Spring naar bijdragen

wist je dat

Gast Hallowed

Recommended Posts

• Forumlid
1 minuut geleden zei Kiepenboer:

Ja reed er gisteren nog een voorbij.

Gordel verplicht, want als je te hard door de bocht gaat dan kan je er wel eens uit kuukelenLOL

Valt best wel mee, stoel op de laagste stand en strak tegen het bed aan. 

verder kan ik alleen maar oordelen tussen DAF Mercedes en een oude scania. Maar dan was de keus eigenlijk best wel snel gemaakt.

mercedes heeft wel een volledig vlakke vloer . Das best wel ideaal eigelijk

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Reacties 17,9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wist je dat.... die gelegenheid zich afgelopen week al voordeed en ik op uitnodiging van 1934 het afgelopen weekend heb doorgebracht bij de 'familie 1934' in Ioànnina!   Mijn tweede rit Grie

Beste Ge', ik zou wel een boek kunnen schrijven over mijn belevenissen en ervaringen tijdens mijn rit naar Griekenland. Helaas plaats ik geen verslag op slechts wat algemene informatie en wel om een

Wist je dat,  ik al weer bijna 3 maanden weg ben en in Colombia verblijf. De tijd vliegt enorm hard en kan me echt niet voorstellen dat ik al die tijd al weg ben en ik dacht zo op het scheiden va

Posted Images

• Forumlid

.. dat er nu ook boomstroom bestaat.. :angel:

Minuut 0:40 ongeveer.

Staat bij mij om de hoek, min of meer. 

Het wordt steeds gekker.. :zegtniets:

19 minuten geleden zei iveco 35c17:

Valt best wel mee, stoel op de laagste stand en strak tegen het bed aan. 

Als je korte benen hebt misschien passend.. maar anders is de hoek van vloer tot zitting niet zo best voor je lijf, denk ik.

Té hoog zitten is ook niet goed, want een beetje gevoel houden met de auto is wel belangrijk, vind ik.

Ik heb de stoel in de MAN 2 tandjes omhoog staan. Schokdemper 2 tandjes ingeschakeld. Rugleuning bijna recht.

Bij zo'n Mercedes.. als ik daar dan weer een lange kerel in zie zitten... die kijkt toch vaak bijna tegen de bovenkast aan, zo ziet het er dan van opzij uit.. Raarrrr.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
6 minuten geleden zei Durashift:

.. dat er nu ook boomstroom bestaat.. :angel:

Minuut 0:40 ongeveer.

Staat bij mij om de hoek, min of meer. 

Het wordt steeds gekker.. :zegtniets:

Als je korte benen hebt misschien passend.. maar anders is de hoek van vloer tot zitting niet zo best voor je lijf, denk ik.

Té hoog zitten is ook niet goed, want een beetje gevoel houden met de auto is wel belangrijk, vind ik.

Ik heb de stoel in de MAN 2 tandjes omhoog staan. Schokdemper 2 tandjes ingeschakeld. Rugleuning bijna recht.

Bij zo'n Mercedes.. als ik daar dan weer een lange kerel in zie zitten... die kijkt toch vaak bijna tegen de bovenkast aan, zo ziet het er dan van opzij uit.. Raarrrr.

Ik ben maar net 1,80 m dus dat scheelt. Ik zit ook graag rechtop. En heb graag mijn onderbenen wat vooruit staan ipv terug geknikt onder de stoel, das ook niet best voor je bloedsdoorstroom trouwens

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
33 minuten geleden zei iveco 35c17:

mercedes heeft wel een volledig vlakke vloer . Das best wel ideaal eigelijk

Dan moet je de stoel dus wel in de laagste stand zetten anders ken je niet bij je spullen onder in je tas komen.;)

DAF heeft ook een vrij vlakke vloer maar net een paar cm hoger tussen de stoelen.

• Like 1
  • Thanks 1
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
10 minuten geleden zei lientje:

Dan moet je de stoel dus wel in de laagste stand zetten anders ken je niet bij je spullen onder in je tas komen.;)

DAF heeft ook een vrij vlakke vloer maar net een paar cm hoger tussen de stoelen.

Welke tas?. De koellade zit naast me. met iets verderop nog een lade. en die kan ik allebei bereiken vanuit de stoel.

En de xf bij ons heeft toch best nog wel een serieuze motortunnel hoor.  cm of 15 a 20 gok ik. Enige voordeel wat je hebt dan ten op zichte van Mercedes is dat je ook een opstap minder hebt om erin te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

^^ dat is wel van belang als je distri (DC) werk doet. Minder als je dikke rijdagen hebt, naar mijn mening.

Zoals jij toch ook paar keer moet koppelen, laden, lossen.. dan stap je ongemerkt toch wel een paar keer per dag in en uit die flat ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
5 minuten geleden zei lientje:

Een springer heeft altijd een tas met spullen mee.

Maar met die 10/15 cm ken je net bij je pen komen.

Ja dat ken ik, maar ik heb daar werkelijk nooit geen last van gehad. alles wat ik nodig kon zijn werd voor de rit  klaar gelegt / gezet. en die tas gooide ik achter de bijrijdersstoel op het bed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
8 minuten geleden zei Durashift:

^^ dat is wel van belang als je distri (DC) werk doet. Minder als je dikke rijdagen hebt, naar mijn mening.

Zoals jij toch ook paar keer moet koppelen, laden, lossen.. dan stap je ongemerkt toch wel een paar keer per dag in en uit die flat ;)

In de praktijk valt dat best wel mee vind ik. Ook met het post nl werk eerder had ik graag een MB bij me, maar die instap heb ik nooit als lastig ervaren. nu weet ik natuurlijk niet hoe het is als we 15 jaar verder zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
4 uur geleden zei _alain_:

@zoetwatermatroos eigenlijk gewoon omdat ik een next gen mooier vind dan een Daf... 

Voor de rest maakt het mij eigenlijk allemaal niet zoveel uit 🙂

@Murphy

Mercedes heeft een raamprostitutie zithouding

MAN ben ik beu na 15 jaar. En de nieuwe bij ons hebben allemaal hun probleempjes. 

DAF vind ik niet zo mooi, en is eigenlijk ook al een oude cabine. 

Dan blijft nog een kip over 😄

Hebben ze bij jullie Ford vergeten? ;)

Net een nieuwe verdeler in het land, lees ik.

https://www.ttm.nl/trucks/ford-trucks-zet-voet-aan-de-grond-in-belgie/132999/

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Op 12-3-2021 om 22:18 zei _alain_:

Op termijn zou er een 2de merk wagens moeten bijkomen op de zaak..

Ze hebben nu 20 nieuwe wagens gekocht om te gaan vergelijken...

5 wagens van de volgende merken; Scania, Daf, Mercedes en MAN. (Volvo wilde niet meespelen)

Allemaal met spoilers en zijfenders en de MAN dient als referentie. 

Het zijn geen demo's en ze gaan gewoon hun 4 jaar meedraaien. 

Na een tijdje vergelijken zouden er een 200tal van het winnend merk moeten bijkomen.

Ik nu na 15 jaar MAN heb mogen kiezen en ik ga veranderen naar Scania. 

Nog ca 4 weekjes wachten 🙃😃

Ik had voor Daf gekozen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Ook al is de Daf qua cabine relatief oud, ik vind het stoere auto's om te zien en praktisch om mee te werken. Je hebt heel veel ruimte, een goed bed, maar drie tredes en ik vind een volledig vlakke vloer niet fijn. Ook wel een keer een Actros mee gehad, maar die hoge zit vind ik niks.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
6 uur geleden zei RealZeus:

Ook al is de Daf qua cabine relatief oud, ik vind het stoere auto's om te zien en praktisch om mee te werken. Je hebt heel veel ruimte, een goed bed, maar drie tredes en ik vind een volledig vlakke vloer niet fijn. Ook wel een keer een Actros mee gehad, maar die hoge zit vind ik niks.

En na 2 jaar elke week in de garage, weet ik uit ervaring.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
En na 2 jaar elke week in de garage, weet ik uit ervaring.
Rij nu toch al een behoorlijk tijdje met die Daf ...ja ...je heb wel eens storing of weg gesleept moeten worden ...maar,zoveel heb ik nou ook weer niet gehad.
Maar wij rijden ook met volvo.
Ook die staan relatief vaak in de garage met storing .
Ik denk dat elk merk zijn maandagochtend auto heeft.
Daar doe jammer genoeg niets aan .

Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
Op 13-3-2021 om 18:39 zei Kiepenboer:

Ja reed er gisteren nog een voorbij.

Gordel verplicht, want als je te hard door de bocht gaat dan kan je er wel eens uit kuukelenLOL

Bij jou komt er toch ook gekukel uit de wagen 😉

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Ik denk dat elk merk zijn maandagochtend auto heeft.
Daar doe jammer genoeg niets aan .

Echt slechte auto's heb je niet meer volgens mij,probleem zit in de vele elektronica denk ik.
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Echt slechte auto's heb je niet meer volgens mij,probleem zit in de vele elektronica denk ik.
Dat is ook wel wat ik bedoel Andre...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid
1 uur geleden zei RealZeus:

Ik rijd met Daf en Scania en als het waait rammelen die spoilers van die Scania haast van de auto af. Bij Daf heb ik dat niet,

En je Dakluik van Scania waait zo maar open.🙈

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Administrators
3 uur geleden zei andremast:

Klopt. De elctronica is in vele gevallen de boosdoender.... Als ik zie hoe vaak wij storingen hebben die allemaal met sensor dit of sensor dat te maken hebben...

Tis meer wat de werkplaats er mee doet.

Ik zeg altijd slechte wagens worden niet meer gemaakt, maar de mate waarin de chauffeur tevreden is hangt van de werkplaats af! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Forumlid

Wist je dat>> ik woensdagmorgen 5.00 fit op weg ben gegaan, en gisteren rond 11.00 terug was en snotverkouden ben geworden.

Nu om 14.30 maar ff een sneltest doen in Den Bosch in deze rare tijden.

Zal waarschijnlijk wel een normale verkoudheid zijn zoals wel allemaal wel eens hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites