[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

wat verwachten jullie van een truckstop


bweijer

Recommended Posts

  • Forumlid

beste chauffeurs,

Ik ben Bart van de Weijer en ben voor mijn stage aan het onderzoeken wat chauffeurs verwachten van een goede truckstop.

Ik bekijk het potentieel voor het beginnen van een nieuwe truckstop en wil graag jullie mening over de huidige truckstops, wat er goed is. Maar ook zeker wat er ontbreekt.

Ik bekijk de mogelijkheden voor zowel een restaurant als een bewaakt parkeerterrein voor trucks,

Alle tips, op en aanmerkingen zijn welkom dus laat je vooral gaan!!

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat me zo te binnen schiet;

Goede parkeerplaats. Dus genoeg plaats (en ja, wat is genoeg...)

Veilige parkeerplaats waar je je als chauffeur ook veilig waant. omgeven met een hek natuurlijk en 1 poort om in en uit te rijden.

Rustige parkeerplaats. dus bijvoorbeeld parkeren voor personenauto's op een andere plaats dan trucks. Koelers (auto's met een koelmotor) aan de ene kant laten parkeren, en gewone trucks aan de andere kant.

Als je voor parkeren geld wilt vragen (om zo de mensen te weren die niet bij je komen eten) dan zou je het geld voor de parkeerkaart terug moeten hebben bij besteding in het restaurant. Dit zou een klein bedrag moeten zijn als bijvoorbeeld 2 euro. Als je alleen komt een bak koffie drinken dan moet je niet eerst 10 euro betalen voor parkeren. Maargoed da's mijn mening.

Natuurlijk goed eten. Dus waar voor je geld. Een gevarieerde kaart dus ook gezonde producten (gekookte aardappelen bijvoorbeeld). Steeds meer chauffeurs hebben hun brood voor overdag mee. Je zou ook goede lunchpakketjes voor overdag kunnen verschaffen die ze na hun ontbijt mee kunnen nemen.

Goede sanitaire voorzieningen zoals douches en toiletten. Douches waarbij niet na 5 minuten het water ophoudt, je zelf temperatuur kunt regelen en genoeg ruimte is voor je spullen en mogelijkheden om te scheren (spiegel en stroom).

Voor de internationale klanten zou een wasmachine en droger handig zijn. Natuurlijk ook de kaart in meerdere talen, en informatie over dingen die ze kunnen ondernemen wanneer ze bijvoorbeeld een weekend blijven staan.

Chauffeursruimte deels gescheiden van ''gewone'' restaurant ruimte. Chauffeurs kunnen een aantal uren er zitten waar dagjesmensen even gaan eten (met lawaaiige kinderen, soms :o) het lawaai en gerommel daarvan vinden sommige chauffeurs niet fijn, waar anderen er geen probleem mee hebben.

Ruime openingstijden die niet zomaar veranderen als het zomerseizoen voorbij is. Dus als je de keuken tot 10 uur in de avond open hebt niet ineens in september tot 8 uur open.

Hier al wat simpele zaken die in mijn ogen voor elkaar moeten zijn, maar er zijn vast genoeg aanvullingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voor zover met Scaniarie eens.

Natuurlijk een paar dagbladen op de tafel, Metro en Spits 'smorgens voor de chauffeur die vertrekt ?? Blijf je toch een beetje op de hoogte van het nieuws,vooral als een chauffeur meerdere dagen in het buitenland is geweest mis je het nieuws afentoe. Grote tv of afgeschermd gedeelte met tv, is af en toe wel prettig. Je ziet tegenwoordig ook van die scherm met alle verkeersinfo erop, en wegwerkzaamheden, vooral overdag heel interressant, mis nogal vaak het nieuws en de verkeersinfo:(.

En ja eten, zoals moeders het thuis kookt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als je een tip wilt over douches,moet je eens gaan kijken bij joost in hazeldonk,maar dan wel aan de belgische kant!!superdouches met genoeg ruimte,wc en wastafel met spiegel om te scheren,alles in een ruimte,das ideaal!!!:ja::ja::sjalom::tu:

maar dan moet je wel de ruimte hebben natuurlijk!

en verder is deligging belangrijk,is het op doorgaande route,langs snelweg met makkelijke afrit en niet te ver er vandaan!

en voor s"ochtends een broodjesbar met verse broodjes,das ook wel lekker!!:ja::ok:

en natuurlijk vriendelijke,servicegerichte bediening!!(geen slijmerds):angel:

natuurlijk kun je als je daar tijd voor hebt het beste langs diverse truckstop eens gaan kijken,krijg je de beste indruk denk ik!!:ja:

ook niet zo n grote vreetschuur als de heyerhoeve maar beter iets lager,is wel gezelliger,maar dat is mijn mening!!

en verder succes ermee!:ja::tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zorg voor een magnetron en koelkast in je wagen; dat scheelt honderden euro's in de maand.

honderden euro's ??? wat neem jij dan zoal in een routier ? persoonlijk vind het maar niks zo'n magnetron gedoe want dan kom je helemaal je auto niet meer uit :( ik kan er in komen dat je overdag wat spullen in de koelkast heb om de dag door te komen , maar voor 's avonds ???

geef je mij maar een goeie routier met alle bovenvermelde attributen ...kan nooit mis gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Pfff.. al een paar reacties en ze vergeten de belangrijkste...

Dat ze het forum een warm hart toedragen en een Chauffeursforum-Diner in elkaar flansen(het zogenaamde CF-Diner). :D :D...

--== Freddy ==--

Hier wat CF leden die een CF speciaal eten....:D:D:D:D, ggeloof dat freddy aan t eind ook nog even binnenloopt:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zorg voor een magnetron en koelkast in je wagen; dat scheelt honderden euro's in de maand.

Ik heb die dingen ook bij , maar enkel voor noodgevallen , als ik bv aan een los/laadplaats kom te staan waar er enkel maar van die " goei vettige hamburgers" te verkrijgen zijn , dan steek ik wel iets in de magnetron, anders ga ik iedere dag gaan eten , is beter dan steeds in die wagen te zitten , anders worden we misschien wel mensenschuw. LOL LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
weer 1 die de onkosten bij zijn loon rekend

LOL

Ik vindt het alles behalve grappig dat hard werkende collega's inderdaad onkosten bij hun loon moeten rekenen om nog enigzins rond te kunnen komen.

Daarbij ben ik het met hem eens, ik betaal liever 5 euro voor een fatsoenlijke magnetron maaltijd dan 15 euro voor een klamme lap vlees met wat aardappels en een beetje groenvoer. En dan heb je nog niet gedronken.

En dan heb ik over mijn loon absoluut niks te klagen. En dat zeg ik niet omdat mijn baas hier actief is :p:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wie is je baas dan?????

Heb zelf geen magnetron of oven in de truck, ben bang dat ik dan de hele dag zit te eten;),

Maar heb wel kaas, natuurlijk, en brood en een paar bevroren maaltijden bij me. Magnetrons staan werkenlijk overal.

Vind wel dat een ieder voor zichzelf moet weten of ie eet in de wagen of in een restaurant. Vraag me nou al een tijdje af wat er verkeerd is met een cowboy:o, een zeer gerespecteerd beroep alhier.

Er zijn er niet veel meer, maar ranches in het westen hebben ze nog steeds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vindt het alles behalve grappig dat hard werkende collega's inderdaad onkosten bij hun loon moeten rekenen om nog enigzins rond te kunnen komen.

Daarbij ben ik het met hem eens, ik betaal liever 5 euro voor een fatsoenlijke magnetron maaltijd dan 15 euro voor een klamme lap vlees met wat aardappels en een beetje groenvoer. En dan heb je nog niet gedronken.

En dan heb ik over mijn loon absoluut niks te klagen. En dat zeg ik niet omdat mijn baas hier actief is :p:p

Hoewel ik uit je beginstukje idd wel zie, dat sommige collega's weinig keus is gegeven, dan in de auto te kokkerellen, wat overigens meer dan droevig is voor deze lui, hoef ik mij gellukkig nog niet bij deze categorie aan te sluiten.

Zolang ik het kan betalen, weet ik graag op zondag nog niet, wat ik op vrijdag eet.;)

Iets wat je dus wel weet als je in de auto eet.

Maar goed, ik dwaal af van het originele topic-onderwerp....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zolang ik het kan betalen, weet ik graag op zondag nog niet, wat ik op vrijdag eet.;)

Zijn er zoveel verschillende gehakt ballen tegenwoordig:D:D:D:D:D.

Trouwens, als je op zondag nog niet weet wat je vrijdag wilt eten ben je iemand die geen beslissingen kan nemen.......:o:o, ik bedoel maar, dat is twee dagen zonder eten.

(Routier gaat me een pak slaag geven:angel:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(Routier gaat me een pak slaag geven:angel:)

Inderdaad.....en ik ga nu naar de Maasvlakte, duik in de plomp, en zwem even naar je toe......:rolleyes:

Ook al weet ik dan dat ik de hele week onderweg vis moet eten.....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*doucheruimtes: geen probleem als er een doucheruimte met meerdere douches is, maar zorg dan wel dat de wanden tot bovenaan dicht zijn (en tot beneden voor de bijdehandjes:D). Liever nog gewoon appart voor dames en heren.

*schoon schoon schoon (liever geld uitgeven aan het schoonhouden dan aan supermodern sanitair)

*geen gillende tv op de achtergrond

*gezellig,huiselijk. (vrij moeilijk maar sommigen zijn er met een sober, verouderd interieur beter in dan menig restaurant met de modernste interieurs) Zoals gezegd, vriendelijke bediening zonder overdrijven. De normale hollandse pot. De krant en het praatje.

Ik denk dat de kracht zit in het feit of de chauffeur graag komt en terug komt. Dat kan doorprijs/kwaliteitverhouding,parking,kortingskaart,faciliteiten en sfeer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden