[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vraag


Bill

Recommended Posts

  • Forumlid

Mario. jij verdient mijn respect dat jij hier open over durft te spreken met èèn van de nabestaande, ik neem hier niet mijn pet maar mijn hoge hoed vooraf.

Ik hoop dat op deze manier voor beide (Bill en jou) de pijn van deze tragedie verzacht

Ook jou wens ik heel veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 50
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Mario. jij verdient mijn respect dat jij hier open over durft te spreken met èèn van de nabestaande, ik neem hier niet mijn pet maar mijn hoge hoed vooraf.

Ik hoop dat op deze manier voor beide (Bill en jou) de pijn van deze tragedie verzacht

Ook jou wens ik heel veel sterkte.

Ik kan me hier alleen maar voor de volle 100% bij aansluiten,

Mario en Bill, ook ik wens jullie heel veel sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me hier alleen maar voor de volle 100% bij aansluiten,

Mario en Bill, ook ik wens jullie heel veel sterkte

En hier nog iemand die zich daar bij aansluit.Niets anders dan respect voor deze twee personen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Tja, wat moet je hier aan toevoegen...

Het kan iedereen zo maar gebeuren, iedere dag weer. Niemand wil het, niemand doet het expres, en toch gebeurt er zo iets verschrikkelijks in een fractie van een seconde.

En zoals al gezegd is, nog meer regels of systemen zal ook niet dé oplossing zijn. Het verkeer blijft een spel tussen mensen, waar zien en gezien worden de belangrijkste regel is.

Ik wens Bill en Mario ook alle sterkte toe om over het gebeurde heen te komen. Vergeten lijkt me onmogelijk, maar jullie levens gaan wel verder.

Houd de moed er in, en jullie beider verhalen getuigen van moed. Misschien is dat al het begin van de verwerking.

Nogmaals veel sterkte en wijsheid om het een en ander een plaatsje te geven.

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik vind het heel heftig dit.

Het is niet alleen bij stoplichten zo dat je ze niet ziet, wat te denken van rotondes. Daar zie je echt te weinig aan je rechterkant. Ik heb zelf nog een spiegel er bij op gezet, maar dan nog je kan niet alles zien.

Vraag me dan ook echt af waarom de brom / fietser voorrang heeft op een rotonde.

sterkte aan de betrokkenen. Het komt wel dichtbij zo. Het lijkt mij verschrikkelijk om mee te maken. En zoals gezegd, er zijn alleen maar slachtoffers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

beste collega's en belangstellende,

Hierbij wil ik graag iedereen bedanken die een berichtje heeft achtergelaten en mij een hart onder de riem heeft gestoken

na overleg heb ik besloten om niet meer te reageren op deze topic.... na een privebericht van de betrokkene is deze heel hard aangekomen.

het gaat jullie goed en ik ga me ff van deze topic terugtrekken.

Thx Allemaal,

Mario

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb vanmorgen het andere topic gelezen, wat de vrouw van mario geschreven heeft.

Aan de hand van de reacties daar, heb ik ook hier het topic nog eens doorgelezen, bericht voor bericht.

De hele dag heeft het verhaal en de postings wat door mijn hoofd gespeeld.

Echter na de laatste reactie van mario, krijg ik toch een beetje een nare smaak in m'n mond.

Ergens heb ik het gevoel dat Bill toch zoekende was naar de naam van de chauffeur die z'n geliefde vriendin of kennis heeft aangereden. Is het nog steeds zo dat de politie geen namen van betrokkenen aan elkaar uitwisseld? En heeft ie het via deze weg toch kunnen bereiken?

Ik weet niet wat er in de PB stond, maar aan de reactie van Mario en zijn vrouw te lezen, was het behoorlijk heftig.

Ik wil ook geen mensen vals beschuldigen, nogmaals, ik weet niet wat er voor berichten heen en weer zijn gegaan en ik ken nog minder de inhoud!!!

Maar de manier van posten en de inhoud van de reacties geven mij het gevoel.....

Allerlaatst wil ik in ieder geval alle betrokkenen sterkte wensen.

Groet Ron

(die enkele collega's heeft gehad die hetzelfde meegemaakt hebben en het gelukkig een plaatsje hebben kunnen geven (alhoewel ze het niet makkelijk vonden))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dank voor alle reacties.

Nogmaals; ik begrijp dat de chauffeur het nooit expres zal doen.

Ik begrijp de dode hoek ook. Ik rijd af en toe op de grootste “vracht”auto die met een BE rijbewijs is toegestaan. Ja, en irritant misschien, maar als ik daarmee rechtsaf sla vanuit een situatie waarin ik niet voor 100% zeker weet dat er geen fietser naast me zit, dan stop ik en ga desnoods even snel naar het rechterraam om zeker te zijn. Onhandig, maar liever dat dan iemand doodrijden.

Helaas kan in die tijd dat jij terug op de bestuurdersstoel gaat zitten de situatie alweer veranderd zijn. Bij iedere bocht rechtsaf volkomen tot stilstand komen door de cabine kruipen en weer terug is dus geen optie.

Zelf ben ik springer, dat wil zeggen dat ik geen vaste wagen heb ... en bij ons hebben alle wagens een dodehoekCAMERA. En ik kan je zeggen dat die vrijwel allemaal anders staan afgesteld. Niet op zich onjuist maar ANDERS. De een geeft mij een beter beeld op fietsers die zich mogelijk naast mij bevinden ... als ik al in de bocht zit .... de andere camera (andere auto dus) geeft mij meer een beeld wat er direcht voor mijn voorbumper bevind en een klein stukje rechts (wat je normaal ook in je stoepspiegel ziet).

Ook heb ik gereden met auto's met een dodehoekspiegel ... sta diverse malen op zo'n spiegelafstelplaats waar er nu meer van zijn ..... en dan blijkt dat je volgens de regels voldoende ziet.

In de praktijk MIS je toch een deel zicht ... en net in die dodehoek die overblijft kan zich een fietser danwel een kleine luxewagen bevinden.

Veiligheid in het verkeer moet van beide kanten komen. De vrachtwagenchauffeur kan dat dus niet alleen = dat is technisch (nog) onmogelijk. Voorlichting over de dode hoek bij vrachtwagens (en bussen + grotere auto's zoals bijvoorbeeld aannemersbusjes) MOET dus blijven gebeuren en NIET alleen gericht op Kinderen zoals nu in de Campagne van Hans Klok.

Helaas nemen ook teveel fietsers voorrang .... vaak tegen beter weten in.

Ik wil NIET absoluut nu niet zeggen dat jouw vriendin dit ook gedaan heeft ... of haar een medeschuld geven aan haar ongeval. MAAR mogelijk had een goede en betere DUIDELIJKER voorlichting in het verleden haar het leven kunnen redden.

(ik hoop dat ik nu goed overkom ... )

Mijn kinderen vertel ik: zorg dat je de ogen van de chauffeur kunt zien, dan kan hij jou ook zien.

Vertel ze aub ook dat ze bij twijfel liever even kunnen wachten en zorgen dat ze uit de weg komen door bijvoorbeeld op de stoep te gaan staan.

Laat ze www.dodehoek.nl bezoeken.

Ik kom geen verhaal halen op dit forum. Maar in mijn verdriet, frustratie en onmacht heb ik er iets op gezet.

En als ik hiermee bereik dat 1 chauffeur, op 1 moment, toch even twijfelt bij het rechts afslaan en zorgt dat hij zeker is en daardoor iemand niet dood rijdt, dan was het deze twee korte berichtjes al meer dan waard.

Ik begrijp of liever gezegd voel je verdriet en frustratie aan. Maar een chauffeur zal goed kijken voordat hij of zij rechtsaf slaat, immers niemand wil iemand gehandicapt of doodrijden. Maar een vrachtwagen heeft OOK met de dodehoekspiegel/camera zijn beperkingen.

Ik hoop dus ook dat naast de chauffeurs en in de opleiding van nieuwe chauffeurs en/of herscholing (we moeten 35 uur bijscholing in 5 jaar volgen om beroepschauffeur te kunnen blijven sinds dit jaar) er aandacht wordt besteedt aan de gevaren rond de dodehoek. En natuurlijk dat truck-ontwerpers met nieuwe technologie blijven komen om de dodehoek te doen verdwijnen danwel zo klein mogelijk te maken.

DAARNAAST en op zijn minst even belangrijk danwel belangrijker is en blijft voorlichting over de gevaren van de dodehoek. EEN mens maakt fouten ... dat is helaas menselijk ... als beide verkeersdeelnemers zich daarvan bewust zouden zijn zou er al veel gewonnen zijn. It's better to be safe than sorrow immers.

Ik vrees dat ik wel 1000 woorden nodig zou hebben om dit allemaal uit te leggen.

Maar soms zegt een foto meer dan 1000 woorden .... en op het internet zijn goede voorlichtingsites te vinden over de dodehoek. Oa met een rodeloper naast de vrachtwagen om aan te tonen hoe groot deze dodehoek wel niet is en waar hij zich bevind.

Eigenlijk zou iedere Nederlander een folder in de bus moeten krijgen hierover.

En zou er meer aandacht voor het gevaar moeten zijn in de media === je kunt de gevaren van de dodehoek immers vrij gemakkelijk opnemen in allerlei programma's

Zelfs Goede tijden Slechte tijden ... voorlichting voorlichting voorlichting ...

Helaas nemen fietsers ook wel veel risico's (en dat zeg ik in het algemeen) rijden ze vaak door rood ... voeren geen verlichting. Sinds de fietser van rechts voorrang heeft lijken ze die ook vaker TE NEMEN dan te krijgen .... Ik heb voorrang en ...

(nogmaals ik zeg dit in het algemeen).

Maar ik ben van mening dat fietsers ook wel weer even mogen wakker worden en beseffen dat ze zomaar kapot gereden kunnen worden ....

Iedere fietser begrijpt wel dat hij het van een vrachtwagen altijd verliest.

Dit vraag ik mij wel eens af .... in hoeverre begrijpt een fietser dat hij/zij het van een vrachtwagen danwel personenwagen zal verliezen. Aan hun gedrag is dit 'vaak' niet te zien.

VRAAG is nu hoe krijg je mensen zover dat ze dit meer begrijpen ... meer begrijpen wat ze in het verkeer aan het doen zijn en welke gevaren ze lopen. Dat geldt overigens ook voor veel personenwagenbestuurders die links en rechts inhalen zich door een file slingeren en van dat soort zaken. Ik vrees dat veel mensen niet 100% met het verkeer bezig zijn en dat geldt voor alle categoriën weggebruikers.

P.S. Ik vind het ook jammer dat er veel asociale (brom)fietsers zijn. Het is maar goed dat er niet zoveel asociale vrachtwagenchauffeurs zijn.

Onder alle categorieën verkeersdeelnemers vind je mensen die asociaal zijn ... of het met minder grijze hersencellen moeten doen. Ga er maar vanuit (onderzoek) dat 25% van de mensen in het verkeer ff met iets anders bezig is dan deelnemen in het verkeer zelf. Dat wil dus zeggen dat 1 op de 4 mensen er met zijn kop niet volledig bij is. En dat is wetenschappelijk bewezen. Dat is vrees ik een min-punt van mens zijn .. we kunnen ons kennelijk niet voor 100% all the time op één ding richten.

En daarom is het ook goed dat technologie in de toekomst ons daarbij zal helpen.

(hoewel ik daar ook positieve en negatieve dingen in zie ... maar da's een andere discussie waard).

P.S.2. Deze vriendin was alles behalve asociaal. Ze was er even met haar gedachten misschien niet helemaal bij en dat heeft ze met haar leven moeten bekopen.

Ik condoleer je met je verlies. En helaas zal zij het niet meer kunnen vertellen.

Een zeer goede vriendin van een collega is laatst onder een bus gekomen. Zij was er helaas ook even met haar gedachten niet bij. Op dit moment loopt het onderzoek (voor zover ik weet) nog steeds. Vlak voor de aanstormende bus (hij reed uit onderzoek gebleken niet te hard overigens) stak zij over en de chauffeur kon op dat moment al niet meer tijdig stoppen. Ook zo'n ongeval waarbij je blijft denken 'waarom nou?"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beste Collega's

Ik heb na lang dubben besloten om maandag A.s. weer te beginnen om met een collega mee te rijden en vandaar uit op te bouwen naar weer zelfstandig rijden ......ja voel me nu net een kleuter die aan de hand meegevoerd moet worden .

Ik weet wat ik wil en ik wil graag weten wat mijn zwakke punt is ....om daar dan aan te werken zodat ik vol zelfvertrouwen en zelfstandig mijn vak kan uit oefenen .... en tuurlijk zullen er momenten zijn dat ik aan het ongeval denk .....maar ook mijn leven gaat door .

Mario

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mario,

Het is gewoon weg kloten wat je hebt meegemaakt. De laatste week heb ik veel aan jou (en ook aan Bill) moeten denken.

Ik vind het sterk en dapper van je om nu de draad alweer op te pakken. In mijn ogen ben je geen kleuter, maar gewoon een persoon die iets verschrikkelijks heeft meegemaakt. Wij allen kunnen het alleen maar respecteren en aanmoedigen dat je weer op de bok gaat (al is het eerst als bijrijder).

Doe alles in je eigen tempo en doe desnoods af en toe maar een stapje terug.

Veel sterkte toegewenst.

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

bij mij in het dorp waar ik opgegroeid ben is een autosloopbedrijf. Die man had 2 kindjes. Hij heeft ze alletwee verloren. Onder dezelfde vrachtwagen gekomen. 1 kind onder het linkerwiel en 1 onder het rechterwiel. Vlak voor een frietkraam wat toen nog een oud cafeetje was.

De chauffeur is hier nooit bovenop gekomen want een jaar later pleegde hij zelfmoord. En dit is al zeker 30 jaar geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen
bij mij in het dorp waar ik opgegroeid ben is een autosloopbedrijf. Die man had 2 kindjes. Hij heeft ze alletwee verloren. Onder dezelfde vrachtwagen gekomen. 1 kind onder het linkerwiel en 1 onder het rechterwiel. Vlak voor een frietkraam wat toen nog een oud cafeetje was.

De chauffeur is hier nooit bovenop gekomen want een jaar later pleegde hij zelfmoord. En dit is al zeker 30 jaar geleden.

ik vind dit nou niet echt een steuntje in de rug voor mario en voor de nabestaande.

mario ik vind het knap dat je zo snel weer aan de gang ga.

en heel veel sterkte met het verwerken van dit voorval

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is erg cru om te horen natuurlijk. Maar zo wordt er nog wel even bij de slachtoffers stilgestaan en zie je ook dat de chauffeur het nooit te boven is gekomen ...

Zonder hulp kom je er denk ik ook niet zo vrees ik.

Het is dus goed om begeleiding te vragen ... helaas weet ik zijn naam niet meer maar die man begeleid dus chauffeurs die een ernstig ongeval hebben meegemaakt om de draad weer op te pakken. Hij is ook regelmatig op de Bedrijfsautorai bij Scania geweest ... pffff liqie en namen ... ik kom er op dit moment echt niet op maar op het internet heeft hij zijn eigen pagina en wellicht kun je via ScaniaBeers aan zijn gegevens komen.

En ieder ongeval blijft er een teveel hoewel je naar nul ongevallen zult moeten streven zul je dat helaas zo vrees ik nooit kunnen bereiken.

Een ongeval blijft immers altijd in een verrot klein hoekje zitten.

Als er over praten cq schrijven op een internetforum ook maar een slachtoffer kan schelen in de toekomst is dat het meer dan waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er wordt op het ogenblik hard aan gewerkt Om bij een ongeluk de beroepschauffeur zo snel mogelijk achter het stuur te krijgen Van uit de ARBO zijn we er achter gekomen dat bij een ongeluk te wijnig of bestuurder of chauffeur gedacht wordt De politie zal er bij een ongeluk meer aandacht aan moeten besteden.Maar die komen op het ogenblik nog een en ander te kort Dus het moet veranderen Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er wordt op het ogenblik hard aan gewerkt Om bij een ongeluk de beroepschauffeur zo snel mogelijk achter het stuur te krijgen Van uit de ARBO zijn we er achter gekomen dat bij een ongeluk te wijnig of bestuurder of chauffeur gedacht wordt De politie zal er bij een ongeluk meer aandacht aan moeten besteden.Maar die komen op het ogenblik nog een en ander te kort Dus het moet veranderen Huub

ik als chauffeur die dit drama heeft meegemaakt , kan alleen maar zeggen dat het aan de chauffeur is of hij terug wil op die vrachtwagen......een arbo , werkgever en andere instellingen kunnen dat niet beslissen ..... wat deze instanties wel kunnen doen is zoals mijn werkgever Peter Appel Transport het heeft gedaan : Ze hebben een traumadeskundige van buitenaf in gehuurd en die begeleid mij vanaf de dag dat het gebeurde ....vanaf het politiebureau tot aan het moment dat ik zeg dat ik geen hulp meer nodig heb.

Laat niemand een chauffeur pushen om weer terug te gaan op die wagen , ik krijg gelukkig door mijn wereld werkgever de tijd en ruimte om het op mijn eigen manier en tempo te doen .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik als chauffeur die dit drama heeft meegemaakt , kan alleen maar zeggen dat het aan de chauffeur is of hij terug wil op die vrachtwagen......

Helemaal met jou eens.

een arbo , werkgever en andere instellingen kunnen dat niet beslissen ..... wat deze instanties wel kunnen doen is zoals mijn werkgever Peter Appel Transport het heeft gedaan : Ze hebben een traumadeskundige van buitenaf in gehuurd en die begeleid mij vanaf de dag dat het gebeurde ....vanaf het politiebureau tot aan het moment dat ik zeg dat ik geen hulp meer nodig heb.

Laat niemand een chauffeur pushen om weer terug te gaan op die wagen , ik krijg gelukkig door mijn wereld werkgever de tijd en ruimte om het op mijn eigen manier en tempo te doen .....

En juist deze deskundige kan dus die chauffeur met de juiste begeleiding, zoals in jou geval, de chauffeur hoogst waarschijnlijk terug op de "bok" krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
  • Forumlid

Beste collega's

ik geef jullie nu een update over mijn ongeval van 8 september 2009,

Gisteren heb ik een brief ontvangen van het openbaar ministerie met de mededeling dat er geen verdere rechtsvervolging zal plaatsvinden en zoals het er nu naar uitziet , dat ik tenonrechte als verdachte ben aangemerkt.......de zaak is geseponeerd .

Ik kan dus nu eindelijk de zaak gaan afsluiten, ermee omgaan is nu heel belangrijk , maar vergeten zal ik het nooit......ik zal nogwel met de nabestaanden in contact treden en dat is het echt tijd om het aftesluiten en echt verder te gaan.

Groetjes Mario

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden