[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

renault premium


the4men

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik heb 7 1/2 jaar met heel veel plezier met een Premium gereden. Was er een van het eerste type, nog met B18 Renaultversnellingsbak.

Maar je moet er ook een beetje geluk mee hebben. Ik bedoel: de ene staat met een Renault constant met pech, de ander met een Scania /Volvo/....

Laat het gewoon op je afkomen. Ik heb er meerdere gesproken, die argwanend zijn ingestapt, maar die nu niets anders meer zouden willen dan een Renault.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Ik heb 1.5 jaar op deze auto gereden.

Het was een oud beesie, toen ik hem kreeg stond er 7 ton op.

Heb er weinig mankementen aan gehad, af en toe een storinkie maar dat mocht geen naam hebben.

Alleen het trok voor geen meter, heb wat afgevloekt tijdens het berg op rijden in de alpenlanden.

bleef aan het schakelen, auto was eigenlijk te licht voor het werk wat we deden.

picture.php?albumid=127&pictureid=1366

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Premium deelt nu z'n totale aandrijflijn met Volvo. Logisch natuurlijk, daar Volvo 100% eigenaar is geworden van Renault trucks. Met de techniek is niets mis. Behalve natuurlijk wanneer je werkgever je een te lichte wagen geeft voor het werk dat je doet.....

Heb ooit nog eens overwogen een premium aan te schaffen. Ze zijn prijs technisch namelijk erg interessant. Maar uiteindelijk toch voor een FH gekozen.

De voornaamste reden was de ruimte achter het stuur én de i.m. ogen te geringe stuurverstellingsmogelijkheden. Dat laatste is natuurlijk heel persoonlijk. (moet je eigenlijk direct een Scania kopen)

En alhoewel de vergelijking niet eerlijk is, is de FH ruimer, met name door de hele lage motortunnel. Maar: in z''n klasse is de FH dat juist weer niet!

Maar ben je alleen op stap, zoals de meesten van ons, dan is dat geen punt. Ruimte genoeg.

Heb ooit een weekje containers gereden met een ook al oude Premium, een 370. Alleen binnenland, maar met een volle bak was het maar zozo. Uiteraard: de huidige 450 trekt heus wel. Automaat is van Volvo en die is top. De bediening daarvan aan het stuur is echt Frans. Geen touw aan vast te knopen zonder eerst instructie te hebben gehad. Dat kán echt anders.

In de praktijk heeft de Premium zich allang bewezen als een zeer degelijke auto, waar menig Oostblokker wekenlang tuttie Europa meer doorkruist. Of dat ook altijd even leuk is, is vers twee. Moet je echt van huis de hele week, vraag dan aan je werkgever om een Magnum. (als het per se een Renault moet zijn). Overtuig 'm anders van een XF SC. Heel complete, ruime en fijne auto die in standaardtrim momenteel de wereld niet kost.

Persoonlijk vind ik de Premium een mooie auto om te zien.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toen ik 4 jaar geleden bij mijn vorige werkgever begon, reed ik in een AE mee naar oostenrijk, daar stond mijn premium.

In de nacht kwamen we bij de premium aan, ben gelijk gaan pitten.

de volgende ochtend terug gekacheld naar nl, voelde me gelijk thuis in de auto, en vind de premium nog steeds een mooi model.

Als je alleen bent de hele week heb je ruimte genoeg in zo'n truckie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik reed deze een tijdje...

TRUCK2.jpg

Niks mis mee hoor nooit echt problemen maar ik heb een hekel aan de "klapbak" die Renault gebruikt..

Gewoon meer werk dan nodig is.... LOL en hij trekt inderdaad voor geen meter maar als je alleen een beetje supermarkten afrijd dan is dat niet zo erg....

Verder prima wagentje hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat de auto te licht voor het werk is, ligt niet aan de auto, maar aan je baas. Net als een stoel, die nauwelijks te verstellen is. De beenruimte is inderdaad niet super.

De mijne was met 300pk ook eigenlijk iets te licht, maar in vergelijking met andere auto's bij ons trok de mijne als een beer. De stoel heb ik na een week of 2 luchtzakken in gekregen als lendesteunverstelling.

Voor autotransport is de Premium met de DAF CF de ruimste cabine, die je kunt hebben.

@TobyJug: Het kenteken is niet goed leesbaar, maar ik gok op BF-. Dat betekent dat je nog een Renault-bak hebt, net als ik destijds. Wees blij, deze bakken leven normaal een stuk langer dan de ZF-bak die Renault later is gaan gebruiken. Een collega van me was na 8 jaar met z'n 5e ZF-bak bezig; de mijne had na 1.471.000 nog altijd de 1e eronder hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik denk zo dat (de meeste) bazen kiezen voor zo standaard mogelijk, i.p.v. luxe uitvoering met allerlei poespas.

Een simpele stoel of een Comfort-de-Luxe. Dat scheelt nogal in de kosten.

En volgens mij word met het welzijn van een werknemer niet altijd voldoende rekening mee gehouden. Goed is goed.

En de werkgever maar klagen, als een 'dure' chauffeur met rugklachten thuis zit!:stom:

Net zoals regeren , is ook ondernemen vooruit zien.......;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

:ja: Mijn werkgever rijdt alleen maar met Premiums.....

Allemaal in de 'Alliance'-uitvoering, lende-onderrugsteun zijn prima in te stellen.

Was niet echt bekend met Renault,maar 't nwe model premium is:ok:

Opti-driver-bak schakelt prima en schiet niet gelijk terug in de laagste bij sterk afremmen,

waardoor je zo'n 'klap' maakt zeg maar;)

:p Zal idd Volvo's- inbreng zijn :ja:, maar verder prima auto geworden :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@TobyJug: Het kenteken is niet goed leesbaar, maar ik gok op BF-. Dat betekent dat je nog een Renault-bak hebt, net als ik destijds. Wees blij, deze bakken leven normaal een stuk langer dan de ZF-bak die Renault later is gaan gebruiken. Een collega van me was na 8 jaar met z'n 5e ZF-bak bezig; de mijne had na 1.471.000 nog altijd de 1e eronder hangen.

dat kan wel ja.... ik reed die auto in 2005 een paar weken..... kan het me niet meer herinneren... LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou haast zeggen: neem de proef eens op de som !!

.....en vertel ons dan of je nog zo graag met een "zonneklepje" wil rijden.

Ik kan je de uitslag nu al geven....

ja ik weet niet hoe dat rijd he

maar bij ons is alles kaal en dat vind ik jammer

en die renaults zien er dan beter uit vind ik;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb bij mijn vorige werkgever regelmatig met een Renault gereden. Ik vond het een prima auto, deze had wel alle extra's wat de chauffeur wel ten goede komt. Mijn vrouw en ik zijn er ook regelmatig hele week-enden mee weg geweest wat heel goed mogelijk is.

bewerkt door ELZEN106
gewijzigde avtar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Treeplank is wel achtelijk slap, ben vandeweek ook zo door 1 heengezakt.

En nee ik ben geen 200 kilo maar rond de 85 kilo.

Was al de 6e x bij die auto(meerdere collega's hebben het gehad).

En er zijn al meerdere auto's waarbij dit gebeurd is.

Kosten zijn elke x 380 euro voor zoon stukje slap plastic.

Veel storings meldingen bij diverse auto's.

Verder vind ik het wel een aardige auto, kan er wel aardig goed inzitten.

Week van huis is ook geen probleem.

Maarja het is en blijft een RenaultLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jaren lang Premium gereden in zowel het oude als het nieuwe model. Handbak en automaat en h-e-l-e-maal niets te klagen gehad. heerlijke wagen, nooit problemen gehad. Plek genoeg achter het stuur (en ik ben toch een stevige kerel) en opstapje bleef bij mij wel altijd heel :-)

Persoonlijk vind ik hem ruimer dan de FH daar het raam niet zo ver naar binnen komt als bij de FH. Motortunnel is mee te leven. Prima koelkast, verwarming, stoel is ook prima. M.a.w. niets op aan te merken...hoewel: ik rij er nu niet meer op en dat is het grootste minpunt. Rij nu op een oude XF en geef veel om weer Premium te rijden.

Uch, dit is mijn mening .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • Forumlid

Momenteel rij ik ook met een Premium Privilege uit 2007 met 410pk. Motor en aut. versnellingsbak zijn in orde.

Cabine is echter niet al te ruim, de stoel (met lendesteun) gaat wel maar het bed is niet zo fijn. Ik overweeg dan ook om er een eigen matras in te leggen.

Op een redelijke weg rammelt er toch wel e.e.a. wat volgens mij vlakbij of van de koellade komt. Verder best tevreden met de premium

Magnum (2006) ook mee gereden maar dan liever een premium. In- en uitstappen vind ik niet fijn, ergonomie is slecht vind ik, ook de bereikbaarheid van de koelkast (tijdens het rijden niet bereikbaar), weinig aflegruimte op of in het dashboard voor kleine dingen zoals telefoon, beurs e.d. en een slecht onder- en bovenbed.

Doe mij maar een DAF of Scania.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
  • Forumlid
Ik zou haast zeggen: neem de proef eens op de som !!

.....en vertel ons dan of je nog zo graag met een "zonneklepje" wil rijden.

Ik kan je de uitslag nu al geven....

Ik rij nu een half jaar met een nieuwe TGS. Beide auto's hebben hun voor- en nadelen, maar alles bij elkaar geef ik toch echt de voorkeur aan de Premium.

En met een behoorlijke voorsprong zelfs....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden