[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

van C2 naar D1?


AryX

Vraag

  • Forumlid

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje.

Ik werk voor Randstad Transport. Nu hebben ze mijn contract 1 oktober 2008 verlengd voor een jaar en ik kreeg C2 terwijl ik trekker/oplegger werk deed toen. Op 1 januari 2009 is dat omgezet naar D1 omdat dat ongeveer evenveel geld is. Mijn vraag is dan ook mag dat zomaar? Hadden ze dat niet van C2 naar D2 moeten omzetten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Hoe dat precies is geregeld in de CAO weet ik niet.

Maar je kunt de CAO wel nalezen op www.jaclang.nl daar moet je denk ik wel je antwoord kunnen vinden.

Maar we zitten nu ook in een 'moeilijke' tijd en dus vrees ik dat je niet veel te eisen hebt ... of dat dit je alleen maar zal tegenwerken. Bijvoorbeeld minder uren maken (je werkt immers via een uitzendbureau toch) ... wordt jij in hun ogen 'te moeilijk' dan bellen ze een ander. Dat zou kunnen. Dan kun je wel op je strepen gaan staan .... maar wat koop je daar dan voor?

Je kunt ook de hotline bellen ... Stichting VNB ...

Werkt u in het beroepsgoederenvervoer en heeft u een vraag over uw werk, inkomen of de cao?

Of bent u tijdens uw werk in aanraking gekomen met politie of justitie?

Neem contact op met Stichting VNB: 0800 - 022 5 022 (gratis) op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur of vnb@bg.fnv.nl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

op de bakwagen werd ik ook in C0 aangenomen, tja... ik wilde daar graag rijden, dus dan kom je niet met eisen terwijl je geen ervaring heb.

was 9 a 10 jaar geleden.

toen ik de containers inging kreeg ik D0, tja.. Ik wilde graag daar werken dus dan kom je niet met eisen, ik had geen ervaring.

daar na 1,5 jaar contract niet verlengt, ik even niet gereden, weer een werkgever gevonden, was een lastige tijd toen, werd D1 aangenomen, tja.. Ik wilde werken, dus stelde geen eisen.

daar zelf weggegaan na 2,5 jaar, hier komen werken zat toen D3 ofzo, dus zo ook aangenomen tja, ik wilde daar werken dus had geen zin in eisen stellen.

nu nog steeds bij die laatst genoemde, en heb het daar goed.

en nu D5 uiteraard.

kan er ook mee te maken hebben dat ik in den beginne 1 van de weinige vrouwen was, en toen werd er toch anders over gedacht, maar goed... ik ben er zelf steeds mee akkoord gegaan, eens krijg je toch wel wat je verdien, dan maar wat inleveren.

ik heb hier een goede en eerlijke baas gevonden, dus dan is me dat uiteindelijk allemaal wel waard geweest hoor, en wees inderdaad maar blij dat je nog aangenomen wordt:ja::tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

kan er ook mee te maken hebben dat ik in den beginne 1 van de weinige vrouwen was, en toen werd er toch anders over gedacht, maar goed... ik ben er zelf steeds mee akkoord gegaan, eens krijg je toch wel wat je verdien, dan maar wat inleveren.

ik heb hier een goede en eerlijke baas gevonden, dus dan is me dat uiteindelijk allemaal wel waard geweest hoor, en wees inderdaad maar blij dat je nog aangenomen wordt:ja::tu:

Ik heb hetzelfde meegemaakt ... en denk dat er nog niet erg veel veranderd is in de transportwereld tov vrouwelijke chauffeurs. Tja, er is wel het een en ander veranderd natuurlijk maar we zijn er zo vrees ik nog lang niet.

En ja, als je wilt werken een bepaalde baan wilt hebben neem je een aanbod gedaan door een werkgever aan. Zo simpel is het.

Nu zit ik sinds december vorig jaar bij een andere werkgever die in de E-loonschaal betaald. Ik ben van D5 naar E4 gegaan ... had liever naar E5 gegaan maar ik heb ook geen eisen gesteld want ik wilde die baan.

Een andere werkgever in mijn eigen woonplaats bood D3 ... dat aanbod heb ik afgeslagen ik vond dat ik meer waard ben dan dat. Veel rijervaring en in diverse vormen van transport. Later bood hij wel D5 maar toen vond ik het wel ... tja, .... op zijn aanbod ben ik niet meer ingegaan en nu kom ik er zo af&toe eens een vrachtje diesel lossen LOL

Had hij meteen D5 of één trede terug D4 geboden dan had ik die baan bij hem aangenomen.

Nu zit ik ook beter ... jammer genoeg geen vaste wagen .... maar wel in E4 met uitgroei naar E6 natuurlijk. Met oog op de toekomst is dit dus een goede zet.

Ja, je moet dus ook naar de toekomst kijken. En in het heden heb je toch een baan al zit je dan één trede lager dan waar je denkt recht op te hebben. Is dat een ramp? Nee, ik denk van niet. En in deze tijd snijdt je je denk ik nog zelf in de vingers ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik heb hier een goede en eerlijke baas gevonden, dus dan is me dat uiteindelijk allemaal wel waard geweest hoor, en wees inderdaad maar blij dat je nog aangenomen wordt:ja::tu:

Een goede en eerlijke baas...?

Vraag Post dan maar eens naar de uitspraak van de rechtbank amsterdam van 17 augustus 2009 over de vordering prepensioenpremie bij het prepensioenfonds, en dat hij daarmee de overgangsrechten van zijn chauffeurs naar de klote had willen helpen....Barf

Samen met 40 andere 'eerlijke' kornuiten van hem.

'Goede en eerlijke baas'................?

bewerkt door Gemusejager
Toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ben in Mei dit jaar binnen gekomen bij een bedrijf op D0, was alleen voor de zaterdagen, maar konden voor vast ook iemand op de bakwagen gebruiken en het betaalde beter dan het werk wat ik op dat moment had.

Ben toen overgegaan en kreeg D1.

Alleen werk ik nu als enige vrouw in het bedrijf, ik werk net even iets harder en er gaat meer handel door mijn handen dan van mij collega's en die zitten in D3 of D4.

Zou ik kunnen eisen om in D2 of D3 geplaatst te kunnen worden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Zou ik kunnen eisen om in D2 of D3 geplaatst te kunnen worden?

vragen staat vrij......

als je eisen gaat stellen, dan denk ik dat je werkgever iets zal zeggen in de trant van: "äls het je niet bevalt, dan......."

succes er mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ben in Mei dit jaar binnen gekomen bij een bedrijf op D0, was alleen voor de zaterdagen, maar konden voor vast ook iemand op de bakwagen gebruiken en het betaalde beter dan het werk wat ik op dat moment had.

Ben toen overgegaan en kreeg D1.

Alleen werk ik nu als enige vrouw in het bedrijf, ik werk net even iets harder en er gaat meer handel door mijn handen dan van mij collega's en die zitten in D3 of D4.

Zou ik kunnen eisen om in D2 of D3 geplaatst te kunnen worden?

Eisen is een groot woord ... vragen zou je het wel kunnen.

Hoeveel ervaringsjaren heb je al als chauffeur ... en je collega's?

Als jij twee ervaringjaren hebt zou je ingedeeld kunnen worden inderdaad in D1 (trede 0 en trede 1 = 2 ervaringsjaren) terwijl collega's die er al 5 jaar werken in D4 zouden kunnen zitten.

En/of anderen de mazzel hebben gehad in een tijd van een chauffeurstekort te zijn aangenomen en konden krijgen wat ze wilden hebben ... die hebben destijds dus eigenlijk mazzel gehad.

Iedereen let op dit moment op de centen ... maar vragen staat vrij.

Denk er van te voren goed over na hoe je het gaat brengen.

Hoeveel inkomen denk je te missen ... verschil tussen wat je nu hebt en zou willen hebben. Zit je vlak voor een contractsverlenging...???

Allemaal zaken die op dit moment kunnen meespelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden