[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Omvormer 24v


Jeffrey125

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo Mede-Weggebruikers,

Ik heb zitten denken over een magnetron aan boord. Maar 450 euro uitgeven aan een speciale vindt ik te mats.

maar nu zie ik ook dat er omvormers bestaan en dat je dan een 220v magnetron kan aansluiten.

Maar waar moet ik dan opletten en omdat ik geen auto heb. Dus eentje inlaten bouwen is geen optie heb je die ook die je gwn in de sigaretten aansteker doet>

Alvast bedankt.

Groetjes,

Trucker Jeffrey :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ALs ik het goed heb zal je een alternatieve stroom brom moeten zoeken.

Je hebt ze niet via je aan stekker.

Je moet bij aan schaf voor al letten op het aantal watt dat de omvormer levert en je magnetron.

Als je een 1000 watt magnetron hebt is het aan te raden er een 1500 watt omvormer bij te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar waar moet ik dan opletten en omdat ik geen auto heb. Dus eentje inlaten bouwen is geen optie heb je die ook die je gwn in de sigaretten aansteker doet>

Alvast bedankt.

Groetjes,

Trucker Jeffrey :p

Dan heb je volgens mij een campinggasbrandertje nodig als je springer bent, en via de gewone sigarettenaansteker een magnetron?

Niet doen!!!!! Als je dan toch karakter hebt, fimpje maken en bij youtube posten aub.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan heb je volgens mij een campinggasbrandertje nodig als je springer bent, en via de gewone sigarettenaansteker een magnetron?

Niet doen!!!!! Als je dan toch karakter hebt, fimpje maken en bij youtube posten aub.

Ik denk dat er weinig gebeurt(of je moet wat aanpassen in de zekering kast, dan natuurlijk wel ff filmpie makenLOL), zekering zal er vrijwel gelijk uitspringen. Meestal zal dit 10 a 15 ampere zijn. Omvormer met magnetron zal gauw tussen de 30 en 50 ampere gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zelf heb ik een magnatron in m'n auto van 800W, en omvormer van 1700w en kan je vertellen dat een zekering van 15 tot 30 ampere zeker niet goed is,ik heb er 1 van 60 tussen met een relais die er speciaal is tussen gezet tegen brand.

En dan moet je zeker vanaf accu naar omvormer dikke kabels hebben,te dunne die smelten zo weg.

Ik zou gewoon naar de dealer van de vrachtwagen gaan,en als je toch iets van geld erin stop,koop een senius omvormer(2000W), en geen blok, kun je nog eens een senseo erop zetten:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

jawel, maar dan zul je je stroom nog steeds elders vandaan moeten halen.

Sommige auto's (o.a. daf) zijn al voorbereid en hebben deze kabel al liggen. Bij de actros kun je je stroom aan de bijrijders kant onderin weghalen en dit geld ook voor de renault(premium). Anders zul je het even na moeten vragen bij je dealer.

Ik heb zelf een 24 volt magnetron van 550watt en deze is afgezekerd met 40 ampere. De piek van deze magnetron ligt ergens bij de 30 ampere. Dit haal je niet met je sigarettenplug (max 10 a 15 amp)

Het enigste wat je evt kunt doen is een lange kabel op je magnetron of omvormer te maken (en af te zekeren!!!) en wanneer je je maaltijd wilt verwarmen deze op de accus aan te sluiten, maar goed beetje verstand van elektra is wel handig, anders loopt dit niet goed af voor je magnetron of omvormer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

ik heb een vaste auto met een 800w 230v magnetron werkt goed met een 1800w omvormer, maar vergeet niet om je wagen NIET uit te zetten!!!!

eten klaar en accu leeg.

na gebruik omvormer uit en mijn wagen laat ik even lopen wel zo handig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
maar nog een vraagje he?

Bij al onze auto's zit een gewoon normaal stopcontact? Zoals in huis zijn. Maar wrm zitten die erin en hoe werkt dat

Bij mij zit die er in voor de koelkast, gezekerd op 15A. Of het standaard zo is weet ik niet, maar de Fase (plus) gaat via de twee pootjes, en de massa (min) via het randaarde-contact. Dus altijd even doormeten voordat je er iets in stopt, eventueel kun je een verlengsnoer ombouwen als een soort overgang.

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar nog een vraagje he?

Bij al onze auto's zit een gewoon normaal stopcontact? Zoals in huis zijn. Maar wrm zitten die erin en hoe werkt dat

Waarom vraag je dat niet gewoon aan baas/monteur/collega? Lijkt mij de meest juiste en makkelijkste oplossing. Niet denken dat je dom lijkt, niet durven te vragen is pas dom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 years later...
  • Forumlid
Op 7-5-2017 om 09:26 zei Domenick:

Heb vraagje heb omvormer aangesloten zonder tussenzekering

maar er zit 8 zekeringen in de omvormer elk 15ampere is dit voldoende of niet 

 

In mijn ogen is het een must er zelf nog 1 tussen te zetten, vlakbij de accu. 

Hoeveel watt is ie en hoeveel is de piek dat ie kan hebben?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden