[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Honderden ontslagen bij trailerbouwer Schmitz


Gast routier

Recommended Posts

Europa’s grootste trailerbouwer, Schmitz, moet honderden mensen ontslaan. Afgelopen april werd het ontslag van 180 man aangekondigd. Nu moeten nog eens 231 banen verdwijnen. Dit melden diverse Duitse media.

De hardste klappen vallen in de fabrieken in Gotha, Oost Duitsland en Altenberge, niet ver van Munster. De fabriek waar koeltrailers worden gebouwd, in Vreden, niet ver van Winterswijk, valt de schade mee, maar in Altenberge moet het een en ander opnieuw gefinancierd worden en is het maar de vraag of de fabriek de crisis zal overleven. Voor degenen die ontslagen worden, is een sociaal plan in de maak.

In Duitsland zijn de trailerverkopen dit jaar totaal ingestort. De fabrieken draaien nog op een tiende van hun capaciteit. Bij Schmitz in Duitsland werken in totaal zo’n 4.000 mensen.

bron:truckstar.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

laat ze maar stoppen met het bouwen van container chassis,want dat concept is helemaal niks je 20ft staat helemaal achterop,je hebt bijna geen asdruk.

als je bij de bayer komt om een 20ft teladen wordt je niet geladen,heel raar dat een duits bedrijf dit in productie heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waar slaat dat nou weer op! Dat je niet geladen wordt door Bayer heeft met de asdrukken te maken. Dus het is niet raar dat zo een chassis gemaakt wordt, maar dan is het eerder raar dat jij of je baas er 1 gekocht heeft. Trailerbouwers bouwen alleen maar dat wat klanten willen. En blijkbaar is er toch voldoende vraag naar als je naar het aantal kijkt wat er van dergelijk soort chassis rond rijd in europa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid
Waar slaat dat nou weer op! Dat je niet geladen wordt door Bayer heeft met de asdrukken te maken. Dus het is niet raar dat zo een chassis gemaakt wordt, maar dan is het eerder raar dat jij of je baas er 1 gekocht heeft. Trailerbouwers bouwen alleen maar dat wat klanten willen. En blijkbaar is er toch voldoende vraag naar als je naar het aantal kijkt wat er van dergelijk soort chassis rond rijd in europa.

het is het zelfde als de aller eerste renders,de 20 ft staat helemaal achterop,zodat je haast geen as druk hebt,tussen de achteras trekker en begin container in ongeveer 5 meter,dus waardeloos chassis,maar wel goedkoop in aanschaf en daar draait het om,en aan de man die er mee moet werken wordt niks gevraagt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden