[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TLN: ‘Basisloon moet omhoog’


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid
Er zijn zat chauffeur die in het weekend werken. Ik zelf werk twee van de drie zaterdagen.

En om eerlijk te zijn: ik vraag me af of er met mijn stem ook daadwerkelijk wat gebeurd. Ik heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als bij de politiek.

Ik ga hier niet uitleggen wat "lid zijn van een vakbond" inhoudt,dat is al tot in den treuren uitgelegd.

Een vakbond is zeker geen instelling die een concept ontwikkeld en dat dan aanbied,in de hoop dat jij lid word.

Dat doet een politieke partij wel,die maken een programma en hopen bij verkiezingen op veel stemmers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 288
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Ik ga hier niet uitleggen wat "lid zijn van een vakbond" inhoudt,dat is al tot in den treuren uitgelegd.

Een vakbond is zeker geen instelling die een concept ontwikkeld en dat dan aanbied,in de hoop dat jij lid word.

Dat doet een politieke partij wel,die maken een programma en hopen bij verkiezingen op veel stemmers.

Als ik voor het zeggen had moest iedereen lid zijn van een bond

Maar dan wel nutraal En de politiek moet er buiten blijven

Nu Kijk maar naar bestuurders hebben allemaal een politeke voorkuur.

Of ze gaan de politiek in.

Maar de bond moet ook op andere gedachten gebracht worden Want de bond leeft nog te veel in het

verleden.Daarbij de bond is vrij kostbaar.Wat krijg ik terug van dat geld

Staken verleden tijd.Actie.O.K.

Wat de bond vergeet Wat kost staken De lasten thuis gaan wel door

En dat het ook op een andere manier kan.

Vergaderen is goed.Waar ik bij gezeten heb meer ruzie als wat anders

Folderen Waarom niet op de bedrijven zelf door kaderleden.Als ze er zijn Of vie de O.R.Raad

Is niet zo duur als ze nu doen Mensen eerlijk voorlichten en niet om heen draaien

Want jonge mensen denken ook. Moet veel meer geluistert worden naar jonge mensen

En niet wat bestuurders willen Ik maak de dienst uit.Zo komt het vaak wel over.

En de echte problemen ook goed op lossen C.A.O. Onderhandelingen door beroeps mensen laten doen En

niet zo als nu.Want de bond krijgt er GELD voor Veel zullen dat niet weten.

En is er een actie de politiek buiten de deur houden.

Kan zo nog wel door gaan

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast jan putter
Ja waarom gaat of is iedereen aan het inleveren

Daar praten we niet over Wie heeft er nog E 6 of D 5

ik denk dat het tegen valt

Huub

Dat heb je nu al 100 x gevraagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De openingspost van dit topic is uit 2007.

Eigenlijk is er best wel veel gebeurd in de achterliggende periode. Dat hogere "basisloon" heeft eigenlijk al z'n beslag gekregen in de vorm van allerlei zekerheden die afgesproken zijn. Zo tellen gemiddeld 7 overuren per week mee in het loon bij arbeidsongeschiktheid. Hetzelfde aantal (over-)uren zitten tegenwoordig verankerd in het gewone pensioen.

Ik denk best wel iets wat voor de bonden te verkopen is als een vooruitgang. Ik vraag me alleen af waarom zulke zaken zo weinig worden gepromoot. Zou dat zijn omdat de bonden de discussie over de 48-urige werkweek zoveel mogelijk uit de weg willen gaan met hun achterban?

In wezen behoort die 48 uur gemiddeld (40 uur + 7 uren die meetellen voor allerlei basisvoorzieningen), dus op veel gebieden al tot de "vaste, basisverworvenheid" van de chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nou gaan we hier weer een zaatje planten tegen de vakorganisatie.

En het is toch van de zotte dat ik over alle uren sociale lasten mag, oh nee moet afdragen, en als ik ze nodig heb dan tellen ineens maar 7 uur mee, en welk hoger basisloon, de inflatiecorrectie die we eindelijk na een nul ronde hebben gehad? Vooruitgang? Belachelijk we doen elk jaar een stap verder terug, zo als het er nu uitziet gaan we weer een nul ronde tegemoet, dus weer een stap terug

Ik snap niet wat u bedoelt met een zaadje planten.

Ik denk dat het heel goed is wat er inmiddels al bereikt is. Ook al snap ik niet dat men daar niet meer voor uitkomt en mensen beter uitleg geeft over wat we allemaal al hebben en hoe het in elkaar steekt.

En wat u zegt dat er maar 7 uren meetellen als u ze nodig heeft, dat klopt gewoon niet. Ik neem aan dat u doelt op WW of WIA/WGA (voorheen WAO). Meerdere malen heb ik hier al proberen uit te leggen dat dan gewoon het SV-loon de basis vormt. En het SV-loon wordt gevormd door ALLE loonbestanddelen waarover premies en belasting worden afgedragen.

En voor uw begripsvorming: Onder het "hoger basisloon" versta ik dan het loon wat als basis dient voor het loon bij arbeidsongeschiktheid en voor het pensioen. Voor heen was dat het 40-urenloon. Ik neem aan dat u dat nog wel weet. Dus daar is zeker sprake van een flink stuk vooruitgang.

Weet u dat u af en toe zo "verzuurd" overkomt, dat ik me soms afvraag of u de mooie dingen nog wel ziet ... ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik denk dat dit een mooie gelegenheid is om, zoals zovaak voorgesteld door sommigen hier, de CAO's uit te splitsen in een CAO Nationaal Beroepsgoederenvervoer en een CAO Internationaal Beroepsgoederenvervoer. Voor de laatste groep zal het daar waarschijnlijk niet beter van worden, maar voor de eerste groep waarschijnlijk wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk dat dit een mooie gelegenheid is om, zoals zovaak voorgesteld door sommigen hier, de CAO's uit te splitsen in een CAO Nationaal Beroepsgoederenvervoer en een CAO Internationaal Beroepsgoederenvervoer. Voor de laatste groep zal het daar waarschijnlijk niet beter van worden, maar voor de eerste groep waarschijnlijk wel.

wat heeft het dan voor zijn als je internationaal rijd en je gaat er op achteruit. Ik ben sowieso niet iemand die gauw bij de bond gaat omdat ik bij sommige meer - punten zie dan + punten. En een hoop bestuurders zitten er niet voor mij maar voor hunzelf. En naar een vergadering kan ik nooit in het weekend. Rij vrijdagavond de grens over en kom zaterdag/zondag weer thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat heeft het dan voor zijn als je internationaal rijd en je gaat er op achteruit. Ik ben sowieso niet iemand die gauw bij de bond gaat omdat ik bij sommige meer - punten zie dan + punten. En een hoop bestuurders zitten er niet voor mij maar voor hunzelf. En naar een vergadering kan ik nooit in het weekend. Rij vrijdagavond de grens over en kom zaterdag/zondag weer thuis.

Ben het ook met lang niet alles eens wat de bond doet, maar wel lid.

Waar hedden we gestaan zonder bond, en zonder CAO?

Had je waarschijnlijk nooit geen chauffeur geworden;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het ook met lang niet alles eens wat de bond doet, maar wel lid.

Waar hedden we gestaan zonder bond, en zonder CAO?

Had je waarschijnlijk nooit geen chauffeur geworden;)

Volledig mee eens. Natuurlijk laten de bonden hier en daar een steekje vallen. Maar feit is wel dat je een cao hebt. Zonder bonden hadden wij er nu een stuk kariger bij gezeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden