[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Starwarsbrigade gespot


Big Red 1

Recommended Posts

  • Forumlid

Heb afgelopen week op een 40mijlsbaan effe iets te hard gereden.

Voordat ik het in de gaten had stonden ze met lasergun effe te schieten.

Nu vraag ik me dus af of de Metropolice wel de acceptgiro gaat sturen en of dat nog steeds als een goede grap moet worden afgedaan.

Reed trouwens net 75 ipv 65...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

goedemorgen hardrijder,

Het is mogelijk dat je gelukig bent, hieronder een persbricht uit de Times

Abstract: A European treaty allowing countries to pursue foreign motorists for speeding fines abroad took effect on October 1, 2009. However the fall in sterling will mean that penalties for overseas drivers caught speeding in the UK will be below the EUR 70 threshold set by the agreement, allowing them to escape any fine.

Je moet dus de koers of je kilometerteller in de gaten houden, te hard rijden levert je ook 3 penalty punten op.12 van deze en je krijgt een rijverbod.Ik heb nog geen idee hoe dit gaat werken in situaties waar je niet ter plaatse aangehouden word.

Zodra ik hierop een antwoord heb laat ik het jullie weten,

mvg dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Dit klopt men heeft in Engeland geen centrale computer voor verkeers overtredingen, men heeft wel computer gegevens over personen die gedagvaard zijn en niet verschijnen. Men heeft nu ook een computer voor de Vosa die gegevens opslaat aangaande vorige overtredingen, iedereen die word aangehouden, bekeurd of niet, word hierin opgeslagen. Ik weet dit uit ervaring want een vent van de vosa kwam op zondag middag bij mij op de deur kloppen.

Ik weet ook dat de douane bestanden bijhoud met namen van verdachte personen en bedrijven, een centraal computer systeem zal nog wel een paar jaar weg blijven daar zij om dit te betalen eerst nog wat meer bekeuring moeten uitdelen.

een ding is zeker, het word niet makkelijker.

mvg dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Een maand geleden werd ik bij het afrijden van de boot tussen de rij uitgeplukt voor een controle.

Politie,customs en Vosa, maar tot mijn grote verbazing want ze hebben zowel mij als de trekker door de computer gehaald niet ene vermelding van openstaande boetes:confused::D

Uiteraard hebben zij niets op jou trekker daar de flitspalen de trailer pakken, en nu voor het slechte nieuws de boetes gaan omhoog naar £ 75.-- dit betekend dat zij binnen het eerder vermelde EU besluit vallen en dat men ze over geheel europa can laten incasseren.

Men heeft in Engeland nog geen oplossing voor de nummerplaten van de trailers daar die niet corresponderen met de trekkers men heeft echter een buitenlandse chauffeur beboet omdat hij geen corresponderende nummerplaat op zijn trailer had.

Wij proberen hierover naar de rechtbank te gaan maar wij hebben ondanks het door ons aangetekende beroep tegen de fixed penalty notice en 3 vervolg brieven geen antwoord van VOSA gekregen.

Daar dit voor iedereen van belang is zal ik indien wij weerom geen antwoord krijgen deze zaak voorleggen aan een bevriend kamerlid in Engeland met het verzoek om opheldering.

In onze opinie heeft VOSA ongelijk als de rechter echter beslist dat zij gelijk hebben ga ik nummerplaten verkopen.

Met vriendelijke groeten en de beste wensen voor 2010

Dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij de Dart tunnel al een paar keer een waarschuwing gehad omdat er geen kentekenplaat van de trekker op de oplegger zat. Ik die mensen elke keer vertellen dat de oplegger een eigen kenteken heeft,het kenteken bewijs laten zien,maar kon toch mooi de trekkerplaat achterop hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit is de reden dat wij de zaak met de nummerplaten voor de rechtbank willen zien, het heeft geen nut om ruzie te maken met de man die verteld dat je er een plaat aan moet hangen daar je dit niet kan winnen.

De bende in Brussel heeft beslist dat ieder voertuig zijn eigen nummerplaat moet hebben en de Engelse denken hier anders over, alleen een bindende uitspraak van een Rechter kan hier opheldering geven.

Wij hebben de steun van het FNV en een aantal groote Nederlandse ondernemers het kan echter wel een jaar duren voordat er een uitspraak komt.

Wij zien geen probleem in het plaatsen van een nummerplaat maar een Franse ambtenaar heeft mij verteld dat als mijn voertuig 2 verschillende nummerplaten voert hij mij een bekeuring van

€ 500 geeft.

Indien mogelijk hou me op de hoogte en laat het mij zeker weten als je een bekeuring krijgt

met vriendelijke groeten

dirk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wij zien geen probleem in het plaatsen van een nummerplaat maar een Franse ambtenaar heeft mij verteld dat als mijn voertuig 2 verschillende nummerplaten voert hij mij een bekeuring van

€ 500 geeft.

Indien mogelijk hou me op de hoogte en laat het mij zeker weten als je een bekeuring krijgt

met vriendelijke groeten

dirk

Hoi Dirk. Spanjaarden rijden al sinds jaar en dag met 2 platen op de oplegger. Da's dus incl een plaat van het trekkende voertuig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...
  • Forumlid

Ook UK stuurt tegenwoordig de bekeuring op wij hebben er al verschillende betaalt via een NL incasso buro. Dit waren overigens allemaal bekeuringen die in London zijn begaan. Op het moment betalen we contant veel ponden bij Sandbach op de M6 bij the police en die hanteren iets andere prijzen als de Vosa.Oa overchrijding 7de werkdag met bijv. 1 uurtje of je elf uur niet gemaakt binnen 24 uur waar gaat dit in godsnaam nog over ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden