de routes die we rijden onder speciaal transport ligt aan de wegbeheerder waar die je langs wil hebben met zwaar of breed of hoog of lang transport.

Dit alles staat op de vergunning die je mee krijgt.

Daar staat bv de route,afmetingen,spertijden,snelheid en wat voor borden je moet voeren.

En nog veel meer onzin haha:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden