[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TLN: ‘Basisloon moet omhoog’


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Reacties 288
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Gast Bert-Vossie
... en nog steeds ' durft ' niemand hier bedragen te noemen?

Ik zou denk ik tevreden zijn met een bruto-uursalaris van 12,50

Wie volgt?

Daar kom ik mijn bed niet voor uit Lique, maak er maar netto van.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
... en nog steeds ' durft ' niemand hier bedragen te noemen?

Ik zou denk ik tevreden zijn met een bruto-uursalaris van 12,50

Wie volgt?

dat is ongeveer 7,25 netto X 48 = 348X4=1392 euro , iets meer dan 200 boven het bestaansminium

als dat het wordt staan de bedrijven,supermarkten en winkels leeg wegens gebrek aan chauffeurs

daar wil toch geen mens de hele week voor van huis

mvg bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vind op zich dat systeem met daggeld niet zo erg slecht.

100 euro per dag ongeacht de gemaakte uren plus een redelijke vergoeding voor overstaan.

Dat zou voor nationaal en internationaal een onderscheid opleveren (nachten weg=meer inkomsten)

Sta je een dag stil omdat de vracht of documenten niet klaar zijn of rijverboden, heb je toch inkomsten.

Maak je eens weinig uren doordat je bijvoorbeeld net te laat bent om te laden dan wordt je niet "gestraft" met maar zeven uurtjes betaald, terwijl je er vijftien had kunnen maken.

Overstaan in het weekend zonder te kunnen werken wordt ook eens betaald ipv een zielig toeslagje met de vertering.

Misschien zijn er nog voor- of nadelen die ik niet zo 123 kan verzinnen, roept u maar!! (wel constructief graag)

Ik denk dat ik zo rond mijn huidige inkomen zou blijven zitten, ondanks minder uren te mogen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het idee is goed Maar ik doe het er niet voor.

Wat is je uur loon nu Bruto.Ga daar is van uit.D5 of E6

Wat jij wilt is goed voor de werkgever.

Ik ga uit van E6 en wat ik nu aan volgens CAO betaalde uren maak, inclusief wachten en laden/lossen.

Waarom zou dit goed zijn voor de werkgever?

Als ik nu een kort dagje heb doordat ik niet kan laden of lossen kost mij dat geld, doordat ik niet meer naar mijn volgende adres kan rijden, of beweer je dat mijn baas de extra lange nacht moet compenseren??

Werk ik een dag dan krijg ik die 100 euro ook als ik om 1600 stilsta i.p.v. om 21:00. Dat is nu niet het geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat wij als Nederlandse chauffeurs vergeten is dat we een van de best betaalde chauffeurs zijn van Europa, op basis van ons bruto-salaris.

In België en Duitsland verdienen ze een heel stuk minder.

Natuurlijk willen wij onze inkomsten behouden wanneer we verplicht slechts 48 uur mogen draaien ...

... maar we moeten niet vergeten dat onze werkgevers ook moeten kunnen blijven concurreren met vervoerders uit andere landen, anders prijzen we onszelf uit de markt ... met al het banenverlies ten gevolge en dan?!

€ 12,50 bruto is zo ongeveer 8.30 netto (voor Bertus).

Rekensom laat ik het voor het gemak afronden naar beneden op 8,- netto

48 * 8 = 384

384 * 52 weken = 19968,-

Maand = 1664,- netto per maand.

Plus nog eens je onkostenvergoeding, die velen nu toch al meetellen als zijnde totaal-inkomen.

Voor de velen onder ons betekent dit een inkomstenachteruitgang van 20 a 25%

En dat terwijl onze Ministers er weer 10% bijkrijgen dit jaar .. en zij toch al op een bruto maandinkomen zitten van 10.000,- euro per maand.

Moeten zij ook naar een 48 urige werkweek ... of hebben ze voor zichzelf een uitzondering gecreeerd???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wij als Nederlandse chauffeurs vergeten is dat we een van de best betaalde chauffeurs zijn van Europa, op basis van ons bruto-salaris.

In België en Duitsland verdienen ze een heel stuk minder.

Dat zegt natuurlijk helemaal niets!

Ik heb pas een sloveen gesproken, die goed duits sprak, en ben weer wat wijzer geworden.

Hij vangt 2000 euro in de maand.

Dat lijkt niet zoveel maar de huizen kosten daar nog minder dan een schuur hier in NL, en het levensonderhoud is daar natuurlijk ook lager.

Hier moet je als jonge chauffeur met partner samen werken om een eensgezinshuisje te kunnen kopen.

Dat is daar echt (nog) niet.

Als je het zo bekijkt hebben wij hier minder te besteden, verhoudingsgewijs!

En zo gaat het met Polen etc ook.

Dus wie verdiend er verhoudingsgewijs het minste............?:confused:Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat wij als Nederlandse chauffeurs vergeten is dat we een van de best betaalde chauffeurs zijn van Europa, op basis van ons bruto-salaris.

In België en Duitsland verdienen ze een heel stuk minder.

Natuurlijk willen wij onze inkomsten behouden wanneer we verplicht slechts 48 uur mogen draaien ...

... maar we moeten niet vergeten dat onze werkgevers ook moeten kunnen blijven concurreren met vervoerders uit andere landen, anders prijzen we onszelf uit de markt ... met al het banenverlies ten gevolge en dan?!

Voor de velen onder ons betekent dit een inkomstenachteruitgang van 20 a 25%

En dat terwijl onze Ministers er weer 10% bijkrijgen dit jaar .. en zij toch al op een bruto maandinkomen zitten van 10.000,- euro per maand.

Moeten zij ook naar een 48 urige werkweek ... of hebben ze voor zichzelf een uitzondering gecreeerd???

goed we kijken niet op een kwartje , 1600 euri in de maand , zoals je zelf al aan geeft 25% verlies op termijn

dan heb je het nog niet over de inflatie sinds de invoering van de euro , de meeste voorzieningen (gas,water,licht,benzine etc,gemeentelijke lasten en de prijzen voor je levensonderhoud) zijn al van de gulden naar de euro gegaan waardoor je loon al gehalveerd is !!!!!

wie kan zich niet de tijd herrinneren dat een int.natio.chauffeur niet op een paar centen hoefde te letten , terwijl nu de nood aan de man komt omdat je met al je uren maar net aan modaal komt en je elk dubbeltje moet omdraaien om rond te komen

en de strop kan nog strakker hoor , als je dadelijk ouder wordt en het allemaal wat zwaarder wordt gooit je baas je gewoon buiten , dat is met het nieuwe ontslagrecht geen probleem meer , en kan je je zuur verdiende huis verkopen al dan niet gedwongen en met een restschuld , en een baan accepteren die je de helft oplevert , en dan sta je mm ook de tuin van je buren te spitten om een paar euri bij te verdienen om jezelf in leven te houden wat de mensen waar jij je zo laatdunkend over uitlaat nu ook moeten met hun uitkering van 670 euro in de maand

beetje lachen om bovenstaande ? of klinkt ongeloofwaardig zijn er nu al 10.000 den die ook lachten`en hun aantal gaat gestaag groeien want al dat gebral met de teruglopende werkloosheid komt alleen maar door die zeer laag verplichte betaalde baantjes waar een groot gedeeltdte van de chauffeurs bij het ouder worden mee te maken krijgt

of ken je tig chauffeurs van 65 jaar ? nee he ik ook niet

mvg bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik niet snap.Waarom altijd geld.Er zijn ook andere dingen.

Je gezin meer thuis En waarom kan een chauffeur dat niet

En mensen die op een fabriek werken kunnen het wel.

Ga is een vergelijk maken.De meeste willen meer thuis zijn.

Het is maar een kleine groep die dag en nacht door willen gaan.

Ik doe alleen maar luisteren.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat ik niet snap.Waarom altijd geld.Er zijn ook andere dingen.

Je gezin meer thuis En waarom kan een chauffeur dat niet

En mensen die op een fabriek werken kunnen het wel.

Ga is een vergelijk maken.De meeste willen meer thuis zijn.

Het is maar een kleine groep die dag en nacht door willen gaan.

Ik doe alleen maar luisteren.Hwm

HWM,

WIJ kunnen ons niet veroorloven om meer thuis te zijn !!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
HWM,

WIJ kunnen ons niet veroorloven om meer thuis te zijn !!!!!!!!!!!!!!!

dan heb je pech want dat gaat straks echt gebeuren als je je uurtjes erop hebt zitten

het zal mij benieuwen hoe dit allemaal gaat lopen straks , zo als het er nu voorstaat gaat het m.i. niet lukken

mvg bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Een leuk zijsprongetje: laatst stond er een advertentie in de krant van een openbaar vervoerbedrijf. Men vroeg buschauffeurs/service en controlemedewerkers (combifunctie) met uitloop naar treinbestuurder.

Ik heb hier twee weken mee in m'n kop gelopen, mede door het gezeur rond de 48 uur, de vele file's en de hoeveelheid handwerk in de distributie.

Uiteindelijk heb ik de vervaldag stilletjes voorbij laten gaan:confused::confused:

In die tijd eens op internet rondgesnuffeld naar CAO's en inkomensvergelijkingen. Uiteraard zit je met een dergelijke functie ook vast aan weekend- en feestdagenwerk, maar: bij 36 UUR verdienen deze mannen en vrouwen toch iets boven de 2600 EURO'S... Een beetje toeslag er bij, en ze zitten op 2600 netto...

Waar blijven wij dan??

Als er onverhoopt weer een advertentie staat, ga ik denk ik toch eens praten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat ik niet snap.Waarom altijd geld.Er zijn ook andere dingen.

Je gezin meer thuis En waarom kan een chauffeur dat niet

En mensen die op een fabriek werken kunnen het wel.

Ga is een vergelijk maken.De meeste willen meer thuis zijn.

Het is maar een kleine groep die dag en nacht door willen gaan.

Ik doe alleen maar luisteren.Hwm

HWM Als ik hetzelfde had willen hebben als mensen die in een Fabriek werken of op Kantoor ... dan had ik daar een baan gezocht!

Ik weet waarvoor ik gekozen heb, wat het inhield etc.

En ben daar tevreden mee ... that's MY life.

Dat de 'meesten' meer thuis willen zijn ... daar zet ik dan ook mijn vraagtekens bij ... en die 'meesten' zullen dan ook voor ander soort werk kiezen! En wat zijn de 'meesten' 80% van de chauffeursbevolking ... 51%?

'dag en nacht door willen gaan' ... is compleet iets anders dan de hele week van huis of twee weken van huis .. of wat je ook voor'n werkschema's hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

O.K.Vergeet niet Waar ik kom spreken de meeste toch om meer thuis te zijn.Wel 60 uur in de week.Maar naar zo veel weken 1 of 2 weken thuis

Maar hoe wil je dat doen met de Rijtijden Wet Met 9 werk uren per dag.

En in 2008. Die 28 dagen controlle op de plaats En ze kunnen terug gaan naar een jaar.Iedereen gaat ongeveer 15% op achter uit met zijn overuren

En daar zal toch wat anders terug moeten komen.Wat en hoe dat weet ik ook niet.En dat zullen de leden toch moeten in vullen.En vergeet niet de 3 jaar zijn zo om.Maar de vlam in de pijp is langzaam aan het uit gaan Inter

dan.En hoeveel Nederlandse chauffeurs zijn er nog.Het worden ieder jaar minder.en dat doet de transport ook geen goed.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een ding om het loon om hoog te krijgen zal niet mee vallen.

We moeten aan andere dingen denken.Maar 13 tot 15 Netto moet toch gaan.Wat dacht je van Reiskosten vergoeding.Je onkosten moet om hoog

Je vakantie geld.Het is maar een idee.En het zijn mijn gedachten

Of naar een Europes systeem.Als gelijk.

Een ongeschoolde heftruckchauffeur van 18 jaar verdient in Belgie voor een uitzendburo ruim 11 euro per uur. Als je kijkt naar de mate van verantwoordelijkheid verdient een Nederlandse chauffeur dus weinig.

De vrijheid van het vak is de oorzaak van het achterblijven van loonsverhoging. Chauffeurs hebben zich niet verenigd, daarom kan er niet worden onderhandeld over loonsverhoging.

In andere bedrijfstakken word om de haverklap het werk 24 uur stilgelegd en het probleem is opgelost. In het transport is het ieder voor zich, en God voor ons allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK BEGRIJP IETS NIET HUUP SCHRIJFT DAT EEN CHAUFFEUR NA EEN POSJE TE HEBBEN GEWERKT HET WEL EENS LEUK ZOUDEN VINDEN OM EEN WEEK THUIS TE ZIJN. WAAROM ZIJN ER DAN ZOVEEL cHAUFFEURS DIE ALS ZE IN HET PENSIOEN OF IN DE VUT ZIJN DIE NOG BLIJVEN WERKEN.

VOLGENS MIJ KOMT DIT DOOR DAT ZE VROEGER ZOVEEL GELD HEBBEN VERDIEND EN ZE BOVEN HUN STAND ZIJN GAAN LEVEN.

ALLES KON EN ALLES MOCH.

TOEN MEN VROEGER EEN HUISJE WILDE KOPEN KON DAT NIET WANT HET BASISLOON WAS TE LAAG TOT HET MOMENT DAT JE DE OVERUREN ERBIJ MOCHT REKENEN.

JA TOEN WERDT HET LEVEN INEENS HEEL ANDERS.

MEN KOCHT EEN HUIS MET 110% HYPOTHEEK.

OOK NAM MEN EEN LENING VOOR LUXE SPULLEN HET KON NIET OP.

DAAR OM DENK IK DAT HIER DE MEESTE DE BOOT IN GAAN.

EN DAAROM BIJ MOETEN BLIJVEN WERKEN. DARROM MET BILLEN TEGEN ELKAAR ZITTEN VAN HOE KAN IK NU MIJN SCHULDEN BETALEN.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
O.K.Vergeet niet Waar ik kom spreken de meeste toch om meer thuis te zijn.Wel 60 uur in de week.Maar naar zo veel weken 1 of 2 weken thuis

Maar hoe wil je dat doen met de Rijtijden Wet Met 9 werk uren per dag.

En in 2008. Die 28 dagen controlle op de plaats En ze kunnen terug gaan naar een jaar.Iedereen gaat ongeveer 15% op achter uit met zijn overuren

En daar zal toch wat anders terug moeten komen.Wat en hoe dat weet ik ook niet.En dat zullen de leden toch moeten in vullen.En vergeet niet de 3 jaar zijn zo om.Maar de vlam in de pijp is langzaam aan het uit gaan Inter

dan.En hoeveel Nederlandse chauffeurs zijn er nog.Het worden ieder jaar minder.en dat doet de transport ook geen goed.Hwm

` Maar hoe wil je dat doen met de Rijtijden Wet Met 9 werk uren per dag.`

Rijtijden 9 rijuren per dag, 2x per week 10

WERKUREN 24 - 11 zijn 13 werkbare uren OF 24 - 9 zijn 15 beschikbare uren. Hier en daar nog een pauze tussendoor en je hebt zeker MEER dan 9 werkbare uren per dag!

HWM ´Iedereen gaat ongeveer 15% op achter uit met zijn overuren´

Het verschil in Percentage tussen 60 uur en 48 uur is m.i. 20%

Wettelijk mag je NU 60 werkuren per week hebben MAXIMAAL.

Gemiddeld straks 48 uur ... dat is een verschil van 20%

Praktijk Aangezien velen van ons boven die 60 uur uitkomen, gaan deze minimaal 25% terug in inkomen.

HWM (over inkomen) En daar zal toch wat anders terug moeten komen

Betaald uit welke marges dan?

HWM Maar de vlam in de pijp is langzaam aan het uit gaan Inter

dan

Ja, en wat is daarvan de oorzaak?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een ongeschoolde heftruckchauffeur van 18 jaar verdient in Belgie voor een uitzendburo ruim 11 euro per uur. Als je kijkt naar de mate van verantwoordelijkheid verdient een Nederlandse chauffeur dus weinig..

Maar wat verdiend een Belgische vrachtwagenchauffeur Peterrr?

Wat was het 9,80 bruto per uur? En dan ging het toch ook nog over zwaartransport...(over verantwoordelijkheid gesproken)

Onze directe buren (chauffeurs) verdienen minder dan wij .. sterker velen van hun komen nu de grens over om bij NL bedrijven aan de slag te gaan.

Voorbeeld Containertransporteur uit het zuiden des lands betaald die Duitsers D3 (chauffeur in kwestie had meer dan 15 jaar internationale ervaring).

Vergeleken met zijn eigen land verdiende hij bij die NL baas al ruim 300 euro meer per maand, die gaan dus niet ´zeuren´ dat ze in D3 zijn ingeschaald ipv D5.

Als wij dus 13 a 15 euro NETTO en dat is zo ongeveer 20 tot 22 euro BRUTO. Dan komt er dus ruwweg 10 euro BRUTO boven op ons huidige salaris.

En om even door te rekenen met die 15 euro NETTO

Dat is omgerekend per maand 3120 e Netto.

Geloof je het zelf?

Voor de werkgever kost je dan zo ongeveer ...

(22 euro * 48 ) * 52 / 12 = 4576 + de lasten die je werkgever daarboven op nog moet afdragen (en daar heb ik geen zicht op, staan nergens op je loonstrookje maar deze lasten zijn best hoog)

ik dacht op basis van je huidige salaris d5 = 11,50 bruto per uur ... dat jij je werkgever dan tegen de 23 kost alle extra lasten + onkosten etc.

Dat is bijna niet te geloven maar schijnt aardig in de richting te komen. Zo draagt je werkgever achter de schermen ook nog eens flink bij aan jouw pensioenopbouw zonder dat dit zichtbaar is voor de werknemer. Andere premies etc zijn ook niet zichtbaar op je loonstrookje.

Ik stel dus nu voor het gemak dat een werknemer die 48 uur gemiddeld werkt zijn werkgever 7,500 per maand kost.

En moet je dan eens je omzet voor die wagen berekenen ...

Wat moet je dan per uur cq per km cq per rit aan je verlader gaan berekenen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden