[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tol Heffing Frankrijk


Ferdinand143V8

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo mede collega's,

Ben donderdag/vrijdag voor het eerst in Frankrijk geweest.

Nu zit ik met het volgende wat ik niet begrijp: Ben over de A31 naar Dijon gekomen en daar moet je tol betalen.

Was er s'morgens op tijd dus geen mens te bekennen.

Rijd naar zoon poortje en er komt een kaartje uit.

Ik kan geen frans lezen dus ik denk wat moet ik er mee.

Rij verder om op de A39 afsl 5 de Tolweg te verlaten daar ook wederom geen mens gezien.

Daar dat kaartje er in en de slagboom gaat open, dus ik rijd verder en heb dus niks betaald.

Terugweg weer zoon kaartje gekregen bij oprijden Tolweg en op het eind was er wel iemand dus kaartje gegeven en tankpas voor betalen.

Maar wat ik nu niet snap is hoe het kan dat die slagboom open is gegaan bij het verlaten van de tolweg op de heenweg.

Ik ben nu bang dat er een dikke bekeuring komt terwijl ik er weing aan kon doen.

Ik wist namelijk niet wat de bedoeling precies was bij die tolpoortjes en het was geen kwestie van wanbetalen.

Iemand ervaring hoe het kan dat de slagboom opging op de heenweg bij het verlaten van de Tolweg?

En kun je evt nog wat doen om boete te voorkomen?

Mvgr, Ferdinand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Was met een auto van een collega, en ik weet zeker dat er geen kastje inzit voor automatisch in/uit checken.

En een alarm heb ik ook zeker weten niet gehoord want had de radio op mute en raam open vanzelf.

Heb die tankpas er wel ingehad maar dan in dezelfde gleuf als waar dat kaartje in moet.

Licht ging op groen en slagboom open.

Ik ben er niet gerust op dat het zo goed is gegaan, want als het goed was gegaan had ik ook wel een bonnetje gekregen lijkt mij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb die tankpas er wel ingehad maar dan in dezelfde gleuf als waar dat kaartje in moet.

Licht ging op groen en slagboom open.

dan heb je het goed gedaan!

@ matthieu, ik heb weinig last van storingen moet ik zeggen, mijn shell-kastje werkt perfekt!

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
Matthieu en ik gingen laatst de afslag Bulgneville eraf en beide kastjes werkten daar niet, ik heb normaal gesproken nooit problemen met dat ding.

Nee gek he ,die fransen wisten al welke gigantische hoeveelheden rooie melk ze weer zouden gaan missen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee gek he ,die fransen wisten al welke gigantische hoeveelheden rooie melk ze weer zouden gaan missen :D

dat zijn toch alleen maar extra inkomsten bovenop die tol...?!?!?!:angel:

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden