Spring naar bijdragen

wist je dat

Gast Hallowed

Recommended Posts

• Reacties 17,4k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik morgen een feestje heb, mijn vader is 100 geworden en dat vieren we morgen, ik ben vooral blij dat ik hem nog heb en nog op een normale manier met hem kan praten dat is op zich al een gunst.

-ik van de week schandalig afgesneden ben door een koerier. -hij mij inhaalde op een provinciale weg en vol op een tegemoetkomende auto inreed die de berm in moest. -hij een kilometer of tie

Ik ben overdonderd van de luxe en t vermogen. Ik heb er n zwaar hoofd in hoe ik al die electronica én de complexheid van de opbouw ooit onder de knie moet krijgen.

Posted Images

• Forumlid
11 uur geleden zei Mebo 07:

Heb ook al een paar jaar een echte airco thuis , vanaf die tijd slaap ik zomer's stukken beter.

Wij niet,mijn vrouw kan erg slecht tegen airco's,wij hebben in de woonkamer en in de slaapkamer grote ventilators aan het plafond hangen,en die staan s'nachts op de langzaamste stand,dat voldoet.

Ook in de vrachtwagen heb ik nooit een standairco gehad,maar dat had een andere reden;

IK had mijn laatste Volvo nog maar net een jaar toen er een serie nieuwe kwam die allen voorzien waren van standairco,op een terloopse opmerking van mij zei baas Ger dat hij dacht dat er ergens nog een potje was voor een standairco voor ons.

Tot.................een collega het hele spul op zijn kant legde op de Franse A 7,bij Montelimar,en daarmee de grootste file ooit op zwarte zaterdag veroorzaakte.:D

Toen was "mijn"potje even leeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Hier ook geen airco in huis. En zal er ook niet snel gaan komen.

Wel kunnen we koelen via de vloer”verwarming”. 😉 

Omdat we (nu reeds 3 jaar) een warmtepomp hebben die ook kan koelen. Dit is echter “top” koeling. Dit houdt in dat het in huis een graad of 5 koeler gehouden kan worden dan buiten.

Dit is ruim voldoende om een voldoende gekoelde slaapkamer te hebben  voor een goede nachtrust.

het grote voordeel is dat je geen aanpassingen hoeft te doen in of aan het huis. Bij de bouw, 9 jaar geleden, hebben we hier al rekening mee gehouden zodat de vloerverwarming hier op berekend was. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Ik hoef helemaal niet na te denken over airco in huis of koelen via vloerverwarming (die vloerverwarming leg ik momenteel wel aan). Al is het 38 graden buiten, binnen blijft het koel..grote voordeel van een rieten dak

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Als ik zo na het display kijk, zou ik zeggen dat je een andere auto hebt???

Klopt, maar misschien zegt dit genoeg.

41e95a70fcb61e14c91db0112bccea6d.jpg

—- nulli cedo —-

• Like 4
  • Haha 6
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators

Wisten jullie dat, ik gister naar Colombia gevlogen ben met de 1e commerciële vlucht van KLM naar Bogota en toen verder naar Medellin. Eindelijk weer samen met mijn vriendin en het ligt in de bedoeling om eind maart 2021 weer terug te komen.

Ik denk dat ook hier de boel weer op slot gaat i.v.m een tweede golf van Corona maar moet even afwachten of ik mag blijven deze keer. Als ik mooie plaatjes tegen kom zal ik ze hier zeker delen !!

Colomb -Holland vlag.jpg

• Like 15
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Wisten jullie dat, ik gister naar Colombia gevlogen ben met de 1e commerciële vlucht van KLM naar Bogota en toen verder naar Medellin. Eindelijk weer samen met mijn vriendin en het ligt in de bedoeling om eind maart 2021 weer terug te komen.
Ik denk dat ook hier de boel weer op slot gaat i.v.m een tweede golf van Corona maar moet even afwachten of ik mag blijven deze keer. Als ik mooie plaatjes tegen kom zal ik ze hier zeker delen !!
1865506863_Colomb-Hollandvlag.thumb.jpg.a01e2c79c27c0c583edfbc775acbf0aa.jpg
Veel plezier
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei doemijnbest:

Colomb -Holland vlag.jpg

Begin maar met n plaatje van je vrienden dan

• Like 1
  • Haha 2
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

.. dat ik afgelopen donderdag wilde tanken bij de BP aan de A12. Diesel & Adblue. Dat laatste ging wel.. maar de diesel was op bij dit tankstation..:confused::(.

Ze zaten met smart te wachten op een nieuwe levering.

Nu was mijn dieselvoorraad ook minimaal.. Oeps..

Nou, ik mocht het nog ff proberen van de kassadame. Er kwam nog wel iets uit, gelukkig.

Hebben jullie dat wel eens meegemaakt.. dat de brandstofvoorraad bij het tankstation op was?

• Haha 1
  • Sneu 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators

en met samen geknepen bilspier achter het stuur zitten ? Ja zeker hoor, wij mogen niet in de UK tanken en dan is het wel eens krap of je nog in Veurne kunt komen.:ja:

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Wij hebben standaard een BP pas in de auto, en een eigen pomp op de zaak in Waalwijk. En wij krijgen standaard bij indiensttreding €50,- om onvoorziene kosten voor te kunnen schieten.

Even weer het binnenren indienen en het worst bij je volgende loon betaling erbij gestort.

Kijk zo kan het dus ook.....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
13 uur geleden zei Durashift:

Hebben jullie dat wel eens meegemaakt.. dat de brandstofvoorraad bij het tankstation op was?

Jawel

Maar wij hebben 2 bankpassen

1 Shell,  en 1 van lukoil, de laatste zit in Opmeer, naast de zaak, kunnen we ook mee bij de tinq of tango mee tanken in geval van nood

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators
13 uur geleden zei Pierre:

Jij gooit er dan onderweg in de UK niet even 50 liter extra in voor alle zekerheid die je voorschiet en later bij je werkgever terug kunt vragen?

Natuurlijk Pierre ! Maar liever niet natuurlijk, de marges zijn niet echt groot natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei lientje:

Slordig :zegtniets:

Waarom slordig? Je gaat er toch vanuit dat je kan tanken bij de tankstelle  en dan ga je er niet vanuit dat daar de tank leeg is.  En waarom zou je bij 3/4 of 1/2 tank al gaan tanken? Dit kost allemaal extra tijd als je vaker gaat tanken dan nodig is.  Het zou pas slordig zijn als hij met een lege tank op de vluchtstrook staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Met een vaste auto en redelijk vaste routes weet ik zo ongeveer wel waar en wanneer ik kan tanken. Tank is niet zo groot, dus na zo'n 400 kilometer ben ik er wel aan toe. 

Omdat Adblue ook bijgevuld moest worden, wilde ik dat combineren. Maar ja, de Esso nabij het Velperbroekcircuit (A325) heeft geen bulk Adblue. :mad:

Als ik helemaal geen diesel had kunnen krijgen, had ik de Esso in Zevenaar wel gehaald, die richting moest ik toch op.

Soms tank ik wel wat eerder, als ik weet dat ik in een hoek terecht kom waar niet al te veel tanklocaties zijn waar ik mag/kan betalen.

Link naar bericht
Deel via andere websites